• 1
  • 2
2002-12-06, 19:24
Medlem
pbjts avatar
har personligen inga problem med att inte se något liv efter döden. Funkar helt okej. Ateister tenderar ju att ha denna livsfilosfi också. Så inte behöver du bli tokig för det.
Citera
2002-12-07, 00:16
Medlem
Meningen med livet måste ju vara att leva?!?!?

Jag oroar mig inte för döden. Det finns inget jag kan göra för att stoppa den så jag tar den när den kommer.
Vad som händer sen ska bli kul att se. Jag tror inte på någon religon utan är ett stort fan av tidesteorier.. Vad som komma skall, kommer snart om inte tidigare..
Citera
2002-12-11, 23:10
Medlem
observer:
intressant uppsats..
har du några länkar eller litteraturtips om den där franska flickan eller liknande fenomen? skulle vilja hitta någorlunda pålitliga källor som behandlar ämnet.
Citera
2003-07-15, 13:47
Medlem
Odjurs avatar
Jag tror det blir svart, och hoppas det med.

Som ljuset från en glödlampa som går sönder, det slutar att finnas.
Citera
2003-07-15, 14:14
Medlem
Memnoks avatar
folk bekymmrar sig för mycket om vad som skall komma, meningen med livet etc. För mig är meningen med livet att leva det så bra som möjligt, vad som kommer efteråt lär jag väl märka. Satsa på att ha en "nära livet upplevelse" nästa gång. Gör något som är bra idag istället för att bekymmra er för morgondagen.
Citera
2003-07-21, 21:54
Medlem
Asmodeuss avatar
Finns det någon religion (el. liknande) där man tror på t.ex. astralplan, OOBE, etc etc? Och menar inte New Age eller nåt, med allt dravel om kristaller och kaffesump..
Citera
2003-07-24, 01:29
Medlem
Det finns ingen himmel eller helvete, inte på det sätt som beskrivs i bibeln iallafall. Däremot är reinkarnationsläran sann även om kristna och satanister försöker påskina att deras sanning är den enda.

Anledningen till att jag kan uttala mig om detta är att JAG har varit "där".

Jag kan även bevisa mitt påstående, fast över "nätet" kan det ju innebära massvis med problem. Om någon absolut vill kanske jag gör ett försök någongång.
Citera
2003-07-24, 12:32
Medlem
Toans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iggy99
Det finns ingen himmel eller helvete, inte på det sätt som beskrivs i bibeln iallafall. Däremot är reinkarnationsläran sann även om kristna och satanister försöker påskina att deras sanning är den enda.

Anledningen till att jag kan uttala mig om detta är att JAG har varit "där".

Jag kan även bevisa mitt påstående, fast över "nätet" kan det ju innebära massvis med problem. Om någon absolut vill kanske jag gör ett försök någongång.

Jag vill gärna att du försöker, låter intressant.
Citera
2003-07-25, 03:44
Medlem
Psykologins forskare har sedan länge hävdat att vi endast kan drömma om redan tidigare inlärt material, -detta anses vara en truism inom drömforskningen.

Modern forskning hävdar att ett foster börjar drömma efter ca: 7 veckor. (Detta kan bevisas med EKG). Hjärnan utvecklas vid 3 veckors ålder.
Fostrets känsel utvecklas vid ca:10 veckors ålder, och hörseln något senare.

Detta betyder att när fostret börjar drömma är det berövad all form av yttre stimuli.

Fostrets första stimulans i livet som MÖJLIGTVIS skulle kunna ge upphov till en dröm börjar alltså efter ca:10 veckor.

Då kan fostret OMÖJLIGTVIS drömma redan vid 7 veckors ålder! Men likväl gör den det!
Kom ihåg att deltavågor BEVISAR dröm. EKG är ett vetenskapligt instrument som inte kan ljuga.

Vi får väl anta att psykologins forskare som gett upphov till ovedersägliga bevis i kombination med läkarkårens forskare, förbisett att de två olika ovedersägliga bevisen kan kombineras och då bevisar reinkarnation.

Min fråga är: Vad drömmer fostret om? Är det ett bevis på reinkarnation?

Jag anser att detta mer än väl bevisar reinkarnation på ett vetenskapligt sätt som i princip skulle hålla i vilken demokratisk domstol som helst. Naturligtvis är det skillnad på bevisbördan från fall till fall, och detta fallet kan ju inte övertyga alla om man inte återvänder från "andra sidan" med fysiska bevis. Och ärligt talat,...inte ens då skulle man övertyga alla.

Jag hoppas med detta inlägg att kunna sporra människor att tänka efter. Kanske är detta inte tillräckligt med bevis för dig? Kalla vetenskapliga fakta räcker inte?

Nej, naturligtvis inte. Detta är ju ganska så "stort", och en invand tro ändrar man inte så lätt. Men ett bevis är det likaväl.

Och sen är det ju den här biten med självupplevt material, det kan jag ju inte gärna kalla för bevis för någon annan än mig själv som du förstår.
Någon kan ju komma på att jag är galen, eller att jag hallucinerar. Det bjuder jag på, de kan ju ha rätt.
Men om jag själv betvivlade mina erfarenheter så vore det väl inte riktigt friskt?

Jag hoppas att du förstår bevisföringen, jag kan nog tyvärr inte ge mer i detta ämne. Det är mer ämnat som en "push" i rätt riktning, och vissa uppgifter kan ju locka till mer faktaforskning, jag kan ju faktiskt inte trycka ner reinkarnationsacceptansen i halsen på folk, -och tugga måste man själv. Annars går det inte att tillgodogöra sig denna förståelse.

MVH
Citera
2003-07-25, 21:37
Medlem
Svar på en del frågor kanske finns här ;o)

http://www.4degreez.com/misc/dante-inferno-test.mv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in