2012-10-16, 18:28
Medlem
Kicker.s avatar
Hej alla glada flashbackers,

Har sedan 5 r tillbaka en Macbook Pro som jag minst sagt varit njd med. Nu p senare tid har den dremot brjat bete sig lite underligt och en ny MB pro str p nskelistan.
Under dessa r har jag samlat p mig ca 50 GB med ovrdelig musik som ligger vldigt uppstrukturerat efter spellistor i iTunes. Nu tnkte jag flytta hela mitt bibliotek till en extern hrddisk slnge, ifall datorn skulle krascha.

Har hittat svar p apples hemsida, flashback, macforum osv. om hur jag ska g tillvga fr att flytta musiken- men inte hur jag flyttar spellistorna...

Tanken r allts att f en EXAKT kopia p nuvarande iTunes med befintliga spellistor till hrddisken, fr att senare trycka in musiken p nya datorn. Har tittat i biblioteket (mappen iTunes music) och dr ligger det enbart efter artister i mappar. Allts vldigt rrigt i jmfrelse mot mina organiserade spellistor.

HUR GR JAG FR ATT FLYTTA BIBLIOTEKET MED SPELLISTORNA INKLUDERADE?!
Att flytta det med enbart 1217 mappar i form av artister r fr mig inget alternativ...

Arbetar som DJ och behver verkligen hjlp!
Vnligen,
K
Citera
2012-10-16, 19:16
Medlem
Snjs avatar
Arkiv -> Bibliotek -> Exportera bibliotek

edit: Eller s kan du ju bara byta plats p vart filerna ligger. iTunes -> Instllningar -> Avancerat -> Placering av mappen iTunes Media. Om du d har "Ordna mappen iTunes Media" och "Kopiera filer till mappen..." frsts. Sedan, om iTunes inte brjar flytta filerna av sig sjlvt, gr du till Arkiv -> Bibliotek -> Ordna bibliotek.
Senast redigerad av Snj 2012-10-16 kl. 19:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in