2012-10-15, 21:43
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Jag har en idé, och det är att inlägg som blivit rapporterade antar en något mörkare ton, ungefär som när man citerar flera. På så vis kan man lättare se vilka inlägg man rapporterat, om det är en tråd där många inlägg behöver rapporteras, och så kan vi spara värdefulla sekunder, genom att låta folk få reda på när ett inlägg redan är rapporterat, så det slipper klicka på rapportera-knappen.

Vad säger ni, är förslaget bra?
Citera
2012-10-15, 21:45
Medlem
eXtremos avatar
Det skulle säkerligen leda till metadiskussioner (OT) i stil med "vem RP:ade mitt inlägg" osv.
Citera
2012-10-15, 21:46
Medlem
Ja skulle var en fördel. Men skulle kunna göras så att texten blev röd. Tills mod granskas om det ska tas bort eller inte.
Citera
2012-10-15, 21:46
Medlem
Haubits77Bs avatar
Ja, varför inte. Därtill får det gärna framgå vilket regelbrott som rapporterats.
Citera
2012-10-15, 21:55
Medlem
The Crashs avatar
Jag gillar inte förslaget. Tanken är god, men känns inte värt att lägga in bara för att spara några sekunder.
Citera
2012-10-15, 22:09
Medlem
epost72s avatar
https://www.flashback.org/t1653385

Nackdelarna är fler än fördelarna. (eXtremo nämner en av nackdelarna)
Nackdelarna skulle dessutom drabba fler än vad som skulle ha nytta av fördelarna.

Som sagt tanken är god men det skulle slå fel.
Citera
2012-10-15, 22:10
Medlem
Man skulle kunna ha en färgnyans för varje regelbrott på så sätt skulle moderatorernas oändligt prövade tålamod påfrestas mindre
Citera
2012-10-15, 22:20
Medlem
vivalarevolucions avatar
Det tar högst några sekunder att klicka på "Rapportera inlägg".
Att utmärka rapporterade inlägg kommer nog förstöra diskussionen. Vill man verkligen veta vilka inlägg som är rapporterade är det bara och klicka på varningstriangeln.
Citera
2012-10-15, 22:55
Bannlyst
Jag tror även att folk skulle ta rapporterade inlägg på mindre allvar. Om man ser att ett inlägg är rapporterat för ex.vis. 0.03 så hoppar säkert många användare över att läsa inlägget då någon anser att det antingen är trams eller off-topic.
Citera
2012-10-15, 23:05
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Det skulle säkerligen leda till metadiskussioner (OT) i stil med "vem RP:ade mitt inlägg" osv.
Det löses genom att alla ser att inlägget är färgat förutom den som skrev det
Citera
2012-10-16, 00:03
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Näe, herre jisses så det skulle se ut i vissa politiska trådar där det rapporteras till höger och vänster. Mer färger än på i en Prideparad

Tycker det är bra som det är nu.

Dessa färger kan säkert användas av vissa mindre begåvade i deras försök att svartmåla andra. Rapportera allt de ser bara för att få en användare att se dålig ut.
Citera
2012-10-16, 08:06
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
https://www.flashback.org/t1653385

Nackdelarna är fler än fördelarna. (eXtremo nämner en av nackdelarna)
Nackdelarna skulle dessutom drabba fler än vad som skulle ha nytta av fördelarna.

Som sagt tanken är god men det skulle slå fel.

Vilken jävla von Oben mentalitet ni mods har. Klart det är en bra idé.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in