Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vad kan man göra åt trådar som växer sig gigantiska och som enbart attraherar ett fåtal skribenter (kommer man in med en frågeställning så skrattas man ut - det är ju avhandlat i inlägg 13 700)?
Det skapas en liten "trådelit" som gaggar sinsemellan med bildar enad front mot "yttre hot". En ny läsare slaktas direkt.
Jag tänker på: Marina-fallet, Linda Chen, Barmhärtighets-läkaren, Julian Assange med flera.
Visst, svaret kan bli: "Läs på och ifatt". Men det känns inte helt ok när trådarna har tiotusentals inlägg.
Till och med moderatorerna har lämnat trådarna, vilket syns på antalet (icke) raderade inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nä, inte annat än att det kanske skulle vara mer tillåtet att skapa "systertrådar" till vissa ämnen,
när något nytt sker i fallet, och att låta dessa leva parallellt med "modertråden". Skulle kunna gälla vid trådar större än exempelvis 5 000 inlägg. Men, det är inte heller en helt bra lösning.
Känns som att den som löser problemet kommer tilldelas Nobelpriset i Flashbackologi

Ja, vad jag håller med dig! Någon typ av lösning skulle vara trevligt... Eftersom det i Marina-tråden står mellan två olika läger (i skuldfrågan) så tycker jag att båda lägren skulle skriva en sammanfattning varför de anser han vara skyldig respektive (kan vara) oskyldig.
Eftersom den tråden snart är tjock som bibeln så skulle de samtidigt kunna börja bena upp den lite, typ som kapitel. Det är helt omöjligt att komma in i den tråden eftersom skribenterna kan fup:en utantill och hänvisar till den.
Exempelvis "har du missat vad som står på sid 618 i fup, läs på lite noggrannare innan du uttalar dig".
Att hålla sig uppdaterad i Marina-tråden (inklusive fup, förstås) är ett heltidsarbete....
Det går inte att vara flexibel på flashback då och hålla sig ajour i andra trådar.
Boston-tråden rasslade till ordentligt när de var på jakt efter den andre GM, där var jag med en dag

, men det krävdes cirkus 13-14 timmar framför tv:n (CNN) och samtidigt kolla tråden. Det blir problematiskt om man ska leva ett vanligt liv och samtidigt hålla koll på andra trådar

och se om det hänt något annat spännande.
Det positiva med Boston-tråden är att den inte varat i flera år och inte kommer att göra det heller..
Edit: I Marina-tråden har det blivit personligt för skribenterna, därav de många inläggen, medans Linda Chen-tråden fick fart när
Lagos gjorde sitt inträde i tråden och började insistera på Mats Alms oskuld.
Sedan i tråden om Tim som slog ihjäl Therese Johansson Rojo, finns där en skribent som knappast gör inlägg utan skriver en mindre novell varje gång vederbörande gör entré i tråden. Tror faktiskt inte att någon orkar läsa det, för man vet redan vad det kommer att stå.