Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-13, 21:14
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
om du har synpunkter på modereringen ska du givetvis ta upp dem om du vill, och du har ju följt proceduren till punkt och pricka vad jag förstår. jag menar inte att du gör något fel i att ta upp denna diskussion, men när du nu gör det vill jag förklara min syn på den här varningen. vad det nu är värt. jag uttalar mig inte å något moderatorskollegiums vägnar utan bara mina egna. det är allt.

+ och 1 blir +1, ja. 2+:+a+n blir 2:an, vilket också är ett sådant där begrepp som, trots att det består av få tecken, är en trop som det är klokt att umgås försiktigt med på flashback (även om jag tror att den värsta stormen har mojnat). visst kan man utmana gränserna om man vill, och ibland lyckas det, men jag tycker inte att man bör bli så förvånad över en reaktion som är ganska väntad.

din sista fråga kan jag inte svara på. det kan nog bara schlesien själv.
Det är värt mycket.
Det var lite av meningen med tråden.
Även om vi inte är överens så har du givit dina synpunkter.

Jag tackar dig för ditt deltagande och dina synpunkter på det hela.
2012-10-13, 21:19
Bannlyst
Egentligen inget nytt det har ju alla sett som är vid sitt sunda förstånd, att hon inte är den vassaste kniven i lådan.
2012-10-13, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
om du har synpunkter på modereringen ska du givetvis ta upp dem om du vill, och du har ju följt proceduren till punkt och pricka vad jag förstår. jag menar inte att du gör något fel i att ta upp denna diskussion, men när du nu gör det vill jag förklara min syn på den här varningen. vad det nu är värt. jag uttalar mig inte å något moderatorskollegiums vägnar utan bara mina egna. det är allt.

+ och 1 blir +1, ja. 2+:+a+n blir 2:an, vilket också är ett sådant där begrepp som, trots att det består av få tecken, är en trop som det är klokt att umgås försiktigt med på flashback (även om jag tror att den värsta stormen har mojnat). visst kan man utmana gränserna om man vill, och ibland lyckas det, men jag tycker inte att man bör bli så förvånad över en reaktion som är ganska väntad.

din sista fråga kan jag inte svara på. det kan nog bara schlesien själv.

Nu kan jag missförstått något, men är det inte konstigt att +1 automatiskt ska göra ett inlägg OT om inlägget som sådant besitter tillräcklig kvalite och håller sig till topic även utan det vilket du själv verkar tycka?

Isåfall skulle ju det här inlägget också vara OT med samma logik? Kanske bäst att anmäla det.
2012-10-13, 22:02
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McIlroy
Såna här trådar har inget mervärde i moderatorernas ögon, det måste du väl förstå epost72? Du har ju ändå varit med i gamet väldigt länge nu och du tillhör absolut en av de duktigare.

För hur mycket ni än tycker illa om enskilda moderatorer så förväntar ni väl er inte att andra moderatorer eller ens admins ska hålla med er? Det kanske har hänt några fåtal gånger möjligtvis men oftast ser ni ju själva vilken orkan av stöd moderatorerna ger varandra oavsett vad.

Jag har aldrig varit moderator men misstänker starkt att vid omröstningar så klappas det igenom allt för mycket eftersom förarbetet är ju gjort av en annan av kompisklubben FB:s moderatorer.

Det är ju inte någon hemlighet att människor med makt njuter av den och gärna använder den även om det är på ett felaktigt sätt, så hur skulle FB skilja sig från övriga världen? epost72, vi kommer aldrig få tillstånd en förändring eller att moderatorerna själva ska erkänna fel och brister, så det här är bortkastad tid och kanske även en och en annan extra varning tack vare ditt stora intresse för yttrandefrihetssajten Flashback.

Men jag hoppas precis som du att Schlesien får på pälsen eller skäms lite granna.

Dumheter. Bara för att vi inte argumenterar mot varandra på forumet så betyder det inte att vi inte gör det i Outlaw.
2012-10-13, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onkelkonkelkonkel
Egentligen inget nytt det har ju alla sett som är vid sitt sunda förstånd, att hon inte är den vassaste kniven i lådan.

Ja, Schlesien är en av många moderatorer reggade 2009 och 2010 som är helt jävla inkompetenta och aldrig borde blivit moderator, finns hur många exempel som helst, Zom är väl den färskaste, finns en stor tråd om honom och IRC "skandalen" (om nu inte moderatorerna tagit bort den)borde finnas en tidsgräns på hur länge man måste ha varit med, inte bara kvaliteten på inläggen, hur den nu mäts, ser då ingen kvalitet i deras inlägg, men Admin gör det tydligen, aja.

Citat:
Ursprungligen postat av najas
Dumheter. Bara för att vi inte argumenterar mot varandra på forumet så betyder det inte att vi inte gör det i Outlaw.
Och hur hårt gör ni det? Om en moderator tycker att en annan moderator gjort fel, vågar ni ens säga det, lika bra att låta varningen glida förbi? Jag tror på det sistnämnda, att ni inte orkar bry er, om det inte är helt jävla uppenbart att det är fel, men då är det lätt.

Känns som epost72's inlägg bara togs bort för den var ett +1 i början av inlägget, och hans inlägg tillförde visst något, kanske är många som redan trodde att mora nisse var död, så det för diskussionen framåt, någon moderator som vågar säga vad alla tänker, att det var fel att ta bort den? Förmodligen inte.
2012-10-13, 22:26
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darwar
..Och hur hårt gör ni det? Om en moderator tycker att en annan moderator gjort fel, vågar ni ens säga det, lika bra att låta varningen glida förbi? Jag tror på det sistnämnda, att ni inte orkar bry er, om det inte är helt jävla uppenbart att det är fel, men då är det lätt...

Eftersom Outlaw är stängt för de flesta FB:are så får du tro mig på mitt ord när jag jag försäkrar att det tar hus i helsicke om det upptäcks att en moderator inte sköter sig. De fletsa diskussionerna på FB är rena västanfläkten jämfört med när +100 mods slåss på barrikaderna för eller emot i diverse frågor. Vi sköter det dock internt och all diskussion om ryggdunkarklubb och liknande är rätt skrattretande för alla som upplevt en diskussion i Outlaw.
2012-10-13, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Eftersom Outlaw är stängt för de flesta FB:are så får du tro mig på mitt ord när jag jag försäkrar att det tar hus i helsicke om det upptäcks att en moderator inte sköter sig. De fletsa diskussionerna på FB är rena västanfläkten jämfört med när +100 mods slåss på barrikaderna för eller emot i diverse frågor. Vi sköter det dock internt och all diskussion om ryggdunkarklubb och liknande är rätt skrattretande för alla som upplevt en diskussion i Outlaw.

Jo, jag får väl lita på dig, "never tell anyone outside the family what you are thinking"
2012-10-13, 22:37
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Jo, jag får väl lita på dig, "never tell anyone outside the family what you are thinking"

Du kan ju alltid fråga epost72 om saken annars, han har varit moderator så han borde veta.
2012-10-13, 22:41
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:

Jag kan intyga att det stämmer. Vilka som säger vad har jag dock ingen koll på alls, få har det.
2012-10-13, 23:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Jag anser att fingertoppar saknas över huvudtaget och att det mer eller mindre handlar om en moderator som aldrig kommer bli varm i kläderna. Totalt avsaknad av att en försöka snyggt radera eller varna sina meningsmotståndare. Det är uppenbart och oseriöst.

Det finns hur mycket oseriöst som helst från den här moderatorn. Outare, och bara slår i från sig med ord som vad ska du göra åt det?
Däremot är det ett flertal som inte kan delta i den här tråden i dag för dom är avstängda på 6 månader.
Eller så skriver dom inte längre för att Schlesien raderar precis alla inlägg dom skriver.

Tillägger att mitt ärende pågår fortfarande. Jag tycker dessutom att det är bra att detta uppmärksammas så man kan hålla en viss koll på modereringen. Det bör inte vara meningen att användare ska sluta skriva eller varnas bort pga av godtycklighet eller något slags anfall av hybris.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-10-13 kl. 23:59.
2012-10-14, 00:48
Medlem
Combots avatar
Förvånansvärt att en varning delades ut...

Detta trots att det rent strikt kan anses som OT. Min högst personliga
gissning är att någon användare rp:at inlägget som epost72 gjorde.
Detta har triggat Schleisen att ta till någon åtgärd och i detta fallet
blev det en varning.

Svårt för dig att vinna den här epost72. Varningen är tekniskt sett inte
felaktig, men jag håller med dig om att det var väl nitiskt...
2012-10-14, 00:54
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Eller så skriver dom inte längre för att Schlesien raderar precis alla inlägg dom skriver.

För det första så är personen inte moderator i samtliga forumsdelar. Om medlemmarna då skriver i andra forumsdelar förrutom 'Aktuella brott och kriminalfall', 'Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet' och 'Kändisskvaller', så kan Schlesien inte radera dessa inlägg.

Sedan får mods bara radera inlägg som på något vis bryter mot reglerna. Om man då får varenda inlägg raderat så borde man nog fundera på hur man skriver.

Så tycker det är fel att skylla allt på Schlesien. Hen kan inte ens radera allt för skojs skull om det är det du tror. Om man då får inlägg raderat pga regelbrott så är det medlemmens eget fel. Inte moderatorn som väljer att radera inläggen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in