2012-10-16, 15:17
Medlem
KTKs avatar
Vilket anser ni är de bästa pc trimnings och städnings- felsöknings program för windows? Exkl. antivirusprogram som ex avast, avg. Gärna gratis till att börja med..

Använder själv : Advanced system care for windows
Citera
2012-10-16, 19:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Oj, med risk att tråden ska bli en listtråd så får man nog beskriva lite om sitt tips.

Själv så använder jag magert med 3-parts program. Jag använder i stort sett bara Hiren´s BootCD.

Hiren's BootCD[1] (also known as HBCD) is a bootable software CD containing a number of diagnostic programs such as partitioning agents, system performance benchmarks, disk cloning and imaging tools, data recovery tools, MBR tools, BIOS tools, and many others for fixing various computer problems. Many people consider HBCD an invaluable tool[2] for use in troubleshooting and recovery of computers.

Detta har jag lagt på ett USB-minne som då är bootbar.

Inom säkerhetsprogram så använder jag mig av den senaste Kaspersky. Jag har använt mig av Kaspersky i många år och är mycket nöjd med detta säkerhetsprogram. Jag använder endast antivirusprogrammet då jag min brandvägg via routern.
Citera
2012-10-18, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Oj, med risk att tråden ska bli en listtråd så får man nog beskriva lite om sitt tips.

Själv så använder jag magert med 3-parts program. Jag använder i stort sett bara Hiren´s BootCD.

Hiren's BootCD[1] (also known as HBCD) is a bootable software CD containing a number of diagnostic programs such as partitioning agents, system performance benchmarks, disk cloning and imaging tools, data recovery tools, MBR tools, BIOS tools, and many others for fixing various computer problems. Many people consider HBCD an invaluable tool[2] for use in troubleshooting and recovery of computers.

Detta har jag lagt på ett USB-minne som då är bootbar.

Inom säkerhetsprogram så använder jag mig av den senaste Kaspersky. Jag har använt mig av Kaspersky i många år och är mycket nöjd med detta säkerhetsprogram. Jag använder endast antivirusprogrammet då jag min brandvägg via routern.

CyrusG, du kanske har lite koll. Vilket program ska man använda om man vill rädda data på en korrupt HDD? Förövrigt så använder jag också Kaspersky antivirus samt Ccleaner. Rekommenderas starkt! förövrigt är Hiren boot cd freeware?
Citera
2012-10-18, 15:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamela
CyrusG, du kanske har lite koll. Vilket program ska man använda om man vill rädda data på en korrupt HDD?

Det finns diverse program som är avsedda för detta ändamål. Men läs gärna detta -> http://www.sweclockers.com/forum/6-l...ga-harddiskar/ och du får en bättre överblick hur det fungera.
Citera
2012-10-20, 23:57
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamela
CyrusG, du kanske har lite koll. Vilket program ska man använda om man vill rädda data på en korrupt HDD? Förövrigt så använder jag också Kaspersky antivirus samt Ccleaner. Rekommenderas starkt! förövrigt är Hiren boot cd freeware?
Det beror på HUR man menar när man säger att hårddisken är "korrupt". Om hårddisken är sönder rent fysiskt blir det en väldigt dyr process för att få ut någon data överhuvudtaget. Om den endast tappat bort partitionstabellen eller liknade är det oftast så lätt som att boota upp Linux från en live.CD och komma år datan därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in