Citat:
Ursprungligen postat av tjackpyllen
fattar också att jag måste berätta för arbetsgivarn vad det är för brott om dom frågar dom får ändå reda på det i slut ändan. men inte fan tänker jag sitta o berätta det för 6 främlingar som inte har med det att göra.
Du behöver inte berätta överhuvudtaget att du har något i belastningsregistret.
Om man öppnar brevet från polisen med utdraget så står det på första sidan att de följande sidorna inte är numrerade just därför att utdraget inte är till för att bevisa att man är ostraffad, och i det fall man inte har några punkter i bellastningsregistret så finns endast den första sidan i brevet och den ser likadan ut oavsett om du är straffad eller ej.
Så det är lätt att förstå varför de kräver att få brevet oöppnat.
Så gör som jag: svara nej när dom frågar om du har kriminellt förflutet vid intervjun invänta sedan brevet från polisen med ditt utdrag från bl-registret.
Leta sedan fram en klassisk kaffepanna (eller en kastrull med ett lock med hål i), fyll denna med vatten och koka upp, För sedan brevets öppning mot ångstrålen som skjuter ur kaffepannans pip tills limmet löses upp.
Öppna brevet försiktigt och plocka bort de sidor som du inte behagar visa (förslagsvis alla förutom den första sidan).
Försegla sedan brevet snyggt och inlämna till din framtida arbetsgivare.
TADAAA! och tjackpyllen är en ostraffad ängel!