2013-08-23, 23:24
Medlem
De ringde upp mig för mer än två veckor sedan. Jag föranmälde mig väldigt tidigt. Nu har jag en TiVo
Citera
2013-08-23, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleskkotlett
De ringde upp mig för mer än två veckor sedan. Jag föranmälde mig väldigt tidigt. Nu har jag en TiVo
Aha okej, trodde endast att det var dessa 20 men grattis får jag väl säga då
Men märkligt, då ringde dom ju dig innan dom hade kickoffen för dessa 20, skumt.

Surt att inte serieinspelning verkar funka 100%, en kollega till mig som har Boxer strular det för ordentligt, fan om dom inte fixar det nu med TiVo man ska ju kunna lita på eländet.

Ringer dom mig så ber jag nog att få vänta ett tag tills allt fungerar, men visst längtar man lite
Citera
2013-08-24, 00:13
Medlem
Det funkar oftast jättebra. Jag kan rekommendera en. Du kommer inte att missa något avsnitt. Problemet blir bara att det kan bli dubletter, inte att den inte spelar in. Glömde säga det
Citera
2013-08-24, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleskkotlett
Det funkar oftast jättebra. Jag kan rekommendera en. Du kommer inte att missa något avsnitt. Problemet blir bara att det kan bli dubletter, inte att den inte spelar in. Glömde säga det
Jaha okej tack för det, då känner jag mig lugnare, ja men en inspelning för mycket är helt okej, bara den inte missar nåt fan för dig, nu börjar jag bli sugen på riktigt.
Citera
2013-08-26, 20:27
Medlem
Jag har lite frågor om Tivo och Comhem.

Kan man kolla på tv via Tivo boxen och kolla via Tivo to go genom en dator eller mobil samtidigt? Och kanske även på olika kanaler?
Ingår viaplay med tivo om man abonnerar på ett viasat abonnemang från com hem?
Vilka play kanaler får man med Tivo?

Jag har Comhem tv via fiber.

Tack på förhand!
Citera
2013-08-27, 21:32
Medlem
Min tivo kom igår, beställde onsdag förra veckan. Även jag hade föranmält. Comhem hade ringt mig i nästan 2 veckor men trodde att de va telefonförsäljare. Kollade upp numret tillslut dock .

Har inte haft några problem alls. Allting gick enkelt att koppla in, hade alla kanaler och allt sånt. Väldigt roligt att leka med funktionerna. Att kunna pausa live tv och vanliga program är ju jävligt guld faktiskt, gillar det skarpt. Aldrig mer att vänta på reklam för att ta en cigg eller pissa! I önskelistan prövade jag att skriva in mitt fotbollslag jag hejar på, återstår att se om den är så duktig att den spelar in rätt matcher därefter. Men har satt inspelning på många program redan.

Eller jo, ett problem har uppstått. Vi fick ju _alla_ kanaler gratis nu i början och min sambo hittade kanal 68... Fashion tv. Hon har suttit klistrad sen dess, så det blir inte så himla mycket tv för mig än så länge. Men vad spelar det för roll? Allt finns ju där sen, inspelat.

edit: många säger att man kan ladda ner serier och sånt, men jag tycker om min soffa. Jag är en tv kille. Roligt att sitta och bläddra och hitta nått nytt också, som bara dyker upp sådär oväntat. Hoppas att tivo tipsen funkar bra också. Har suttit och gjort tummen upp eller ner på många program och filmer.
Senast redigerad av AdamLeotz 2013-08-27 kl. 21:38.
Citera
2013-08-28, 14:37
Medlem
Blev erbjuden Tivo idag och som vanligt från comhem var det en usel deal. Det känns lite som att dom skiter i oss som redan sitter på deras dyraste abonnemang. Fick mycket bättre deals förr. När dessutom försäljaren till slut föreslår att man ska säga upp allt och teckna som ny kund börjar man ju undra hur dom tänker. Tydligt är det i alla fall att trogen kund inte betyder ett skit hos comhem.

Bindningstid 24 månader
Månadsavgift 438 kr
Aktiveringsavgift 499 kr

Motiveringen för 2 års bindningstid var att boxen faktiskt var gratis. Varför jag överhuvudtaget skulle betala för en box som jag inte äger kunde han inte svara på.

Månadskostnaden gick inte att rubba på. Inga billigare första månader. Nya kunder får det, trogna kunder få betala fullt pris. Samma med aktiveringsavgiften.

Lutar åt att säga upp allt och bli "ny" kund
Citera
2013-08-28, 19:21
Medlem
Jag fick hem mitt TiVO förra veckan. Nu har man hållt på och gått genom allt.

Netflix finns ju inte tillgängligt inte deras mobil och surfplatta tjänsten..... Finns bara två appar Youtube och nåt tråkigt spel? Nån som sitter på samma sits?
Citera
2013-08-28, 22:31
Medlem
Jag fick hem min idag.

Verkar väl funka som det ska det mesta. Men dom har inte fått igång TivoToGo än så det går inte kolla på mobilen å liknande.

En grej som jag funderade på är hur jag ska få över mitt inspelade material till datorn. Det finns lite olika program för detta men alla frågar efter en MAK-nyckel som jag inte kan hitta.

Har även försökt ansluta direkt till Tivon i webbläsaren (https://[ipnummer]) men där krävs en login som jag inte har.

Är det nån som har lyckats med något av ovanstående?
Citera
2013-08-28, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lukeperry
Jag fick hem min idag.

Verkar väl funka som det ska det mesta. Men dom har inte fått igång TivoToGo än så det går inte kolla på mobilen å liknande.

En grej som jag funderade på är hur jag ska få över mitt inspelade material till datorn. Det finns lite olika program för detta men alla frågar efter en MAK-nyckel som jag inte kan hitta.

Har även försökt ansluta direkt till Tivon i webbläsaren (https://[ipnummer]) men där krävs en login som jag inte har.

Är det nån som har lyckats med något av ovanstående?
TivoToGo kommer till lanseringen hörde jag när dom ringde mig.

Sen att få över det till datorn lär nog inte funka, har varit krypterat via deras senaste boxar och vad jag vet har ingen knäckt det än.

Imorrn eller på Fredag ligger avin här hemma hos mig
Citera
2013-08-28, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddie.
TivoToGo kommer till lanseringen hörde jag när dom ringde mig.

Sen att få över det till datorn lär nog inte funka, har varit krypterat via deras senaste boxar och vad jag vet har ingen knäckt det än.

Imorrn eller på Fredag ligger avin här hemma hos mig

Aha. När är lanseringen? Jag fattade det som att dom hade lanserat det här nu.

Jag antog att det skulle fungera annorlunda med Tivo jämför med andra boxar (gällande krypteringen). Det inspelade materialet är väl redan avkrypterat?

Oavsett så verkar den funktionaliteten (överföringen) finnas i alla andra länder som använder Tivo. Tivo tillhandahåller tom ett program som heter Tivo Desktop som gör att man kan föra över sina inspelningar. Vore väldigt tråkigt om Comhem fick för sig att gå ifrån det på något sätt :-(
Citera
2013-08-28, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lukeperry
Aha. När är lanseringen? Jag fattade det som att dom hade lanserat det här nu.

Jag antog att det skulle fungera annorlunda med Tivo jämför med andra boxar (gällande krypteringen). Det inspelade materialet är väl redan avkrypterat?

Oavsett så verkar den funktionaliteten (överföringen) finnas i alla andra länder som använder Tivo. Tivo tillhandahåller tom ett program som heter Tivo Desktop som gör att man kan föra över sina inspelningar. Vore väldigt tråkigt om Comhem fick för sig att gå ifrån det på något sätt :-(
Lanseringen sker om ca. 1-2 månader.

Aha okej ja men då kommer det säkert, vänta bara tills dom kommer igång med det, finns massor i andra länder som Comhem inte släppt än, det enda förutom boxen är USB-dongeln, men vi får lugna oss tror jag tills allt är igång & satt sig så kommer säkert fler möjligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in