2012-10-12, 23:29
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Häromnatten drömde jag om att mina vänner som var ganska vältränade drog sig en lina innan de skulle börja träna för att känna sig aggressiv och detta (enligt dem) förhöjde viljan av att lyfta större vikter så till min fråga:

Är det möjligt att man kämpar på bättre med kokain i kroppen?
Vad för droger utöver anabola steroider (om det nu klassas som en drog) kan man använda sig utav om man vill träna bättre? Finns det ens några?
Citera
2012-10-12, 23:43
Medlem
japantoes avatar
Testa dig runt bland de olika PWOerna som finns på marknaden.. Hurvida kokain stärker träningsviljan kan ja dock inte svara på, men oavsett om det gör de så lär du även bli sugen att dra en viktskiva i huvet på nån stackare och det är ju inte så bra
Citera
2012-10-12, 23:45
Medlem
Fonsterputss avatar
Soldaterna under forsta varldskriget tog kola. man blir ju mer fokuserad och aggro men inte sa bra for stackars hjartat om man tranar. Dum ide. Dessutom kommer du fasta framfor spegeln eller snacka med nagon...
Citera
2012-10-12, 23:58
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japantoe
Testa dig runt bland de olika PWOerna som finns på marknaden.. Hurvida kokain stärker träningsviljan kan ja dock inte svara på, men oavsett om det gör de så lär du även bli sugen att dra en viktskiva i huvet på nån stackare och det är ju inte så bra
Jag har faktiskt ingen ide utav att använda mig utav drogen öht faktiskt. Blev bara lite fundersam över huruvida detta är sant och ja det är väl lite som du säger. Man kanske har ihjäl någon :/.
Citat:
Ursprungligen postat av Fonsterputs
Soldaterna under forsta varldskriget tog kola. man blir ju mer fokuserad och aggro men inte sa bra for stackars hjartat om man tranar. Dum ide. Dessutom kommer du fasta framfor spegeln eller snacka med nagon...

Oj, det visste jag inte och ja man kanske gör det faktiskt. Men skulle vara intressant om det finns någon här på FB som har gjort något liknande och tränat samt vad de tycker om hur träningen gick.
Citera
2012-10-13, 10:01
Medlem
ktorums avatar
Eftersom träning handlar mycket om kontiniutet, att föra fram sin träning över lång och ihållig tid, så är amfetamin det sämsta pwo't, enligt min mening!
Högst sannolikt vill känslan, till en början, vara nära på oslagbar! Man är "lätt Jay Cutler" - i känslan. Träningen tycks förmodligen hur enorm som helst och 1 timme, 2, ja kanske 3 timmars träning känns som en barnlek..
Att tillgodose kroppen dess behöv av näring efter tunga pass kräver sin aptit, disciplin, något jag har svårt att se skulle fungera över längre tid med amfetamin.
Risken att slita ut leder och allt vad som finns i det ständigt pågående välmåendet som tjacket ger är överhängande! Visst, de första veckorna skulle säkerligen varit magiska, men träning handlar väl om mera än några veckor/månader, eller...?
Jag kan ha fel, men jag tror inte det!
Citera
2012-10-13, 12:32
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Ja alla stimulanter fungerar för det. Därför det finns stimulanter i pwo's. Däremot är det imo oerhört dumt att trycka i sig stimulanter för att träna av flera anledningar.

och nej man kommer inte slå ihjäl någon på gymmet
Citat:
Ursprungligen postat av Fonsterputs
Det var väl ändå amfetamin som är det som varit vanligast i krig?
Citera
2012-10-13, 18:45
Medlem
Wretch32s avatar
Amfetamin måste vara det absolut sämsta i samband med träning.

Du kan knappt äta, du kan knappt sova. Kan inte heller vara speciellt bra för hjärtat att träna på det heller.

Mvh
Citera
2012-10-13, 19:04
Medlem
ExtremeWayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Vad för droger utöver anabola steroider (om det nu klassas som en drog) kan man använda sig utav om man vill träna bättre? Finns det ens några?

Skulle såklart inte fungera i längden på grund av tolerans och krasch efter varje pass. Koffein är väl den enda drogen som är tillräckligt mild och ändå har positiva effekter på träning men då ska du egentligen ha uppehåll dom dagar du inte tränar. Kroppen försöker hela tiden skapa balans och kommer till slut utveckla tolerans om du använder en drog för ofta och det gäller även koffein och PWOs.
Citera
2012-10-13, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Amfetamin måste vara det absolut sämsta i samband med träning.

Du kan knappt äta, du kan knappt sova. Kan inte heller vara speciellt bra för hjärtat att träna på det heller.

Mvh
Du har tydligen inte hängt i byggarkretsen på den gamla goda tiden? Typ 90 talet början av 2000 var det tyvärr väldigt vanligt bland tävlande byggare att deffa på tjack..
Jävligt tragiskt men vet många som tog tjack för att orka deffa..

Är inte så inbiten längre, tror dock inte att det är så vanligt nuförtiden, hoppas inte det iaf.
Citera
2012-10-13, 23:17
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Häromnatten drömde jag om att mina vänner som var ganska vältränade drog sig en lina innan de skulle börja träna för att känna sig aggressiv och detta (enligt dem) förhöjde viljan av att lyfta större vikter så till min fråga:

Det som folk har svarat är nog inte exakt vad du är ute efter. Ni skriver PWO ger aggressivitet på gymmet? huh? Man blir mer skärpt samt får ordentligt med energi, men aggro? nja...

Det som framhäver aggressiviteten i oss är det androgena i kroppen. Methyltestosterone är ett exempel på en väldigt androgen steroid. Den är med androgen än anabol. Anabol = Uppbyggande effekt.

Ang kokain, amfetamin osv har jag ingen erfarenhet utav. Hoppas mitt inlägg hjälpte dig något.

Mvh YeahBuddy
Citera
2012-10-13, 23:18
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Du har tydligen inte hängt i byggarkretsen på den gamla goda tiden? Typ 90 talet början av 2000 var det tyvärr väldigt vanligt bland tävlande byggare att deffa på tjack..
Jävligt tragiskt men vet många som tog tjack för att orka deffa..

Är inte så inbiten längre, tror dock inte att det är så vanligt nuförtiden, hoppas inte det iaf.

Tjack, där ser man. Var inte efedrin lagligt på den tiden? Tycker efedrin hade räckt långt, samt mer skonsamt för kroppen.
Citera
2012-10-14, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Tjack, där ser man. Var inte efedrin lagligt på den tiden? Tycker efedrin hade räckt långt, samt mer skonsamt för kroppen.
Jodå det var lagligt. Men det ansågs snarare som feg mans tjack, eller som nåt tjejer tog.. Men det är klart det användes, men inte på samma sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in