2012-10-20, 20:56
Medlem
Pratade med två okänd tjejer på msn, (från klubb6)
De frågade om jag ville sexköpa bilder på henne men att jag kunde få en gratis förtitt på en bild.

-ja visst sa jag, kan gärna se en förtitt.

Bilden hamnade i msnfönstret (laddades ej ner).
Efter det frågade de om jag ville köpa bilder?
-Nej tack sa jag.
-okej, då vet vi det. Men vi har ditt ip nr nu och kommer att spåra dig. Det kommer att bli så kul för dig.
Ännu roligare är det att XXX är polis och hon kommer att kolla upp dig imorgon när hon jobbar!

Jag vart alldeles svettig och nervös. Vad skulle de kunna göra OM detta stämmer och går!?
Bör jag vara rädd/orolig? Känner mig väldigt illa tillmods nu.
Jag har ju inget gjort! Hjälp!!

(detta ämne har säkert tagits upp tidigare, men hittade inget. Ber om ursäkt isf)
2012-10-20, 21:03
Medlem
cap0s avatar
Haha.

Det är inget och oroa sig för, hade de ditt ip-nummer brukar de släppa ut det i chatten för att göra det ännu övertygande att du ska betala för skiten.

Det är en ful indier som sitter där bakom som tjänar 20 kronor i timmen.
2012-10-20, 21:03
Medlem
Tango1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korphuvud
Pratade med två okänd tjejer på msn, (från klubb6)
De frågade om jag ville sexköpa bilder på henne men att jag kunde få en gratis förtitt på en bild.

-ja visst sa jag, kan gärna se en förtitt.

Bilden hamnade i msnfönstret (laddades ej ner).
Efter det frågade de om jag ville köpa bilder?
-Nej tack sa jag.
-okej, då vet vi det. Men vi har ditt ip nr nu och kommer att spåra dig. Det kommer att bli så kul för dig.
Ännu roligare är det att XXX är polis och hon kommer att kolla upp dig imorgon när hon jobbar!

Jag vart alldeles svettig och nervös. Vad skulle de kunna göra OM detta stämmer och går!?
Bör jag vara rädd/orolig? Känner mig väldigt illa tillmods nu.
Jag har ju inget gjort! Hjälp!!

(detta ämne har säkert tagits upp tidigare, men hittade inget. Ber om ursäkt isf)

Såvitt jag vet
1. så får inte den svenska polisen provocera folk att utföra något olagligt,
2. även om XXX skulle vara polis så får anställda inom polisen (civila sådana inkluderat) inte kolla upp folk efter personliga begär, detta kan till och med få de avskedade och skulle faktiskt våga säga att det även skulle kunna få rättsliga påföljder beroende på personens avsikt etc.

Någon annan som vet bättre får gärna rätta mig om jag har fel. Men mitt råd till dig TS är att sluta upp med dessa p12-fasoner och gå och gifta dig istället så kan du leka hur mycket du vill utan att oroa dig för problem med lagen
2012-10-20, 21:05
Medlem
Tango1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cap0
Haha.

Det är inget och oroa sig för, hade de ditt ip-nummer brukar de släppa ut det i chatten för att göra det ännu övertygande att du ska betala för skiten.

Det är en ful indier som sitter där bakom som tjänar 20 kronor i timmen.

Kan även tillägga att det inte är (var, iallafall) några som helst svårigheter med att ta reda på en persons IP-adress efter att man skickat denna en fil då filen inte skickades via MSNs servrar utan direkt mellan personerna. Så precis som cap0 säger så är det bara ett sätt att göra själva utpressningen effektivare.
2012-10-20, 21:07
Medlem
Sereenas avatar
Vad skulle TS ha gjort som snuten skulle bry sig om?
2012-10-20, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Vad skulle TS ha gjort som snuten skulle bry sig om?
Ingenting. Men det kändes obehagligt.
Alltså behöver jag inte oroa mig?
2012-10-20, 21:11
Medlem
Tango1s avatar
Citat:

Nej, andas in, andas ut och var tacksam över att våra i-landsproblem skiljer sig från andra länders problem.
2012-10-20, 21:12
Medlem
Bulbasaurs avatar
Min teori är att denna p12a som sitter och utpressar TS förmodligen menade att eftersom en av personerna var polis kunde de knappa in ip-numret i polisens register och på så sätt få reda på vem TS är. Vilket givetvis inte går att göra i verkligheten.
2012-10-20, 21:13
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Varför skulle du övht behöva oroa dig om du inte brutit mot lagen?
2012-10-20, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur
Min teori är att denna p12a som sitter och utpressar TS förmodligen menade att eftersom en av personerna var polis kunde de knappa in ip-numret i polisens register och på så sätt få reda på vem TS är. Vilket givetvis inte går att göra i verkligheten.

Precis så sa de iaf.
2012-10-20, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Varför skulle du övht behöva oroa dig om du inte brutit mot lagen?

Vet inte, det kändes bara läskigt. Och att de skulle jävlas m mig på nått sätt. Därav min oro.
2012-10-20, 23:11
Medlem
Är det inte till och med som så att du måste ta emot filen för att det ska skapas en förbindelse mellan era två datorer?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in