2006-11-14, 19:18
Medlem
JackassTREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HA.
Monkan finns med på bild här:

http://www.stureplan.se/articles/625/

Jepp! och Birgitta Örne-Pihl som var en stjärmodell och en flicka som på den tiden jagade en rik gubbe på cafeopera! Birgitta ville jobba med konst "sänghalmskonst" Det tyckte Ove var OK, på den vägen är det
Citera
2006-11-14, 20:00
Medlem
Upofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackassTRE
Det är Peders pappa och mamma! Peder fick 2700 kr för 4 reklamfilmer där han agerade "Betson" figuren. Bra betalt för 5 dagars jobb

2700 kr / 5 dagar = 540 kr / dag.

Vet inte vad DU tjänar, men jag skulle nog bli lite besviken om jag bara fick en halvtusing per dag...
Citera
2006-11-14, 20:18
Medlem
Pawelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upof
2700 kr / 5 dagar = 540 kr / dag.

Vet inte vad DU tjänar, men jag skulle nog bli lite besviken om jag bara fick en halvtusing per dag...
Han var ironisk

Det är uruselt betalt för att ställa upp i en reklamfilm med rikstäckning och jag tvekar till om det är sant.
Citera
2006-11-14, 20:25
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Ar denne lirare utvecklingsstord...?!?

Absolut. Utseendemässigt har han likheter med en som har Downs syndrom. Intelligensmässigt har han likheter också. I min bok är det inte någon större tvekan om att han har en genetisk defekt.
Citera
2006-11-14, 20:43
Medlem
Citat:
Njae! Det där stämmer inte riktigt, det brukar snarare vara så att folk bjuder Peder på dricka, han är ju trots allt en liten sturaplansmaskot. Normalt sett så brukar folk på krogarna han hänger på ha råd att köpa sitt eget dricka och behöver knappast förlita sig på Peder för den sakens skull.

syftar iofs mest på små brudar o annat diverse fölk som HELT uppenbart utnyttjar han till 110%
Citera
2006-11-14, 20:51
Medlem
JackassTREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pawelk
Han var ironisk

Det är uruselt betalt för att ställa upp i en reklamfilm med rikstäckning och jag tvekar till om det är sant.

Peder var nöjd! det är det viktiga! Peder var även med i E-Typs video där han drog in stor kovan Fri mat och dryck Jag tror inte det är svårt att sköta bokföringen i Peders bolag!

Mer info på peders domän, se nedan

www.pederfogstrand-nuhardetbrunitiskallenigen.nu
Citera
2006-11-14, 23:10
Medlem
Fula Gubbens avatar
Tyvärr tyder de flesta inläggen på sistone i denna tråd att folk har en rätt så vag, för att inte säga felaktig, föreställning om hur turerna går bland överklass-folk och s k brats. Greven är en "maskot" som accepteras eftersom han är konstig, excentrisk och rolig, vilket är ett plus i dessa kretsar, så länge han uppfyller övriga kriterier -- rätt bakgrund, bor i rätt kvarter, känner rätt folk, behärskar vissa sociala koder.

Normala skolgårdsregler gäller inte i bättre kretsar. Det är inte synd om honom ett smack, och han blir inte utnyttjad av någon.

- F.G
Citera
2006-11-14, 23:14
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Tyvärr tyder de flesta inläggen på sistone i denna tråd att folk har en rätt så vag, för att inte säga felaktig, föreställning om hur turerna går bland överklass-folk och s k brats. Greven är en "maskot" som accepteras eftersom han är konstig, excentrisk och rolig, vilket är ett plus i dessa kretsar, så länge han uppfyller övriga kriterier -- rätt bakgrund, bor i rätt kvarter, känner rätt folk, behärskar vissa sociala koder.

Normala skolgårdsregler gäller inte i bättre kretsar. Det är inte synd om honom ett smack, och han blir inte utnyttjad av någon.

- F.G

Ungefär vad jag försökte poängtera, men men!
Citera
2006-11-15, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kemper Boyd
Helene är Peders syrra. Har varit/är modell och rör sig i fina kretsar. Har inte mycket till övers för lillebrors pajaskonster.

Felande länk, begrepp inom evolutionsbiologi för en okänd art som sammanlänkar skilda arter.
Citera
2006-11-15, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

- F.G
Agree. Han stortrivs ju på krogen där alla är polare och ser honom som en maskot.
Däremot tycker jag att det är att gå över gränsen att göra en film om honom som kan spridas till alla möjliga. Där tycker jag att han blir utnyttjad och filmen är inget annat än ren och skär lyteskomik.
Citera
2006-11-15, 14:24
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumppage222
Agree. Han stortrivs ju på krogen där alla är polare och ser honom som en maskot.
Däremot tycker jag att det är att gå över gränsen att göra en film om honom som kan spridas till alla möjliga. Där tycker jag att han blir utnyttjad och filmen är inget annat än ren och skär lyteskomik.

Fast det sitter ju helt i betraktarens öga. Peder är kult, han är excentrisk och konstig, och ingen vet exakt hur han uppfattar saker och ting. Lyteskomik för somliga, ironisk underhållning för somliga, och 2 minuters bisarr samtidskänsla för andra.

Greven lämnar ingen oberörd

- F.G
Citera
2006-11-15, 14:43
Medlem
Jag kan inte bedöma Fogstrands status (mentalt, kult, roligt, tragiskt etc) men det här är väl såna fenomen som dyker upp lite här och där i alla glada kretsar. Det behöver väl inte vara överklass specifikt.

Som Tomten i bajenfansen?

I Uppsala fins ju HP Burman som lite är åt detta håll, men han är ju dock en god musiker. Lirar nu bluegrass med Lillen Eklund!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in