• 3
  • 4
2012-10-16, 06:56
Medlem
Gestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Miljöpartiets HBTQ-kommunalråd Tomas Martinsson pratade med Aziz Mahamud vid konsthallen, han intygade under rättegången att Aziz Mahamud var en bra kille som säkert kunde ha varit vid konsthallen genom sitt konstintresse. Det låter mycket långsökt, snarare som att Martinsson ville skydda jihadisten från de i hans tycke otäcka människor som fått för sig att en muslim kunde vara vålsbenägen.

Martinsson är engagerad i stödet till tokmuslimer i Göteborg, han får nu gärna åter gå i god för att Aziz Mahamud är en sympatisk muslim, som inte fysiskt ger sig på Gun Holmertz.

Intressant. Finns det några källor på det här med att Martinsson under rättegången mer eller mindre gick i god för Aziz Mahamud? Hittade ingenting i domen och när jag snabbgooglade.
Citera
2012-10-27, 15:12
Medlem
spoilers avatar
"En av de män som nyligen friades från anklagelserna om att ha planerat att mörda konstnären Lars Vilks sitter på nytt i häkte.
Nu är han misstänkt för grova bedrägerier och olaga hot.

/.../

När GP pratade med mannen häromveckan förnekade han bestämt alla beskyllningar om olaga hot:
- Jag sa bara att ”nu går jag hem och ber min gud att han ska straffa dig”. Exakt så, ingenting annat. Jag har två vittnen på det, hävdar 27-åringen.
Det var dock inte alls detta som han i går häktades för.
Istället rör det sig om en serie grova bedrägerier med urkundsförfalskning, samt försök därtill.
Under tre dygn i oktober uppges 27-åringen, vid ett antal tillfällen, ha betalt med ett kort som inte tillhör honom och undertecknat uttagen med en annan persons namn.
Statoil, Burger King och Ica Kvantum är några av målsägandena.
- Vår klient har inställningen att han medger vissa av de brott som han anses gjort sig skyldig till, och han nekar till några av de andra, kommenterar advokat Stig-Erik Söderholm.
Ytterligare en person figurerar i ärendet.
Det är en 24-årig man från Hisingen, som är fälld för flera våldbrott. 2007 dömdes han till två år och tre månaders fängelse för rån."

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-hakte-pa-nytt
Citera
2012-10-27, 15:17
Medlem
spoilers avatar
Lite mer att läsa.

http://avpixlat.info/2012/10/27/jiha...a-bedragerier/
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera