2012-11-19, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JMKK
Som sagt, Sverige håller på att skänkas bort. Maken till slöseri med pengar!
Det är väl många som har skäl för sina bidrag, du klassar ner väldigt många med din kommentar. Försök själv leva på bidrag så får du se vad lätt det är. Hur många barnfamiljer i Sverige skulle vilja mista sina barnbidrag, bostadsbidrag etc.? Många är beroende av dessa tyvärr, och det är fan i mig samhällets plikt att hjälpa sin befolkning. KOm med en lösning på fördelningspolitik istället för att spy galla.
Citera
2012-11-19, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Det är väl många som har skäl för sina bidrag, du klassar ner väldigt många med din kommentar. Försök själv leva på bidrag så får du se vad lätt det är. Hur många barnfamiljer i Sverige skulle vilja mista sina barnbidrag, bostadsbidrag etc.? Många är beroende av dessa tyvärr, och det är fan i mig samhällets plikt att hjälpa sin befolkning. KOm med en lösning på fördelningspolitik istället för att spy galla.

Ja vi kan börja med att sluta ta in alla kriminella svartingar. Sedan kan vi slänga ut all Serber då dessa är kriminella.
Och dessa från Somalia tillför inget till vårt samhälle mer än en kostnad. Och dessa kommer aldrig att tillföra något bra till vårt samhälle heller.

Bara på dom åtgärder så har Svenska Staten sparat många miljarder.
Citera
2012-12-09, 13:45
Medlem
En afghansk mamma med 4 barn som bor här i närheten får 39000 i månaden plus ett hus att bo i av kommunen.
Vet inte riktigt vilka bidrag dom har sökt men slutsumman blir ändå den den ovannämnda.

Känner en av hennes söner och deras Godeman eller vad det heter, som bekräftar det.
Det är tydligen inget ovanligt i grannkommunerna heller.

Men dom är lyckliga iallafall och snälla iallafall.
Citera
2013-01-18, 23:57
Moderator
Diagorass avatar
Ämnet togs upp i P1 idag av någon som ringde in.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kN7Egctl-_o#!
Senast redigerad av Diagoras 2013-01-19 kl. 00:00.
Citera
2013-01-19, 00:13
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64

Tjenare grabben!
"det är fan i mig samhällets plikt att hjälpa sin befolkning"

JA det har du helt rätt i, men hur tror du det går när vi tar in 100 000 tals nya människor om året som skall försörjas?

Du tror inte att "vi" svenskar blir förbannade när dessa människor kommer hit och får så jävla mycket mer bidrag och hjälp så dom får det BÄTTRE ställt än en vanlig svensk person som jobbat hela sitt liv osv.

Tror du att det här är en bra lösning för framtiden? Det är räddningen för Svea Rike att ta in så otroligt mycket invandrare per capita som vi gör IDAG???

Om du svarar ja på alla dessa frågor så är du en IDIOT!
Citera
2013-01-19, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Tjenare grabben!
"det är fan i mig samhällets plikt att hjälpa sin befolkning"

JA det har du helt rätt i, men hur tror du det går när vi tar in 100 000 tals nya människor om året som skall försörjas?

Du tror inte att "vi" svenskar blir förbannade när dessa människor kommer hit och får så jävla mycket mer bidrag och hjälp så dom får det BÄTTRE ställt än en vanlig svensk person som jobbat hela sitt liv osv.

Tror du att det här är en bra lösning för framtiden? Det är räddningen för Svea Rike att ta in så otroligt mycket invandrare per capita som vi gör IDAG???

Om du svarar ja på alla dessa frågor så är du en IDIOT!

Dom får det inte bättre du är vimsig och lyssnar för mycket på skitsnack. Kom med faktan så kan vi prata sen.
Citera
2013-01-19, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsLauder
En afghansk mamma med 4 barn som bor här i närheten får 39000 i månaden plus ett hus att bo i av kommunen.
Vet inte riktigt vilka bidrag dom har sökt men slutsumman blir ändå den den ovannämnda.

Känner en av hennes söner och deras Godeman eller vad det heter, som bekräftar det.
Det är tydligen inget ovanligt i grannkommunerna heller.

Men dom är lyckliga iallafall och snälla iallafall.

Nej... det får dom inte....
Citera
2013-01-27, 22:49
Medlem
Kan i alla fall bekräfta att det är relativt vanligt att kommunen köper bostäder åt familjer. Blev ett jävla liv när dem av "misstag" köpte ett hus i ett av de finare områdena i Uppsala åt en stor invandrarfamilj. När skulle en normal svensk familj få något sådant av kommunen? Pris på huset var 5 000 000 kr. Grannarna blev riktigt sura men lite kul att det drabbar "fint" folk i alla fall.
Citera
2013-01-27, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slödder
Kan i alla fall bekräfta att det är relativt vanligt att kommunen köper bostäder åt familjer. Blev ett jävla liv när dem av "misstag" köpte ett hus i ett av de finare områdena i Uppsala åt en stor invandrarfamilj. När skulle en normal svensk familj få något sådant av kommunen? Pris på huset var 5 000 000 kr. Grannarna blev riktigt sura men lite kul att det drabbar "fint" folk i alla fall.
Mycket intressant. Vart i Uppsala skedde detta? Är detta bevis på att "fint folk" dvs. journalister och politiker åt sjuklövern själva skulle ta till hårdhandsken om de mötte mångkulturen en vacker dag? Maken till större hycklare har jag inte sett. Mer information vore nice då det enligt mig stärker min tes om att hycklare i form av politiker, journalister och övriga sjuklöverssympatisörer i själva verket hatar mångkulturen men visar sig helst inte av det.
Citera
2013-01-27, 23:17
Medlem
shogun-rs avatar
Helt sjukt. Varför skall vi svenskar arbeta? Arbeta för att försörja dom "nya fina svenskarna" från Somalia. Det sjuka är att dom är missnöjda trots detta, vilket följande klipp visar http://www.youtube.com/watch?v=VjtD8CL5_0Q "Rättvisa till alla, Sverige till alla" , Mer rättvisa JA TACK.

Har tappat lusten att gå till jobbet fullständigt nu. Undra vad dom säger om jag går till soc imorgon och visar upp detta och säger att jag också vill ha det.
Citera
2014-06-03, 13:14
Medlem
Codeines avatar
Är detta verkligen sant?

Är detta sant så är det helt upp å ner i Svea numera..!
Flyktingar bor i hus med mycket generösa bidrag.
Jag som SvenskFinsk får knappt 8000:- per månad från socialen.

Varför är det på detta viset?

Peace and Love
Citera
2014-06-03, 14:57
Medlem
stigmas avatar
Haha, tragikomiskt har uppfuckade i skithålet vi svenskar är.

Och folk fortsätter rösta för vansinnet! Helt otroligt.

Får mig osökt att tänka på detta klipp :

http://www.youtube.com/watch?v=iThH9DE3CPU

Mamma har beställt ett hus. HAHAHA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in