Om man nu skall vara allvarlig så är det väl ingen som direkt bryr sig om vem CW var eller är... faktum är att användaren tillfört i stpra drag ingenting till till FB och nu bara vill hamna i någon hall of fame eller liknande.
Den här tråden handlar om Greven så skriv mer om han!
Carl-Willhelm är en av de få som jag ser upp till här på flashback. Nej, jag tror heller inte att han är en tjej på 24år.. Inte av alla hans inlägg att döma (t.o.m de första). Någon av hans överklasspolare har säkert kommit på honom haha. :d
Mitt tips är det där kvinnan var en ren bluff. Någon fattig assistent på produktionsbolaget som fått sitta där i lånade kläder och läsa ett manus. Hon sa så dumma saker, en av de tydligaste karaktärsdragen bland riktig överklass är man besitter en extrem självinsikt och att man faktiskt kan uttrycka sig ödmjukt vid behov (självklart inte uppriktigt, men det är ju en helt annan sak) . "Du är inte som de andra barnen" ingår liksom i uppfostran och är därtill en förklaring till det von-oben perspektiv som som dessa bluff-människor (de s.k bratsen) lyckats identifiera och försöker efterlikna utan god uppfostran, grundmurad självsäkerhet och förmåga att mästra olika sociala situationer. Du är inte överklass om du är uppvuxen i Sollentuna och råkat festa några gånger på ett ställe som besöktes av prinsessans kusin någon gång runt -99.
Vidare - visst finns det ett karektistiskt överklass-manér, särskilt inom de grupper som varit de ursprungliga modellerna för de urusla copycats som ni nu förfaras över. Exakt vad det består av tänker jag dock inte avslöja, men har ni träffat någon så brukar ni veta om det....
....och därmed så har Carl-Willhelm nu skrivit 2000 inlägg på Flashback. Det är en fin och bra siffra, och Carl-Willhelm lämnar nu Flashback för att aldrig mer återvända. Detta blir således hans sista inlägg och i samband med det har jag lovat att avslöja ett antal saker om Carl-Willhelm. Lite passande att det blev i den här tråden.Som I-S med flera kan intyga har Carl-Willhelms försvinnade varit annonserat i förväg.
Carl-Willhelm är en helt skapad karaktär var ursprunglia syfte var att svara på inlägg med en löjlig form av svenska, alltid inledd med "ehuru". Släkten "von Pöken" existerar inte, varken i den svenska adelskalendern eller i den tyska.
Han har ingen våning på Strandvägen, inget hus i St. Tropez eller någon herrgård i Sörmland. Många av hans synpunkter har varit till för att enbart provocera men debatterna i juridik och I&I har jag försökt att föra med saklighet och skarpsinne. Vidare bör ni fästa viss vikt vid Carl-Willhelms uppgifter om brats, överklass, Peder Fogstrand och allt som rör den världen, då jag anser att jag har ganska gott på fötterna i just det ämnet. Särskilt gott på fötterna annars, ekonomiskt eller vad avser stamtavla har jag inte.
Jag som har skrivit Carl-Willhem är tjej, 24 år och bosatt i Uppsala. Tack för mig./CW
Mycket underhållande, och skickligt, skådespeleri. Jag hoppas ni återkommer med en ny karaktär någon dag. Au Revoir!
Jag gillade hans snack om överklassen, höll med om det mesta. Det enda som inte riktigt stämmde var varför han skulle försvara fogstrand. Tvivlar starkt på att det var en tjej, på något sätt känner man igen om det är en kille eller tjej.