2012-10-15, 23:35
Medlem
fsdfsdfs avatar
Nästa anhalt, Anholt!
Citera
2012-10-16, 09:19
Medlem
jesusfrancos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Har avgått en hel del "turer" från Göteborg/Marstrand till Fredrikshamn och Skagen så på en tank skall man allt klara sig från Halland till Anholt, kanske får tanka där för att komma hem igen bara. Dock så ska man aldrig ge sig ut på något sånt här ensam. Minst två, helst fler.

Helt klart det bästa att vara flera,någon som är på Kan undra om dom tar hamnavgift när man kommer på en skoter ?
Citera
2012-10-16, 13:46
Medlem
Nummer14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesusfranco
Helt klart det bästa att vara flera,någon som är på Kan undra om dom tar hamnavgift när man kommer på en skoter ?

Ja det gör dem, och varför skulle de inte göra det? De har ju en rätt så begränsad säsong att tjäna sina pengar på och då har man inte råd att låta folk ligga gratis.

Angående hur långt man kan åka så är svaret inte så lätt att ge, för tio år sedan korsade Alvaro de Marichalar Atlanten på en skoter, men det skedde naturligtvis inte själv utan med följebåtar.
Den sträckan TS pratar om är ingen jag hade velat åka själv oavsett val av flytetyg, man är väldigt liten på havet när det inte är roligt längre. Med en ordentlig följebåt så hade det säkert varit kul förutsatt att förhållandena är lämpliga.
Citera
2012-10-16, 20:03
Medlem
Krafses avatar
Hahaha, jag hade av någon vilsen anledning fått för mig att TS skulle korsa sundet på en snöskoter först. Tänkte hur det skulle se ut när han anländer till hamnen, snöskotern skulle ju fan sjunka. Det skulle bli något sånt här: (1:05 in i videon) http://www.youtube.com/watch?v=R7m5I...endscreen&NR=1
Citera
2012-10-17, 00:22
Medlem
storpungens avatar
Om du skall göra det måste du ha våtdräckt på dig. Annars blir du blöt.

Nej, tänkt inte ens tanken. Fy jesus om motorn lägger av mitt ute i djupvatten.
Citera
2012-10-18, 01:07
Medlem
Med en yamaha ska det inte vara några problem Dock skulle jag nog gärna ha tagit med en resekamrat. Om du sen inte kan få med någon annan på skoter eller båt så se allafall till att du har pratat med någon som har båt som du kan ringa om hjälp ifall det skulle hända något.
Citera
2012-10-18, 16:49
Medlem
jesusfrancos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baaaltis
Med en yamaha ska det inte vara några problem Dock skulle jag nog gärna ha tagit med en resekamrat. Om du sen inte kan få med någon annan på skoter eller båt så se allafall till att du har pratat med någon som har båt som du kan ringa om hjälp ifall det skulle hända något.

Låter som en bra ide, får gå med i Sjöräddningen.
Citera
2012-10-18, 23:40
Medlem
Wolfhaarts avatar
Med följebåt, visst why not?

Själv? nej för fan
Citera
2012-10-19, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesusfranco
Funderar på att köpa en Yamaha FX HO Cruiser. Jag bor i Halland så skulle jag kunna köra över till anholt eller rent av till Danmark med skotern. Eller är det bara idioter som skulle göra det"jag"

Om du gör det: kom ihåg kameran. Ingen bild = det har aldrig hänt.
Citera
2012-10-19, 19:38
Medlem
Nummer14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Om du skall göra det måste du ha våtdräckt på dig. Annars blir du blöt.

Nej, tänkt inte ens tanken. Fy jesus om motorn lägger av mitt ute i djupvatten.

Och det blir man inte i en "våtdräckt"?

Att motorn lägger av halvvägs är inget problem, allt handlar om planering och förberedelser.
Nej, det är nog bäst att du återgår till att leka med plastbåtar i badkaret...
Citera
2012-10-19, 20:38
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer14
Och det blir man inte i en "våtdräckt"?

Att motorn lägger av halvvägs är inget problem, allt handlar om planering och förberedelser.
Nej, det är nog bäst att du återgår till att leka med plastbåtar i badkaret...
Jo, det blir man.
Citera
2012-10-19, 23:13
Medlem
jesusfrancos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drbalkongi
Om du gör det: kom ihåg kameran. Ingen bild = det har aldrig hänt.

Det ska fotas och filmas hela resan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in