2012-10-13, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonUlla
Jaha, ingen schtång.
Då verkar det bara som vakten ville utöva sin makt över er, trist.
För ni viftade väl inte flaggtyget i ansiktet på förbipasserande?

Kände lite samma sak. Absolut inte.
Citera
2012-10-13, 12:47
Medlem
Mailmanss avatar
TS hoppas du inser idag varför vakten gjorde som han gjorde, om du inte gör det tycker jag du bör hålla dig borta från krogen tills du kommer på det.
Citera
2012-10-13, 14:13
Medlem
Folk verkar ha svårt att förstå att vakter är anställda av krogägaren för att upperätthålla de regler som krogägaren vill ha på sin krog. T.ex. inga jävla flaggor. Vakten tar då bort flaggan precis som sin arbetsgivare har sagt. Att det sen finns en del stolpskott till vakter precis som i alla andra yrkesgrupper är en helt annan sak.
Citera
2012-10-13, 14:28
Medlem
Hurvidas avatar
Vakter är deppiga för 80% av alla är feta. Dom ville bli blåa med fick bli gula. Dom tror dom har makten men när man ser dom utanför sina jackor är dom ruttna och fega.
Citera
2012-10-13, 14:39
Medlem
Har full (full haha) respekt för att ordningsvakter finns på krogen, och de behövs ganska ofta ibland pga bråk och idioter som inte kan hantera alkohol.

Problemet jag ser är att dem är så jävla triggade att de ofta har attityd mot samtliga gäster oavsett hur trevlig och nykter man är. Hälften av alla bråk på krogen tror jag beror på att vakterna provocerar fram det värsta i folk.

Allvarligt talat: hur ofta får ni ett leende av en vakt som önskar välkommen och ber om leg, något som ALLA är vana vid att visa.
Det står ordningsvakt eller security på deras ryggar, hur fan skapar man ordning och reda när man startar varje konversation utan att säga heja utan bara muttra eller ryta till fullt normala nyktra människor. Ställ högre krav på dem som anställs, ge dem bättre utbildning och en charmkurs när vi ändå håller på. Övriga serviceyrken får ta skit på arbetstid också, men inte fan får man börja vara otrevlig mot kunder för de, för KUNDER/GÄSTER är exakt vad vi krogbesökare är.

Samtliga ordningsgrabbar som jag träffar i Stockholm (igår) ser ut som tagna ur Oz eller Fellon eller vad fan som helst.

/Ordningsam och trevlig krogbesökare
Citera
2012-10-13, 14:46
Medlem
Det är väll inget nytt att 90% av ordningsvakter/entrevärdar är stora idioter.
Dom verkligen njuter av att visa sin makt och gärna förstöra en kväll.

det är inget nytt och troligen inget som kommer att göras något åt, tyvärr
Citera
2012-10-13, 15:16
Medlem
knazbarnets avatar
Ett av mina livsmål är att skriva ner alla idioter till vakter man träffar på krogen, bli miljonär, köpa stället och avskeda idioterna... Finns ingen mer patetisk människa än en krogvakt...

Och nej jag brukar vanligtvis inte bli utkastad men har ju hänt bara för att vakten var en tönt
Citera
2012-10-13, 15:54
Medlem
Har varit med om något liknande.
En kompis fyllde år, vi gick till en krog och firade. Sen var vi utanför. Jag, 2 kompisar och killen som fyllde år.

Vi lyfte honom och sjöng, skrek och massa. Men ingen brydde sig. Alla var inne och hade kul och vi hade vårt lilla utanför en stund.
2 Vakter kom fram och började prata aggressivt med oss, bad oss dra därifrån, vi vägrade.

Kort sagt, det hela slutade med dessa 2 idiotiska vakterna fick glasflaskor krossade på huvet, blev stampade och antar några tänder utslagna.
Mitt tips till dig är att du ska inte lyssna på de när du är utanför klubben. En bra bit iaf. Jävlas de med er ge bara tillbaka. De flesta är kanske biffar men det ska inte skrämma er.
Citera
2012-10-13, 16:15
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hapahapa03
Det står ordningsvakt eller security på deras ryggar, hur fan skapar man ordning och reda när man startar varje konversation utan att säga heja utan bara muttra eller ryta till fullt normala nyktra människor. Ställ högre krav på dem som anställs, ge dem bättre utbildning och en charmkurs när vi ändå håller på. Övriga serviceyrken får ta skit på arbetstid också, men inte fan får man börja vara otrevlig mot kunder för de, för KUNDER/GÄSTER är exakt vad vi krogbesökare är.

Så djävla sant.

Den gemene vakten måste få ett större register, och modet att använda det. Dvs trevlig och flexibel tills situationen kräver resoluta order och våld.

Jag kan inte se någon poäng med att spänna sig och ha en otrevligt tonläge redan från start. Jag tror inte det ger mer respekt hos någon faktiskt. Jag skulle snarare kunna tänka mig motsatsen, att busar får mer respekt för någon som behandlar dem ok inledningsvis och som trappar upp auktoriteten efter behov.
Citera
2012-10-13, 16:48
Medlem
BiffenEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HONEYCOCAiNE

Kort sagt, det hela slutade med dessa 2 idiotiska vakterna fick glasflaskor krossade på huvet, blev stampade och antar några tänder utslagna...
Jävlar va tuffa ni är.
Det är just sådant beteende som gör att alla OV:n hatar suporters.
Citera
2012-10-13, 17:30
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiffenEk
Jävlar va tuffa ni är.
Det är just sådant beteende som gör att alla OV:n hatar suporters.

tycker det var rätt gjort, vakter som tror dom är king shit behöver tas ner på jorden
Citera
2012-10-13, 18:04
Medlem
lejts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet
Ja typ samtliga utom turisthak och ställen ts ändå ens kan drömma om att komma in på. Tyvärr, för dom är trevliga.
När man ser Sverige utifrån så förstår man varför den alkoholpolitik som förs behövs.
Neandertalare
Nattklubbar i samtliga städer jag har besökt har haft vakter, förstår inte riktigt vad du talar om. Klart det inte alltid är bouncers på bakgatebarer eller pubar, men det gäller även här i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in