2012-10-14, 21:49
Bannlyst
Tjena flashbackare! Hur viktigt är just pizza salladen för er när ni köper pizza?? och samt vilken är den godaste och fräschaste pizza salladen ni någonsin ätit?? Själv älskar jag pizza sallad och det är oerhört viktigt för mig till pizzan!!
Citera
2012-10-14, 22:05
Medlem
Stryops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rusiako
Tjena flashbackare! Hur viktigt är just pizza salladen för er när ni köper pizza?? och samt vilken är den godaste och fräschaste pizza salladen ni någonsin ätit?? Själv älskar jag pizza sallad och det är oerhört viktigt för mig till pizzan!!

Ja absolut men så länge den inte är dränkt. Föredrar att äta den innan pizzan. Vissa gillar att lägga salladen på pizzan!
Citera
2012-10-14, 22:20
Medlem
mask.i.ns avatar
Har för mig jag redan har sett en tråd om detta?
Men jag äter aldrig pizzasalld. Det är pizza jag vill ha och inte sallad!
Citera
2012-10-14, 22:54
Medlem
Pizzasallad är riktigt gott! Tar det i samband med käk på resturanger. Dock har vissa äckliga pizzasallader... Men den godaste var hyfsat dränkt kryddad med svartpeppar och salt... MUMS

Tips på hur man gör en god egen?
Citera
2012-10-14, 23:03
Bannlyst
Kul att ni har svarat mina vänner! Ja det finns många olika sätt att avnjuta denna underbara sallad på. Själv så äter jag min när jag väntar på pizzan och köper alltid två extra burkar till innan jag fått pizzan, så att jag kan hälla över salladen på pizzan och bara vräka mig i att.

Har tyvärr inte lyckats att göra en god sallad på egen hand! ÄR sjukt svårt att lyckas att göra samma som de gör på pizzeriorna/restaurangerna! :O Hr någon annan bra tips på en lyckad pizza sallad?? Bara att ösa in med svaren!
Citera
2012-10-14, 23:14
Medlem
BrainDisorders avatar
Brukar sällan äta det till pizzan, däremot är det jävligt gott om den är gjord ordentligt. Hur den ska vara är väl individuell givetvis.

Vinägern eller vad det nu är dom har till brukar ju göra det lite fräschare, så det blir lätt att man orkar lite mer utav den där ostiga pizzan. Samma sak som att vissa drycker fräschar upp och gör att man orkar käka mer, istället för att det ska bli tradigt och mättsamt.
Citera
2012-10-14, 23:16
Medlem
Det är bland det viktigaste för mig för att måltiden ska bli utsökt! pizzasallad<3
Citera
2012-10-14, 23:22
Medlem
HemmaRambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rusiako
Har tyvärr inte lyckats att göra en god sallad på egen hand! ÄR sjukt svårt att lyckas att göra samma som de gör på pizzeriorna/restaurangerna! :O Hr någon annan bra tips på en lyckad pizza sallad?? Bara att ösa in med svaren!

Min morsa har lyckats göra god pizzasallad. Själv har jag försökt med en baserad på vitvinsvinäger. Det blev ätbart, men inte som på pizzerian. Tricket tror jag ligger vid att använda både vinäger och ättikssprit. Så leta recept med båda dessa ingredienserna.
Citera
2012-10-14, 23:25
Bannlyst
Gött att det kommer in mer förslag! Ska försöka mig på att göra en sats imorgon, om jag hinner!! Ska uppdatera för vidare svar och resultat!!!
Citera
2012-10-14, 23:53
Medlem
Stryops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Brukar sällan äta det till pizzan, däremot är det jävligt gott om den är gjord ordentligt. Hur den ska vara är väl individuell givetvis.

Vinägern eller vad det nu är dom har till brukar ju göra det lite fräschare, så det blir lätt att man orkar lite mer utav den där ostiga pizzan. Samma sak som att vissa drycker fräschar upp och gör att man orkar käka mer, istället för att det ska bli tradigt och mättsamt.

Det är helt rätt.

Mer än en portion och det kan bli lite to much imo.
Citera
2012-10-14, 23:55
Medlem
Stryops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaRambo
Min morsa har lyckats göra god pizzasallad. Själv har jag försökt med en baserad på vitvinsvinäger. Det blev ätbart, men inte som på pizzerian. Tricket tror jag ligger vid att använda både vinäger och ättikssprit. Så leta recept med båda dessa ingredienserna.

Det är viktigt att krydda rätt! Sen föredrar jag när salladen inte är så finfördelad, då kan det bli lite mojsigt.
Citera
2012-10-15, 00:12
Medlem
Jay-Cs avatar
I skolan får vi pizzasallad till 99% av alla rätter. Det funkar inte riktigt varje gång...

Dock så gillar jag det till pizza. Jag tar alltid med pizzan hem så jag käkar dem samtidigt. Gillar hur det sura bryter mot fettet i min baconpizza.

/C
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in