2012-10-14, 17:51
Medlem
Hej!

Jag är bosatt i Spanien med min bror och mamma. Jag är 18 år. Min bror har massor med kompisar som han tar hem ganska ofta. Min bror är 1,5 år äldre än mig och hans kompis brukar vara här med sin flickvän. Hans kompis och flickvän(som är lika gammal som mig) är båda spanska, och hon är väldigt snygg för att vara spanjorska. Jag märker att hon inte älskar honom så mycket längre och har då börjat skriva mycket till mig (då jag är en blond svensk med blå ögon, tror hon tycker det är exotiskt och attraktivt.)

Hon skriver till mig mycket, och jag skriver såklart tillbaka. Hon tittar mycket på mig i smyg och när jag tittar på henne så blir hon generad och ler sött. Hennes pojkvän är snäll, men röker mycket Cannabis och det är nog lite anledningen till att hon har tröttnat på honom (även om cannabis är socialt accepterat och i princip lagligt i Spanien). Hon röker inte ens ciggaretter.

Aja, till mig fråga!

Skulle jag kunna ta henne, då hon är en snäll, söt och fin tjej som jag absolut kunnat tänka mig vara tillsammans med på ett seriöst sätt? Tror ni ens hon tycker om mig? Ska jag bryta det innan det går för långt? För det är ju ändå.. Min brosas kompis flickvän!
Citera
2012-10-14, 17:56
Medlem
bitchinhighheelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjukesvensken
Hej!

Jag är bosatt i Spanien med min bror och mamma. Jag är 18 år. Min bror har massor med kompisar som han tar hem ganska ofta. Min bror är 1,5 år äldre än mig och hans kompis brukar vara här med sin flickvän. Hans kompis och flickvän(som är lika gammal som mig) är båda spanska, och hon är väldigt snygg för att vara spanjorska. Jag märker att hon inte älskar honom så mycket längre och har då börjat skriva mycket till mig (då jag är en blond svensk med blå ögon, tror hon tycker det är exotiskt och attraktivt.)

Hon skriver till mig mycket, och jag skriver såklart tillbaka. Hon tittar mycket på mig i smyg och när jag tittar på henne så blir hon generad och ler sött. Hennes pojkvän är snäll, men röker mycket Cannabis och det är nog lite anledningen till att hon har tröttnat på honom (även om cannabis är socialt accepterat och i princip lagligt i Spanien). Hon röker inte ens ciggaretter.

Aja, till mig fråga!

Skulle jag kunna ta henne, då hon är en snäll, söt och fin tjej som jag absolut kunnat tänka mig vara tillsammans med på ett seriöst sätt? Tror ni ens hon tycker om mig? Ska jag bryta det innan det går för långt? För det är ju ändå.. Min brosas kompis flickvän!

Go for it !
Verkar som hon tycker om dig, men försök visa lite mer att du tycker om henne, skicka lite mer signaler till henne, så får du se om hon besvarar de.

Om hon nu gör det så snacka med henne om det, om hur ni ska göra.
Citera
2012-10-14, 18:01
Medlem
mleytons avatar
Brocode.. Nej. Om det skiter sig mellan dom kan du efter ett tag göra en stöt, enbart om det är okej med din brors kompis.
Citera
2012-10-14, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mleyton
Brocode.. Nej. Om det skiter sig mellan dom kan du efter ett tag göra en stöt, enbart om det är okej med din brors kompis.

Hej! Det är ju dock hon som stöter på mig just nu!
Citera
2012-10-14, 18:22
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Hej!

Hans kompis och flickvän(som är lika gammal som mig) är båda spanska, och hon är väldigt snygg för att vara spanjorska.

Hahaha åfan, trodde de flesta brudarna där nere var riktigt vackra och heta.

För övrigt så säger jag bara: Tuta o kör mannen! Tycker du ska snacka lite mer med henne, kolla vad hon svarar tillbaks. Kanske träffas nån gång o fråga henne om hur hon känner för dig. Jag tror att hon gillar dig.
Senast redigerad av Parniel 2012-10-14 kl. 18:24.
Citera
2012-10-14, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parniel
Hahaha åfan, trodde de flesta brudarna där nere var riktigt vackra och heta.

För övrigt så säger jag bara: Tuta o kör mannen! Tycker du ska snacka lite mer med henne, kolla vad hon svarar tillbaks. Kanske träffas nån gång o fråga henne om hur hon känner för dig. Jag tror att hon gillar dig.

Ja, problemet är dock språket, behärskar inte Spanska jätte bra ännu.. :/

Har du några tips på vad man kan ta upp och prata om?
Citera
2012-10-14, 19:33
Medlem
rullkragens avatar
Hola Amigo!

Dom flesta spanska tjejer är mycket trevliga.

Ja språket är inga som helst problem.
Skall säga dig att när jag gifte mig med en Spansk talande tjej för drygt 20 år sedan kunde jag inget.
Nu mera så snackar vi bara spanska.
Så det kommer av sig själva.

Ja snacka om precis allt, kanske inte sex i början.

Jag bara önskar dig lycka till!

Rullkragen
Citera
2012-10-14, 21:02
Medlem
Parniels avatar
Ingen aning faktiskt, men fråga henne lite om hur hon mår och sånt där. Hur allt står till eller nåt. Någon isbrytare iaf innan ni börjar snacka om hur ni två ligger till.

Jo, det där med språk är lite knepigt... Segt att dom där länderna runt medelhavet inte behärskar engelskan så bra....

Men men, lycka till! Och håll oss uppdaterade om hur det går, ifall du gör något move så att säga

Mvh
Senast redigerad av Parniel 2012-10-14 kl. 21:04.
Citera
2012-10-14, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parniel
Ingen aning faktiskt, men fråga henne lite om hur hon mår och sånt där. Hur allt står till eller nåt. Någon isbrytare iaf innan ni börjar snacka om hur ni två ligger till.

Jo, det där med språk är lite knepigt... Segt att dom där länderna runt medelhavet inte behärskar engelskan så bra....

Men men, lycka till! Och håll oss uppdaterade om hur det går, ifall du gör något move så att säga

Mvh

Hejsan!

Ja, engelska kunskaperna i Spanien är i princip 0 (utanför turistorterna). Finns ju alltid någon som kan okej engelska, men det är väldigt få.

Jag kan ju ändå en del Spanska, men det blir ju bättre hela tiden då jag bor där.

Jag vet inte om jag ska fråga hur det ligger till då vi inte har känt varandra så jätte jätte längre, så vill vänta med det!
Hon är inne på Tuenti nu, ska jag skriva till henne nu eller ska jag avvakta tills imorgon då jag redan har snackat lite med henne idag?
Citera
2012-10-14, 21:53
Medlem
Bara säga : "O'la Como Estas " o sen kliva på där
Citera
2012-10-14, 22:43
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Hejsan!

Ja, engelska kunskaperna i Spanien är i princip 0 (utanför turistorterna). Finns ju alltid någon som kan okej engelska, men det är väldigt få.

Jag kan ju ändå en del Spanska, men det blir ju bättre hela tiden då jag bor där.

Jag vet inte om jag ska fråga hur det ligger till då vi inte har känt varandra så jätte jätte längre, så vill vänta med det!
Hon är inne på Tuenti nu, ska jag skriva till henne nu eller ska jag avvakta tills imorgon då jag redan har snackat lite med henne idag?

Avvakta tills imorgon, tänk på att hon oxå är intresserad av dig och har gett dig signaler, så du kan faktiskt spela lite "svår" o ta det lugnt. Så vänta tills imorgon, få lite god natt sömn sen kör du på
Senast redigerad av Parniel 2012-10-14 kl. 22:46.
Citera
2012-12-14, 00:23
Medlem
Jelis avatar
Citat:
Hejsan!

Du skrev ju i en annan tråd, innan detta datum, att du talade flytande spanska. Sluta trolla dumfan!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in