Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Jag tyckte att jag skrev ett redigt inlägg som svar här tidigare ikväll, men det kom tydligen aldrig in. Whatever. Orkar inte ta om det nu, kanske imorrn (eller blev det raderat av Hemilga Polisen, huhuhu???)
Poängen är att de inte ska behöva göra det. Anyone can shoot down an airoplane...
All energi är helt gratis, man bara behöver vinkla aluminiumfolie rätt i tid och rum (och väder).
Nej, riktigt så enkelt är det inte som du gärna vill ha det till. Då hade det nog redan funnits. det finns nog många som vill kunna skjuta ner flygplan, gärna helt gratis. Det är med andra ord ett vapen som du vill få fram så billigt som möjligt, men frågan är nog om du tänker realistiskt.
Har du gjort några matematiska beräkningar och tagit hänsyn till typ flygplanets höjd, hastighet, längd, och beräknat hur speglarna skall vinklas och vridas på jordytan för att följa flygplanets rörelse och hastighet? Du måste ju ordna med en mekanisk upphängning av speglarna med en precision som knappast finns ens.
När det gäller vapen är det precisionen som räknas, och vapen kan alltid göras bättre, men det kostar pengar. Om du vill ha ett billigt vapen, blir det inte så bra. DU MÅSTE HA PENGAR!
Vapen är business. Du kan massproducera och sälja ett bra vapen, och tjäna pengar. Men ett billigt vapen gjort av träpinnar och aluminiumfolie har nog sett sina bästa dagar, tyvärr. Du kunde åtminstone kosta på dig riktga speglar av hög kvalité och en sinnrik upphängning, men jag är rädd för att det blir för många speglar för dig att hålla reda på innan du ens kan koka lite kaffe.