2012-10-17, 22:29
Medlem
Det enda som känns bra just nu för mig personligen är att jag alltid varit emot djurparker och alltid förstått att det är så här det ser ut bakom fasaden. Tänk så mycket skit man fått från giriga människor med kopplingar till den här industrin men det har bara stärkt mig i min uppfattning. Nu fick man det svart på vitt och så här ser det ut över hela världen. Ingen kan få mig att tro något annat.

Det tråkiga är dock att vi som folk inte kan göra mer för att förhindra detta och att det känns bra för mig personligen lindrar inte den smärta och sorg man känner för de här stackars djuren. De har inget språk till skillnad från människor och därför känns det ännu värre än när det handlar om människor som behandlats fel.
Citera
2012-10-17, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hindsight
Förstod jag det rätt att vissa djur hade legat i frysen i två år? Jag tyckte mig höra att den där djurvårdaren inte hade varit i parken på två år, och sedan hittade hon ändå ett krokodilskinn därinne som hon hade varit med och flått.
Varför sparar man på kadaver i en frys på det där sättet? Och tillsammans med foder?

Att frysa in kadaver är väl egentligen inget konstigt, vad det än må vara för märklig långtidslösning. Det sjuka är att förvara dem sådär inslängda hipp som happ tillsammans med foder.

Kunde man inte åtminstone ha bemödat sig med en egen frysbox för foder?
Plastpåsar för kadavren, NÅGONTING?
Citera
2012-10-17, 22:30
Medlem
alltomstockholms avatar
Eskilstunas sista vita tiger emigrerar till Danmark
Parken Zoo i Eskilstuna mister sin sista vita tiger. 2010-02-19 12:02

ESKILSTUNA. Parken Zoo i Eskilstuna är känd för två saker: Fantomen och dess vita tigrar.

Men snart är de ståtliga djuren ett minne blott. Nu ska Brahma, zooparkens sista vita tiger, flytta till Naestved zoo i Danmark och para sig med en ensam vit tigerhona.

Vita tigrar är sällsynt och det tog ett bra tag innan Parken Zoo till slut lyckades hitta en ny lämplig partner till Brahma sedan hans käresta i Eskilstuna, Sasha, dog 2008.

De vita tigrarna är en färgvariant av den bengaliska tigern.
Citera
2012-10-17, 22:31
Medlem
Det här är inte allt material. Det kommer komma mer de närmsta dagarna på nyheterna etc. Olagliga hägn, förskingring, etc. Det fanns så mycket skit så det inte räckte med ett avsnitt. Helt sjukt! Blir nyhetsmorgon 7.45 imorgon. Man vill ju veta vad han säger till försvar. Sover han bra i natt??
Citera
2012-10-17, 22:31
Medlem
Hyfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hindsight
Förstod jag det rätt att vissa djur hade legat i frysen i två år? Jag tyckte mig höra att den där djurvårdaren inte hade varit i parken på två år, och sedan hittade hon ändå ett krokodilskinn därinne som hon hade varit med och flått.
Varför sparar man på kadaver i en frys på det där sättet? Och tillsammans med foder?
Det är sånt här jag menar gör trovärdigheten i programmet mindre. De sa att höns används som foder, samtidigt som de visade bilder på hönsen i frysen. Ingenstans sa de att just dessa höns var foder men det ville de naturligtvis få oss att tänka.
Att djuren låg i frysen länge (i flera år?) är naturligtvis uselt men jag har svårt att tro att personalen går in i just den där frysen och spettar loss några hönor bakom de andra kadavren varje dag i flera år.
Citera
2012-10-17, 22:32
Medlem
Finns ett band med ursprung i den där staden som kallar sig KENT som också har blod på sina händer men Jocke Berg har ju redan skitit i att betala sina anställda (de andra i bandet) så han bryr sig nog inte och fortsätter att ansa sitt George Michael-skägg och måla ögonen. Fan vad man hatar allt som har med den där skit-staden att göra och det får nog bli en tur dit och härja loss lite för jag tror det behövs.

HATA ESKILSTUNA OCH MARXISTERNA SOM STYR STADEN, AVGÅ ALLA NU!

KÄFTEN KENT!
Citera
2012-10-17, 22:33
Medlem
Är inte detta VDn's fb?
https://www.facebook.com/torbjorn.bergvall.5

OnT: Nu lär ju sossarna pumpa in pengar för att få det bättre i parken istället för att fixa stadens gator. Rätt mycket blåsväder under 2012 i älsklingstuna<3
Citera
2012-10-17, 22:36
Medlem
CaptainGooses avatar
Duktigt tryck på deras Facebook-sida för tillfället.... var verkligen lugnet före stormen före programmet! Vad tror ni händer nu? Får parkchefen gå och hur hanterar dem alla inlägg i gruppen, sopas dessa under mattan och parken med personal "vänder blad"?
Citera
2012-10-17, 22:37
Medlem
Hyfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Exakt vad inom djurskyddslagstiftningen är det vi ska kritisera? Vad är det inom den som lämnar utrymme för djurparker att behandla sina djur på det sätt som Parken Zoo har gjort? Sedan var pumora och antiloperna varken gamla eller sjuka, men du kanske såg på något annat program.. Alternativt är du bara fullkomligt dum i huvudet.
Var i programmet såg du misskötta djur? Möjligtvis med undantag av en utsvulten antilop visade de inga misskötta djur över huvud taget.
De visade döda djur. Inte nödvändigtvis misskötta.

Vilket program såg du själv?

Djurskyddslagstiftningen förbjuder oss inte att döda, avliva eller rent utav mörda djur. Något du kanske vill lagstifta om.
Citera
2012-10-17, 22:38
Medlem
Badios avatar
Det jag undrar över hur en tidigare anställd har nycklar så hon han gå fritt inne i parken. Sånt borde man ju fått lämna tillbaka när man slutar. Speciellt i en djurpark.
Men hon kanske var anställd när reportaget gjordes.
Citera
Medlem
Jag undrar jag hur arbetsklimatet i eskilstuna varit , tror ju inte djurskötarna har haft det så lätt med en sådan chef
Djurskötare är överlag grymt engagerade människor men det här Helena hon skrämmer mig.
Att ljuga och sopa under mattan är nånting som djurparker INTE skall göra -det är därför vi får höratalas om avlivade björnungar, lejonungar etc.
Djurparkarna ska inte hymmla med att djur avlivas och de gör de flesta inte-men det här att blanda gamla kadaver med foder är ju katastrof!

Snälla glöm inte bara att det finns bra djurparker också!
Citera
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltomstockholm
Eskilstunas sista vita tiger emigrerar till Danmark
Parken Zoo i Eskilstuna mister sin sista vita tiger. 2010-02-19 12:02

ESKILSTUNA. Parken Zoo i Eskilstuna är känd för två saker: Fantomen och dess vita tigrar.

Men snart är de ståtliga djuren ett minne blott. Nu ska Brahma, zooparkens sista vita tiger, flytta till Naestved zoo i Danmark och para sig med en ensam vit tigerhona.

Vita tigrar är sällsynt och det tog ett bra tag innan Parken Zoo till slut lyckades hitta en ny lämplig partner till Brahma sedan hans käresta i Eskilstuna, Sasha, dog 2008.

De vita tigrarna är en färgvariant av den bengaliska tigern.

Jag vill minnas att de var tvungna att avliva den vita tigern, för jag reagerade verkligen på det. Men jag kan ha blandat ihop det. För då undrar man ju vad det för vit tiger som låg där och varför inte tv4 fokuserade på det. Eller så var det Sasha, som då borde ha legat i den frysen i fyra år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in