2012-10-18, 15:52
Bannlyst
Som det ser ut nu så kan man alltså inte diskutera droger som man framställer på andra sätt än genom odling i forumet och det tycker jag känns orättvist. På vilket sätt har odling av opium eller cannabis en särställning gentemot framställning av t.ex amfetamin? Varför begränsa forumet till droger som endast kan framställas på organiskt vis?

Jag tycker att man ska döpa forumet till "Droger, framställning och kok" eller liknande. Det känns ju minst sagt begränsande at det enda forumet dedikerat till just drogkok endast är aktuellt om man vill odla drogen ifråga, vilket ju exkluderar en klar majoritet av dagens populära droger.

Vad tycker ni?
Citera
2012-10-18, 15:54
Medlem
KaptenBrunos avatar
Man kanske borde göra en extra flik för de ändamål du syftar på!

Så kan man hålla isär det organiska med kokandet!
Citera
2012-10-18, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBruno
Man kanske borde göra en extra flik för de ändamål du syftar på!

Så kan man hålla isär det organiska med kokandet!

Ja, det vore en idé. I nuläget kunde forumdelen gott och väl vara ett underforum till Cannabis, för det är det enda som diskuteras där. Jag tror att man kan ge forumet existensberättigande genom att ge det ett bredare ämnesomfång, som t.ex amfetaminkok eller liknande drogframställning.
Citera
2012-10-18, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buskar
Ja, det vore en idé. I nuläget kunde forumdelen gott och väl vara ett underforum till Cannabis, för det är det enda som diskuteras där. Jag tror att man kan ge forumet existensberättigande genom att ge det ett bredare ämnesomfång, som t.ex amfetaminkok eller liknande drogframställning.

Kaktusar och svampar också. Även om det är ett ganska avstannat forum överhuvudtaget dessvärre vilket är synd.

Jag tycker iaf att din ide är ganska bra och skulle kunna hjälpa till att liva upp stället en smula, något system med underforum för att sortera upp det på ett vettigt sätt tycker jag känns rimligt.
Citera
2012-10-18, 16:11
Medlem
Extrakts avatar
Jag tror inte intresset är särskilt stort eftersom Cannabis, svamp, meskalin etc är väldigt enkelt att odla/framställa tillskillnad från Kokain, amfetamin, LSD, metamfetamin osv.

Dock har jag inget emot en underkategori om ämnet. Skulle vara rätt intressant att läsa om folk som gav sig på att göra dessa saker, även om jag tror att det är väldigt få som vill det.
Citera
2012-10-18, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Extrakt
Dock har jag inget emot en underkategori om ämnet. Skulle vara rätt intressant att läsa om folk som gav sig på att göra dessa saker, även om jag tror att det är väldigt få som vill det.

Varför hålla på och strula med underforum och skit, så stort är ju knappast trycket på dessa forum? Ett forum som skulle heta "Drogframställning", som skulle täcka allt från odling av CB-plantor till kok av ketamin vore såklart mer än tillräckligt, och även fullständigt logiskt.
Citera
2012-10-18, 16:41
Medlem
Ett Hunds avatar
Det är ett bra förslag, men jag tycker inte att man bör ta bort drogodling ur forumrubriken. Bättre då att ändra till "Drogodling och drogframställning" eller liknande.

Ett helt eget forum eller underforum är nog i överkant.
Citera
2012-10-18, 16:42
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buskar
Varför hålla på och strula med underforum och skit, så stort är ju knappast trycket på dessa forum? Ett forum som skulle heta "Drogframställning", som skulle täcka allt från odling av CB-plantor till kok av ketamin vore såklart mer än tillräckligt, och även fullständigt logiskt.
Varför strula övht? är väl bara att lägga tråden i kemi (om du är seriös) och i centralsimulanter (om det mest är "snack") ..eller i opiater om det nu är horse du vill koka?

Tror du får svårt att dra ihop så många aktiva trådar gällande "drogframställning" så det motiverar en förändring men vem vet..?
Är ju inte så att det aldrig diskuterats tidigare och då har det gått bra utan underforum.

edit;
Jag tycker däremot det skulle öppnats upp för all form av odling, orkidéer, tomater ja allt sådant.
Senast redigerad av AlltidPåverkad 2012-10-18 kl. 16:51.
Citera
2012-10-18, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidPåverkad
Varför strula övht? är väl bara att lägga tråden i kemi (om du är seriös) och i centralsimulanter (om det mest är "snack") ..eller i opiater om det nu är horse du vill koka?

Tror du får svårt att dra ihop så många aktiva trådar gällande "drogframställning" så det motiverar en förändring men vem vet..?
Är ju inte så att det aldrig diskuterats tidigare och då har det gått bra utan underforum.

Jag har svårt att se varför det skulle vara struligt att implementera vanligt tjackkok i forumet i fråga, avsätt hur det sett ut innan. Varför ska man behöva besöka helt främmande forum (som kemi) om man vill veta hur man kokar tjack samtidigt som den som vill odla cannabis hittar all information i rätt kategori? Enligt din filosofi borde ju inlägg om CB-odling postar i biologi-forat?

Jag tycker Ett Hunds förslag låter bra, döp om forumet till "Drogodling och drogframställning" så täcker ju det forumet allt man kan tyckas vilja veta om CB-odlingar eller pulverkok. Det blir bra så.
Citera
2012-10-18, 16:59
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Det är ett bra förslag, men jag tycker inte att man bör ta bort drogodling ur forumrubriken. Bättre då att ändra till "Drogodling och drogframställning" eller liknande.

Ett helt eget forum eller underforum är nog i överkant.

Även jag tycker att detta verkar rimligast.
Citera
2012-10-18, 18:20
Bannlyst
När till och med jag som är legitimerad droghatare tycker att förslaget att ändra namnet är vettigt...
Röstar på "Ett hunds" förslag.
Blir knepigt med ett forum vars namn får en att tänka på vätskebaserade supergödslar för hydroponi när man vill diskutera lämpliga keton-bindningar.
Citera
2012-10-18, 19:12
Medlem
vivalarevolucions avatar
Det låter som ett vettigt förslag. 30 trådar får du iaf länka, det kanske räcker med att döpa om namnet istället för att skapa ett nytt forum.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in