Har full (full

haha) respekt för att ordningsvakter finns på krogen, och de behövs ganska ofta ibland pga bråk och idioter som inte kan hantera alkohol.
Problemet jag ser är att dem är så jävla triggade att de ofta har attityd mot samtliga gäster oavsett hur trevlig och nykter man är. Hälften av alla bråk på krogen tror jag beror på att vakterna provocerar fram det värsta i folk.
Allvarligt talat: hur ofta får ni ett leende av en vakt som önskar välkommen och ber om leg, något som ALLA är vana vid att visa.
Det står ordningsvakt eller security på deras ryggar, hur fan skapar man ordning och reda när man startar varje konversation utan att säga heja utan bara muttra eller ryta till fullt normala nyktra människor. Ställ högre krav på dem som anställs, ge dem bättre utbildning och en charmkurs när vi ändå håller på. Övriga serviceyrken får ta skit på arbetstid också, men inte fan får man börja vara otrevlig mot kunder för de, för KUNDER/GÄSTER är exakt vad vi krogbesökare är.
Samtliga ordningsgrabbar som jag träffar i Stockholm (igår) ser ut som tagna ur Oz eller Fellon eller vad fan som helst.
/Ordningsam och trevlig krogbesökare