Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-17, 14:29
Medlem
Blattebruds avatar
Hejhej!

Jag tycker att det förekommer i en mycket stor utsträckning folk som har massa konton. Så fort någon som heter t.ex. Anna och blir sur på dig i ett tråd, loggar hon in på ett annat konto och där heter hon t.ex. Anton och ska visa dig hur fel du har i allt du skriver. Nu för tiden tänker jag så här: Om jag diskuterar en fråga med 10 personer, så är det mycket möjligt att det egentligen är bara 2 personer som har många konton. Det måste vara jobbigt att hela tiden ha olika åsikter beroende på vilket konto man är inloggad på, splittrad blir personen! Visst är det synd om dessa som tror att man kan känna sig mobbad på nätet?

Fler som känner igen sig i det jag beskrivit?
Citera
2012-10-17, 14:36
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Det strider mot regel 1.07, och det är bara att rapportera ett sådant inlägg så tittar vi på saken.

admin4
Citera
2012-10-17, 14:38
Medlem
Blattebruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Det strider mot regel 1.07, och det är bara att rapportera ett sådant inlägg så tittar vi på saken.

admin4

Will do!
Citera
2012-10-17, 14:45
Moderator
^Eazs avatar
Bäst att påpeka att det är ok att ha fler än ett konto, det är däremot inte ok att använda andra kontot för att ge sig själv fördelar i diskussioner osv.

Från regelförtydligande:

Citat:
Vad regelns första mening förbjuder är missbruket. Missbruk av alternativa konton kan ske på olika sätt, men det vanligaste är att samma person postar inlägg med alternativa konton vilka stöder varandras åsikter och på så sätt får ett övertag i en diskussion. Detta behöver inte ske i samma tråd, utan kan ske även på andra sätt. Däremot är det inte per automatik förbjudet att omväxlande använda olika konton i samma tråd, så länge dessa inte missbrukas.
Citera
2012-10-17, 15:00
Medlem
Blattebruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Bäst att påpeka att det är ok att ha fler än ett konto, det är däremot inte ok att använda andra kontot för att ge sig själv fördelar i diskussioner osv.

Från regelförtydligande:

Om några vill ha flera konton så varsågoda liksom. Visst finns det fördelar med det bara man inte överdriver och ger sig på andra i onödan. Som sagt så känner jag mig inte mobbad, men det blir inte intressant att diskutera med någon som argumenterar emot dig av fel anledning. Ingen behöver hålla med mig om mina åsikter som grundar sig på mina erfarenheter så länge också de har åsikter som grundar sig på personliga erfarenheter o.s.v.
Citera
2012-10-17, 15:04
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blattebrud
Om några vill ha flera konton så varsågoda liksom. Visst finns det fördelar med det bara man inte överdriver och ger sig på andra i onödan. Som sagt så känner jag mig inte mobbad, men det blir inte intressant att diskutera med någon som argumenterar emot dig av fel anledning. Ingen behöver hålla med mig om mina åsikter som grundar sig på mina erfarenheter så länge också de har åsikter som grundar sig på personliga erfarenheter o.s.v.

Jag ville bara förtydliga det lite eftersom admin4's uttalande kunde få folk att tro att det inte var ok med fler än ett konto överhuvudtaget
Citera
2012-10-17, 17:32
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blattebrud
Hejhej!

Jag tycker att det förekommer i en mycket stor utsträckning folk som har massa konton. Så fort någon som heter t.ex. Anna och blir sur på dig i ett tråd, loggar hon in på ett annat konto och där heter hon t.ex. Anton och ska visa dig hur fel du har i allt du skriver. Nu för tiden tänker jag så här: Om jag diskuterar en fråga med 10 personer, så är det mycket möjligt att det egentligen är bara 2 personer som har många konton. Det måste vara jobbigt att hela tiden ha olika åsikter beroende på vilket konto man är inloggad på, splittrad blir personen! Visst är det synd om dessa som tror att man kan känna sig mobbad på nätet?

Fler som känner igen sig i det jag beskrivit?

Att tillåta att samma person har flera aktiva konton är inte oproblematiskt på något sätt. En naturlig följd av det blir att risken ökar för missbruk av alternativa konton. Min uppfattning är också att det missbruket har ökat. Som medlem är det självklart svårt att leda ett missbruk i bevis och jag är inte säker på att rapportering leder någonstans alla gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in