2012-10-20, 11:23
Medlem
En sak som irriterar mig otroligt mycket är när man ska klicka sig ut på länkar från Flashback så kommer sidan "Du lämnar nu Flashback Forum" upp. Vad jag förståt så finns det inte så mycket att göra år det.

MEN varför har man inte satt en fast HEIGHT och WIDTH på flashback bilden som kommer upp? https://static.flashback.org/images/misc/fbo6.jpg
Det gör att när man sitter på en långsam lina, eller långsam dator (t.ex. ipad), så laddas inte bilden och länken man ska klicka på hamnar ganska långt upp på sidan. Precis när man ska klicka på länken, så kommer flashback loggan upp där istället om man klickar på loggan istället för länken.

Med ett fast HEIGHT och WIDTH på bilden, så kommer sidan renderas rätt från och början och länkens placering kommer inte ändras under tiden bilden laddas!
Citera
2012-10-20, 11:47
Medlem
Hollow123s avatar
Det här händer ofta mig när jag surfar i telefonen. Lite smått irriterande ja!
Citera
2012-10-20, 12:30
Medlem
PositiveNegatives avatar
Händer mig när jag surfar mobilen. Man försöker vara snabb som fan och trycka på länken innan loggan kommer upp men ibland misslyckas man. Lite dumt att placera det så där.
Citera
2012-10-20, 13:08
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Vi ska åtgärda saken.

admin4
Citera
2012-10-20, 14:51
Medlem
crillecrilles avatar
Det här har jag stört mig på hur länge som helst. Förmodligen flera år. Kul att det finns en så enkel lösning som dessutom verkar bli implementerad mer elle rmindre omgående.
Citera
2012-10-20, 16:10
Tekniker
kookamungas avatar
Det ska nu vara åtgärdat.
Citera
2012-10-20, 18:16
Medlem
vivalarevolucions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kookamunga
Grymt!
Citera
2012-10-24, 22:02
Medlem
DanielWrestlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kookamunga
Mycket bra!
Föreslår att också den översta reklambannern i forumet får samma behandling. Blir ofta felklick i trådlistan på grund av att sidan hoppar ner ett snäpp när reklamen laddas in.
Citera
2012-10-26, 16:01
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av home-sapiens
En sak som irriterar mig otroligt mycket är när man ska klicka sig ut på länkar från Flashback så kommer sidan "Du lämnar nu Flashback Forum" upp. Vad jag förståt så finns det inte så mycket att göra år det.

MEN varför har man inte satt en fast HEIGHT och WIDTH på flashback bilden som kommer upp? https://static.flashback.org/images/misc/fbo6.jpg
Det gör att när man sitter på en långsam lina, eller långsam dator (t.ex. ipad), så laddas inte bilden och länken man ska klicka på hamnar ganska långt upp på sidan. Precis när man ska klicka på länken, så kommer flashback loggan upp där istället om man klickar på loggan istället för länken.

Med ett fast HEIGHT och WIDTH på bilden, så kommer sidan renderas rätt från och början och länkens placering kommer inte ändras under tiden bilden laddas!

Öh, det går visst att stänga av "Du lämnar nu Flashback Forum". Det står t o m på den sidan hur du ska göra.
Citera
2012-10-26, 17:48
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Öh, det går visst att stänga av "Du lämnar nu Flashback Forum". Det står t o m på den sidan hur du ska göra.
Fast det gick inte när tråden startades
https://www.flashback.org/t1991511
Och oavsett så var/ är det ett irriterande fel som nu är åtgärdat och det tackar vi för.
Citera
2012-10-28, 10:05
Medlem
Tack så mycket för fixen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här