Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-18, 19:34
Medlem
Cpt-Gaish-Wayzs avatar
Vovven sa det, lägg till framställning.
Citera
2012-10-18, 20:18
Medlem
Tlagnojs avatar
Jag håller med tror dock att det naturligaste namnet med mest genomslag blir "drogodling och drogtillverkning"
Citera
2012-10-18, 21:12
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Det är ett bra förslag, men jag tycker inte att man bör ta bort drogodling ur forumrubriken. Bättre då att ändra till "Drogodling och drogframställning" eller liknande.

Ett helt eget forum eller underforum är nog i överkant.

Ett utmärkt förslag trots att mina besök i något drogforum varit extremt sporadiska. Som kemist så känns drogframställning dock lite intressant att följa.
Citera
2012-10-19, 08:13
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Ett utmärkt förslag trots att mina besök i något drogforum varit extremt sporadiska. Som kemist så känns drogframställning dock lite intressant att följa.
Om trådarna ligger i kemisubforumet ja, kan riktigt se hur det redan nu undermodererade drogodling kommer översvämmas av trådstarter likt:
#Jag har en kastrull och lite kautstiksoda, kan jag koka knark-trådar.
#Hjälp jag har..... är det farligt att äta/snorta det ändå-trådar.

Jag tror de sista kunniga människorna schappar från DO om ni ska stänga in mer trams där?
Senast redigerad av AlltidPåverkad 2012-10-19 kl. 08:19.
Citera
2012-10-19, 10:56
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Det är ett bra förslag, men jag tycker inte att man bör ta bort drogodling ur forumrubriken. Bättre då att ändra till "Drogodling och drogframställning" eller liknande.

Ett helt eget forum eller underforum är nog i överkant.

Låter helt klart som en bra ide imo.
Citera
2012-10-19, 11:35
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Jag håller med tror dock att det naturligaste namnet med mest genomslag blir "drogodling och drogtillverkning"

Jo, jag föredrar också det framför drogframställning.

Blir för övrigt intressant att se eventuella diskussioner inom ämnet, även om det antagligen är relativt få som sitter på tillräcklig kunskap för att verkligen kunna bidra på riktigt.
Senast redigerad av Ett Hund 2012-10-19 kl. 11:37.
Citera
2012-10-19, 12:48
Medlem
molmols avatar
Jag tycker att det är en bra idé. Byt namn på forumet och skaffa lite aktivare moderatorer som kan rensa bland cannabistrådarna så blir det fina fisken sen.
Citera
2012-10-23, 11:44
Medlem
Sjograss avatar
Kommer ju en del trådar angående framställning av Dmt i f61, dessa skulle tillhöra kategorion drogframställning. Men egentligen är det mer praktiskt att sammanfoga dem med den stora Dmt tråden.
Citera
2012-10-23, 13:33
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidPåverkad
Om trådarna ligger i kemisubforumet ja, kan riktigt se hur det redan nu undermodererade drogodling kommer översvämmas av trådstarter likt:
#Jag har en kastrull och lite kautstiksoda, kan jag koka knark-trådar.
#Hjälp jag har..... är det farligt att äta/snorta det ändå-trådar.

Jag tror de sista kunniga människorna schappar från DO om ni ska stänga in mer trams där?

Nu handlar det väl inte om att "stänga in mer trams", kemisk drogtillverkning ska ju vara där oavsett bara att ett namnbyte förtydligar det. Förhoppningsvis vill några "vanliga" kemister vara där och diskutera om det också.

Drogodling och (annan) drogtillverkning tycker jag låter bra.
Citera
2012-10-23, 16:20
Medlem
02-02-2012s avatar
Finns väl redan trådar med enkla kokrecept i de olika forumen?
Citera
2012-10-23, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Finns väl redan trådar med enkla kokrecept i de olika forumen?

Men då kan vi ju stänga ner odlingsforumet då också, och klistra en odlings-FAQ i CB...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in