2012-10-21, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Svenskar som skaffar barn i 13- 14 årsåldern är nästan unikt i Sverige och kan räknas i max ett tio-tal per år.
Vilken värld lever du i, den muslimska eller?
Ljug lite mer när du ändå håller på.

Okej, det kan vara så att nästan alla på Familjeliv ljuger när de peppar varandra att "Klart du ska föda barnet även om killen som råkat göra dig gravid vill att du gör abort. Du kommer att få föräldrapenning, barnbidrag, underhållsstöd och bostadsbidrag - det fick jag. Du kan kanske få lägenhet och försörjningsstöd också".

Granntjejerna, 3 systrar, som sitter på sina föräldrars altan och röker hela dagarna med ungarna omkring sig har vanliga son-efternamn och behärskar knappast något annat språk än svenska.
Citera
2012-10-21, 23:21
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frida100
Nejnej, behöver inte fundera, jag vet. Kommer man till Italien får man bo på flyktingförläggning i 7 månader. Där skall man tillsammans med andra flyktingar lära sig italienska. Efter dessa sju månader så är det HEJDÅ och man förväntas börja arbeta och sköta sig själv. Boende kan du glömma, ytterligare språkkurser kan du glömma osv.

Detta förväntas alltså av en människa som varit på flykt från ett krigsdrabbat land utan infrastruktur och trygghet. Du har sett krig, död och hela din tillvaro har tagits ifrån dig.
Men då ska du ropa BONJOURNO tacka för kaffet.

Sverige anser inte att Italien kan tillgodose behoven för en invandrare på ett korrekt sätt så man har ju börjat sluta att skicka tillbaka människor dit. (Man bortser i vissa fall från Dublin-fördraget mao)

Det är därför man inte drar till Italien i första hand.

Man åker till Sverige för att det i många fall är väldigt bra land, med modern infrastruktur, god utbildning och är ett tryggt land. (Inte alltid, men för det mesta och i relation till hemländerna)
Man åker till Sverige för att det är kravlöst i jämförelse och att man kan leva ett liv på bidrag som är lyx i jämförelse med det som man lämnat bakom sig, de allra flesta är ekonomiska flyktingar som vill få det bättre och kanske kunna skicka hem någon tusenlapp i månaden till de släktingar som finns kvar i hemlandet.
En svensk tusenlapp är ganska mycket pengar i somalia t.ex.
Varför ljuga om något som är så uppenbart, de flesta som kommer till Sverige flyr inte hit i nöd undan bomber och gevärskulor.
Citera
2012-10-21, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Jag använder SD:s retorik, för att svara på dessa "fakta". Dvs, bara säg det som
låter bra, så får du en hel del med dig på tåget.

Jag ifrågasätter inte att enskilda bidrag finns och att de summor som nämns
faktiskt existerar, bidrag för bidrag.

Men, att plussa ihop varenda bidrag som finns i "boken", skriva ett inlägg på facebook,
låta friatider eller avpixlat föra vidare dem som en sanning, det är ett så uppenbart
taktiskt marknadsföring att det blir lite kejsarens nya kläder av det bland fan boysen.

"Insändaren hävdar att en invandrande mamma med tre barn..."

Blir även lite att viska "Jag är en festis" av det.
"Bidrag finns och så här ser de ut" --------------> "Hörde ni, en zooomalisk kvinna
fick 33 triljoner i bidrag"

Hear hear!!

Det är alltid gött att sitta och OJA SIG över dessa somalier som inte gör annat än att föda barn och leva lyxliv! Ojojoj... Istället för att ta reda på fakta. Jag ska till soc imorgon, jag kan kolla upp mer siffror! (Japp, ska bli sockärring)
Citera
2012-10-21, 23:24
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Fortsätt du att släta ut och låtsas som att de generösa bidragen till arbetslösa invandrare bara gäller "en eller två familjer på flera miljoner". Det är så lätt att genomskåda att du tappar all trovärdighet.

Jag har dock en fråga:

Hur mycket får en typisk somalisk kvinna ut i bidrag, per månad, enligt dina beräkningar?

Givetvis får olika invandrare olika summor i bidrag. Det beror på hur deras
livssituation ser ut. De får bidrag, ja. Men har kärringen en gubbe som drar
in 10 tusen i månaden så lovar jag att det förändrar situationen av bidrag.

Att göra som du gör, är intellektuellt oärligt. Du tar en insändares siffror,
och använder de som hävstång mot att jag ifrågasätter en anonym snubbe
på nätet. Om du ska använda något som hävstång, se då till att det finns
bättre underlag än att Haxx00r82 minsann visar på att invandrare generellt
får 21.810 kr i bidrag.

Jag är beredd att satsa allt jag äger, på att det inte är speciellt vanligt att någon
får ut 21.810 kronor skattat och klart, i rena bidrag. Om ens någon.

Jag har skrivet följande många gånger;

När jag ser ett utdrag/kvitto på dessa 21.810 så kryper jag till korset. Men inte
förrän dess. Jag vet att bidrag är konfidentiella, men många otroliga avslöjanden
är konfidentiella. Lägg upp skiten på wikileaks om ni får tag på några äkta fakta,
så kan ni vara anonyma. Men nu tror jag inte ni kommer behöva ta något sådant
beslut...
Citera
2012-10-21, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuba-Cola
Varför tror du att somalierna kommer till Sverige istället för att välja ett sydligare EU-land med lite mer liknande klimat som i Somalia, t.ex. Italien eller Spanien? Fundera på den du.

Och vem tror du ska torka dig på ålderdomshemmet? Somalierna? Fundera på den du.

Troligen. Så verkade Astrid Lindgren ha haft det sista tiden (tja iranier kanske kom till Sverige mest då), Marianne Fredriksson (latinamerikan skötte mycket av det hon behövde hjälp med). Kerstin Thorwall är ett tredje exempel där invandrarna avlöste varandra i hemmet.
Citera
2012-10-21, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuba-Cola
Varför tror du att somalierna kommer till Sverige istället för att välja ett sydligare EU-land med lite mer liknande klimat som i Somalia, t.ex. Italien eller Spanien? Fundera på den du.

Och vem tror du ska torka dig på ålderdomshemmet? Somalierna? Fundera på den du.

Ålderdomshem - tvivlar att det finns plats när/om behovet uppstår.
Citera
2012-10-21, 23:29
Medlem
Citat:
Tror fan att det är svårt att etablera sig i ett kunskapssamhälle när man är analfabet, vare sig man vill etablera sig eller ej.
Somalier är dessutom klanmänniskor vilket inte förenklar direkt, de kanske du inte har koll på.
Svårare människor än dessa att integrera i ett kunskapssamhälle är svårt att finna på planeten jorden t.om. Norge försöker att få somalier att lämna landet
Jag känner inte till att jag påstått att de lever lyxliv på bidragen de får via arbetande svenskars inbetalda skatter, du får gärna visa var jag skriver att bidragen räcker till ett liv i lyx.
Du kanske skulle ta och läsa Göteborgspostens klassiska artikel om somalier, det vore nog nyttigt för dig.

Jag har god insikt i att de är klanmännsikor. Men dessa klanstrukturer berör endast hur man ser på gränserna kring vad en "familj" är. En kusin eller moster kan till exempel bara vara kvinnor eller män i samma klan, det vill säga inte släkt så som vi ser på det.
Hur menar du att klanerna försvårar dem i arbetslivet? Eller vad är det du menar?

Jag är fullt medveten om att somalier är den grupp människor som är svårast att integrera. Men det är ju inte det vi diskuterar? Vi pratar ju bidrag?

Du har ju ingen koll över vad det snackas om, du pratar inte om sakfrågan utan går över till att prata om huruvida de kan klockan eller inte.
Citera
2012-10-21, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingECantona
då är min fråga, varför fortsatte man inte med samma system som man hade förut?

Det är samma system som förr. Det enda nya är SFI-bonusen som endast dem som uppfyller de uppsatta kraven får. Denna bonus är tänkt som en morot och är menat att sänka kostnaderna genom att eleverna snabbare kommer in i arbetsmarknaden.

TS är en lögnare som postar dessa så uppenbart påhittade och överdrivna siffror som cirkulerar på allehanda forum och bloggar enbart för att spä på hatet mot invandrare.

- Etableringsbidraget är en engångskostnad som är ämnat för hushållsmaterial såsom säng, köksartiklar, soffa o.s.v. Det kan vara bra att ha när allt man äger ryms i en resväska.

- Retroaktiva föräldrapenningen är grundbeloppet på 180kr om dagen som alla svenska medborgare har rätt till.

Det handlar alltså om att invandrare ska få rätt till samma grundläggande välfärd som svennar, istället för att dela upp människor i 1:a och 2:a klassens invånare. Helt i sin ordning om du frågar en normalt funtad människa, men alldeles galet om du frågar en misslyckad rasist med mindervärdeskomplex.
Citera
2012-10-21, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Givetvis får olika invandrare olika summor i bidrag. Det beror på hur deras
livssituation ser ut. De får bidrag, ja. Men har kärringen en gubbe som drar
in 10 tusen i månaden så lovar jag att det förändrar situationen av bidrag.

Att göra som du gör, är intellektuellt oärligt. Du tar en insändares siffror,
och använder de som hävstång mot att jag ifrågasätter en anonym snubbe
på nätet. Om du ska använda något som hävstång, se då till att det finns
bättre underlag än att Haxx00r82 minsann visar på att invandrare generellt
får 21.810 kr i bidrag.

Jag är beredd att satsa allt jag äger, på att det inte är speciellt vanligt att någon
får ut 21.810 kronor skattat och klart, i rena bidrag. Om ens någon.

Jag har skrivet följande många gånger;

När jag ser ett utdrag/kvitto på dessa 21.810 så kryper jag till korset. Men inte
förrän dess. Jag vet att bidrag är konfidentiella, men många otroliga avslöjanden
är konfidentiella. Lägg upp skiten på wikileaks om ni får tag på några äkta fakta,
så kan ni vara anonyma. Men nu tror jag inte ni kommer behöva ta något sådant
beslut...

Du behöver inte oroa dig, det finns ingen som får så mycket i bidrag. Man har inte rätt till alla dessa bidrag samtidigt. Barnbidrag får man inte förrän man varit i sverige i två år. Man kan inte få sfi-bidrag och socialbidrag samtidigt. Får man socialbidrag krävs det motprestation, det vill säga man får till exemepl delta i arbetsträning, praktik, SFi eller liknande. För att man skall ut i arbetslivet snabbare.
Citera
2012-10-21, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raevunge
Det är samma system som förr. Det enda nya är SFI-bonusen som endast dem som uppfyller de uppsatta kraven får. Denna bonus är tänkt som en morot och är menat att sänka kostnaderna genom att eleverna snabbare kommer in i arbetsmarknaden.

TS är en lögnare som postar dessa så uppenbart påhittade och överdrivna siffror som cirkulerar på allehanda forum och bloggar enbart för att spä på hatet mot invandrare.

- Etableringsbidraget är en engångskostnad som är ämnat för hushållsmaterial såsom säng, köksartiklar, soffa o.s.v. Det kan vara bra att ha när allt man äger ryms i en resväska.

- Retroaktiva föräldrapenningen är grundbeloppet på 180kr om dagen som alla svenska medborgare har rätt till.

Det handlar alltså om att invandrare ska få rätt till samma grundläggande välfärd som svennar, istället för att dela upp människor i 1:a och 2:a klassens invånare. Helt i sin ordning om du frågar en normalt funtad människa, men alldeles galet om du frågar en misslyckad rasist med mindervärdeskomplex.

SFI-bonusen finns väl bara i några få antal län? Tror man började i Karlskrona som ett test, vilket absolut inte fungerade önskvärt.
Citera
2012-10-21, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raevunge

okej då är jag med. alltså är detta "hot" som gång på gång myntas på detta forum mer eller mindre imaginärt.
Citera
2012-10-21, 23:39
Medlem
Citat:
Man åker till Sverige för att det är kravlöst i jämförelse och att man kan leva ett liv på bidrag som är lyx i jämförelse med det som man lämnat bakom sig, de allra flesta är ekonomiska flyktingar som vill få det bättre och kanske kunna skicka hem någon tusenlapp i månaden till de släktingar som finns kvar i hemlandet.
En svensk tusenlapp är ganska mycket pengar i somalia t.ex.
Varför ljuga om något som är så uppenbart, de flesta som kommer till Sverige flyr inte hit i nöd undan bomber och gevärskulor.

Vad ljuger jag om?

Har du träffat någon somalier? Eller går du på avpixlat sanningsenliga rapporter eller?
Jag jobbar med somalier, jag vet EXAKT vad jag pratar om. Och fyfan vad jävliga dom är, vill dom skicka pengar till sina fattiga släktingar?????? VILKA SVIIIN!

Förresten du, du glömde svara angående klanerna och hur dessa försämrar? Eller du kanske inte visste vem du diskuterade med, någon som hade koll på läget? Synd hörru.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in