2012-10-17, 23:16
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INSIDER1939
Till viss del kan jag hålla med awfullsinns!

konditionsträning ger ökad mängd av röda blodkroppar. Röda blodkroppar har som uppgift att
transportera syre till cellerna.

Ett bättre syreupptag ger att man kan träna hårdare, hårdare träning = mer muskelmassa!
Det är inte alls säkert att bättre kondition ger mer muskelmassa. Jag skulle tro att det inte spelar någon roll. För nu gissar du egentligen bara.

Citat:
Men man får hålla koll så att man kör sin cardio med glykogen i systemet, för sedan är det operation nedbrytning av muskelmassa och det ger precis motsatt effekt...

Skulle säga att lagom konditionsträning tillsammans med styrketräning och bra kost är ett bra recept för muskelbygge.

// INSIDER
Tror inte konditionsträning påverkar muskelbygget över huvud taget. Om du tror att så är fallet så vill jag se en källa som stödjer ditt påstående. Jag har aldrig sett något som skulle kunna peka på eller visa att så är fallet.

Mvh
Citera
2012-10-17, 23:21
Medlem
ZEUS.s avatar
för mej låter det självklart att en person med bra kondis få bättre resultat än en med kass kondis.

han kommer ju kunna träna hårdare o med mindre vila. sitta o flåsa som fan i 3min efter varje set är knappast opti.

fram med en källa som säger att man inte växer mer med bättre kondition bengtzz!!!
mvh
Citera
2012-10-17, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Det är inte alls säkert att bättre kondition ger mer muskelmassa. Jag skulle tro att det inte spelar någon roll. För nu gissar du egentligen bara.

Tror inte konditionsträning påverkar muskelbygget över huvud taget. Om du tror att så är fallet så vill jag se en källa som stödjer ditt påstående. Jag har aldrig sett något som skulle kunna peka på eller visa att så är fallet.

Mvh

Är du trög? Skrev ju för fan precis en förklaring på det hela!

Conny på SAFE Stockholm är min källa ring honom så ska han göra klart för dig!
Citera
2012-10-17, 23:59
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Är du trög? Skrev ju för fan precis en förklaring på det hela!
A du har rätt, jag är trög jag förstår inte vad du säger.

Ni alla har rätt, asbra kondition är riktigt bra och man blir anabol som fan.
Citera
2012-10-18, 00:01
Medlem
Gymmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
A du har rätt, jag är trög jag förstår inte vad du säger.

Ni alla har rätt, asbra kondition är riktigt bra och man blir anabol som fan.

Ja för fan! Titta på maratonlöparna
Citera
2012-10-18, 00:10
Medlem
Gymmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZEUS.
för mej låter det självklart att en person med bra kondis få bättre resultat än en med kass kondis.

han kommer ju kunna träna hårdare o med mindre vila. sitta o flåsa som fan i 3min efter varje set är knappast opti.

fram med en källa som säger att man inte växer mer med bättre kondition bengtzz!!!
mvh

Fann detta.
http://traningslara.se/muskelbyggning-med-konditionstraning-funkar-det/

(referenser i slutet på bladet)
Citera
2012-10-18, 00:37
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gymme
Ja för fan! Titta på maratonlöparna
Ajjemen. De har bäst kondition i världen, alltså bygger de mest muskler.
Citera
2012-10-18, 00:39
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Som en inledande rad vill jag börja med att påpeka att vad vi idag känner till enligt vetenskapen är att det är ett faktum att konditionskrävande idrott är negativt för maximal styrka och muskeltillväxt. Dock är det inte svart eller vitt, allt eller inget. Jag skall här försöka ge en bild av de förklarande mekanismerna samt ge lite mer ”icke-vetenskapliga” råd för hur du kan tänkas lägga upp det om du vill upprätthålla din kondition men ändå bibehålla förutsättningarna att bygga muskler och bli starkare.
Men tydligen är ju Mr BengtZz trög och sjuk i huvudet.

Fan va trött jag är på f12 ibland alltså. Ett gäng obildade idioter som knappt klarade Ma A men tror de vet och kan allt. Byggbranchen i ett nötskal.
Citera
2012-10-18, 00:40
Medlem
ZEUS.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gymme
Fann detta.

(referenser i slutet på bladet)

detta handlar ju om hur det är att kombinera dessa. det är inte vad bengtzz insider disskuterar.
Citera
2012-10-18, 00:41
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:

mvh

Och inläggen ovan. Tjolahej.

Däremot så vill jag påstå att normal konditionsträning och inte något extremt knappast gör att man blir negativt påverkad. Dvs varken till eller från. Men att det skulle vara positivt ser vi alltså INGET som pekar på.
Citera
2012-10-18, 00:42
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
detta handlar ju om hur det är att kombinera dessa. det är inte vad bengtzz insider disskuterar.
Jo det är det vi diskuterar. Du måste ju träna både kondition och styrka om vi skall kunna se hur konditionen gör musklerna större eller? Bara konditionsträning är ju inte direkt anabolt och det hoppas jag alla här fattar.
Citera
2012-10-18, 00:47
Medlem
BengtZzs avatar
Vi går egentligen offtopic och det bör beröra ämnet tillsammans med AAS.

Och som vanligt är de flesta här inne rejält jävla dumma i huvudet och rent ut sagt fullkomliga idioter som faktiskt inte kan någonting alls. De har inte lärt sig någonting genom hela sitt liv och har för det mesta varit lata och kan ingentingh om någonting. Men att tycka om allting och tro att man kan allting går riktigt jävla bra.

I vilket fall se vi att vetenskap visar att konditionsträning är negativt för muskeltillväxt. Alltså inte positivt (inget pekar på det men ändå finns det stolpskott som tror på det). Finns ju idioter som på riktigt tror att det sitter en gubbe uppe på ett moln också. Men inget av detta är ju egentligen mitt problem.

Att argumentera med intelligensnivåer av en död gren får mig att vilja spy. Så jag undviker det helst hedanefter. Jag orkar helt enkelt inte, det är inte värt det. Bättre att ägna sin energi på forum som faktiskt ger något tillbaka.

Absolut inte menat till dig ZEUS även om jag självklart inte tycker att du direkt är den vassaste kniven i lådan. Hade jag tyckt det så hade du nog hört det innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in