2012-10-19, 22:33
Medlem
Drapåtrissors avatar
Visst lite könsdiskrimerande men ändå räddaren i nöden åtminstone här i Sthlm. Tyvärr försvinner dom i takt med att dom byts ut mot dyra henhus som bara får oss med snopp att lite sniket lätta på trycket i närmsta buske. Så visst är det dags att ge pissoarerna en renessans.
Citera
2012-10-19, 22:55
Medlem
Har pa sveriges framsida (GBG) har vi numer gratis toaletter i city som desinficeras automatiskt efter varje besok

EDIT: Dorrarna oppnas dock efter 15 min. sa det galler att inte nodda av med nalen i venen
Citera
2012-10-19, 23:06
Medlem
UnknownSources avatar
Håller med till 100, speciellt på klubbar och liknande ställen. Man märker verkligen skillnad på de klubbar som inte har pissoarer, köerna känns evigt långa! Varför inte bara ha en stor pissoar, det är så mycket smidigare och man slipper köa.
Dessutom så blir toaletter bara äckliga och måste skötas om för att hållas fräscha.
Citera
2012-10-19, 23:21
Medlem
P.Gs avatar
Om man går på Klarabergsgatan och korsar Klara Västra kyrkogata och har oturen att hamna nedvind från pissoaren så spyr man ju nästan. Färre sådana tack.
Citera
2012-10-19, 23:47
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Om man går på Klarabergsgatan och korsar Klara Västra kyrkogata och har oturen att hamna nedvind från pissoaren så spyr man ju nästan. Färre sådana tack.
Ok visst är den numera en klassisk men ack så ensam frihetssymbol från tider då folk slapp bli skinnade för att lätta på trycket. Dessutom som granne med ett av dom större hotellen gör inte skammen sämre. Men hur mycket bättre att det luktar piss på andra ställen runt stan? Visst har ännu en välskött pissoar sin plats i en riktig storstad?
Citera
2012-10-20, 00:30
Medlem
PixelPiratens avatar
Finns ju inget vidrigare än när man traskar hemåt och den där stanken från pissoaren träffar en!
Ta bort alla snälla! Pissa i en buske istället.
Citera
2012-10-20, 00:47
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Finns ju inget vidrigare än när man traskar hemåt och den där stanken från pissoaren träffar en!
Ta bort alla snälla! Pissa i en buske istället.
Ok har du behövt åka med en barnvagn i en nedpissad hiss vid någon av våra större T-banestationer?
Citera
2012-10-20, 01:54
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Ok visst är den numera en klassisk men ack så ensam frihetssymbol från tider då folk slapp bli skinnade för att lätta på trycket. Dessutom som granne med ett av dom större hotellen gör inte skammen sämre. Men hur mycket bättre att det luktar piss på andra ställen runt stan? Visst har ännu en välskött pissoar sin plats i en riktig storstad?
Jag har aldrig gått förbi en buske eller en gatuhörn som luktat så illa som Klara-pissoaren gör..konstant!

Men ok då, vilka pissoarer känner vi till? Vi kan ju skapa flashbacks pisoar-karta. Tre känner jag till;

*Klara Västra kyrkogata mittemot Scandic Continental
*Hörnet Kungsholmsgatan/Norra Agnegatan
*Kronobergsgatan mellan Drottningholmsvägen och den judiska kyrkogården
Citera
2012-10-20, 09:11
Medlem
Drapåtrissors avatar
Nu är väl just klarpissoaren ett skräckexempel på dåligt underhåll. Vissa gjorde väl även den stora innan packet tvingades att flytta. Men min ideella pissoar är en hygenisk och lättillgänlig pisskur utan krusiduller varhellst den är motiverad.
Citera
2012-10-21, 18:50
Medlem
paaalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Men ok då, vilka pissoarer känner vi till? Vi kan ju skapa flashbacks pisoar-karta.
Finns en i Björns trädgård, typ utanför Kvarnen. Sen vet jag att det har funnits en i Tanto, utanför gamla Tantogården (alltså nära Ringvägen och tågspåren), men jag tror inte att den finns kvar.
Citera
2012-10-22, 10:13
Medlem
Sven_Hedins avatar
Nu på morgonen så hörde jag att pissoaren i Humlegården var himla populär bland män som sökte andra män i början av 50-talet. Alla tidens storheter brukade gå dit och... kissa. Finns inrättningen där kvar och frekventeras lika hårt som förr tro?
Citera
2012-10-25, 20:22
Medlem
lithionits avatar
nackdelen är väl köerna, annars så tycker jag att det är trevligt med lite privacy istället för att behöva stå mellan folk som skvätter piss överallt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in