2012-10-14, 09:53
Medlem
KurKs avatar
Går jag bort från min MCP ett längre tag å trycker på startknappen igen, så står det att datorn behövdes starta om pågrund av ett fel "Problem". Hur hittar jag felet? Min dator börjar bli lite långsam också? MCP som ska vara så snabb? Datorn är nästan ny!
Citera
2012-10-16, 05:19
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurK
Går jag bort från min MCP ett längre tag å trycker på startknappen igen, så står det att datorn behövdes starta om pågrund av ett fel "Problem". Hur hittar jag felet? Min dator börjar bli lite långsam också? MCP som ska vara så snabb? Datorn är nästan ny!

Varför trycker du på startknappen? Datorn har gått i vila antagligen, så testa att klicka på en tangent bara.
Problemet låter luddigt, hur ser datorn ut när den ger felmeddelandet?
Citera
2012-10-16, 09:09
Medlem
KurKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Varför trycker du på startknappen? Datorn har gått i vila antagligen, så testa att klicka på en tangent bara.
Problemet låter luddigt, hur ser datorn ut när den ger felmeddelandet?

Jag trodde man gjorde så för att få igång datorn igen. Finns det ingenstans man kan lära sig hur MCP fungerar, förstår ju ingenting...!
Hela bakgrunden är gråvit, och det står på flera språk det som jag skrev!
Citera
2012-10-16, 09:27
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurK
Jag trodde man gjorde så för att få igång datorn igen. Finns det ingenstans man kan lära sig hur MCP fungerar, förstår ju ingenting...!
Hela bakgrunden är gråvit, och det står på flera språk det som jag skrev!

Det är en Kernel panic du fått på datorn.

Ofta orsakas dom av korrupta RAM-minnen, eller minnen som sitter felaktigt. Du kan själv kontrollera om dina RAM-minnen sitter i ordentligt genom att öppna din MBP. Testa att byta plats på minnena också.

Hur du gör finns det flera videos på, t ex: http://www.youtube.com/watch?v=0EFRHdREdqw

Fungerar inte det så återkom, då är det någon mjukvarurelaterat som behövs forskas i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in