2012-10-11, 22:58
Medlem
bunjackens avatar
Ja nu börjar det dra ihop sig för nyår knappt 3 månader kvar så min fråga är om nån vet/tror om tobaksskatten ska höjas och om uppgifter finns hur mycket den höjs i så fall?

blir redan besviken på hur de höjer för vart år nästan men några har de väl låtit det vara i alla fall med dagens priser är fortfarande överkommliga och bör ej höjas.

men när en dosa snus kostar 500 kr och är budget då är det inte överkommligt längre
Citera
2012-10-11, 23:24
Medlem
Inte vad jag vet Har hört att de ska ändra cigg paketen till helt vita och de står rökning dödar över hela förpackningen, för eu länder. Om det är sant vettifan
Citera
2012-10-11, 23:28
Medlem
kakers avatar
Hoppas verkligen inte att dem höjer skatten åter igen fan då får man ju nästan sluta snusa....
Citera
2012-10-11, 23:33
Medlem
UgLyBastards avatar
hoppas det för det är så sjukt vidrigt och det ligger fimpar överallt. jävla lortäckel som inte kan kasta skiten i en soptunna.
borde bli förbjudet.
luktar så helvetiskt illa av er allihopa
Citera
2012-10-11, 23:45
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
hoppas det för det är så sjukt vidrigt och det ligger fimpar överallt. jävla lortäckel som inte kan kasta skiten i en soptunna.
borde bli förbjudet.
luktar så helvetiskt illa av er allihopa

Bara snuset finns kvar så är det okej för mig om ciggen försvinner snus äger och är gott
Citera
2012-10-11, 23:49
Medlem
möbelklisters avatar
Smugglarligorna lobbar nog hårt för en höjning så att de kan dra in mer kulor.

PS. Här i Thailand kan man köpa en påse rulltobak för 5 Bath. Ca 1 kr för 20-25 gram. Då ingår cigarettpapper.
Citera
2012-10-12, 00:00
Medlem
Nekro.s avatar
Ciggaretter får dem gärna höja priset på, men låt snusen vara!
Citera
2012-10-12, 18:16
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nekro.
Ciggaretter får dem gärna höja priset på, men låt snusen vara!

jag håller med ingen har dött av snus vad jag vet ingen kan bli passiv snusare ändå kostar en dosa snus mycket idag rent jävla förmynderi

cigg i samma prisklass men ger dödlig lungcancer för många luktar illa och ger en massa sjukdomar m,m det motivera en höjning snarare på ciggen men låt fan snusen vara sänk priset så snusar fler
Citera
2012-10-12, 18:32
Medlem
johanbtks avatar
Jag hoppas att tobaksskatten höjs, i synnerhet på snus. Finns det något mer WT än att använda tobak?
Citera
2012-10-12, 21:21
Medlem
Tobaksskatten höjdes ju rejält direkt efter förra valet. Kanske vågar de sig på en höjning nu till årsskiftet men nästa årsskifte (2013-2014) blir det inget eftersom det är valår då.
Citera
2012-10-12, 23:14
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Ja nu börjar det dra ihop sig för nyår knappt 3 månader kvar så min fråga är om nån vet/tror om tobaksskatten ska höjas och om uppgifter finns hur mycket den höjs i så fall?

blir redan besviken på hur de höjer för vart år nästan men några har de väl låtit det vara i alla fall med dagens priser är fortfarande överkommliga och bör ej höjas.

men när en dosa snus kostar 500 kr och är budget då är det inte överkommligt längre

Det blir nog en god handling, att köpa smugel, för att minska den orättfärdiga utsugningen och för att motverka att hälsofascismen segrar totalt. (Men jag känner inga smugglare.)

Hälsofascismen är så extrem nu att de försöker med så hårda medel de kan för att utrota ett beteende de själva TROR är fel.
Det ser ut som de censurerar allvarlig kritik. Men det är nog nån mass-självcensur som skapat informationsinavel.
I totalitära fascistoida stater är individen till för staten, individen har inte rätt till privatliv. Staten vill diktera hur vi skall leva.

Politiker Journalister och hälsoexperter fattar inte en sådan enkel sak, som att riskfaktorn är en effekt av många risker.
Det epidemiologin har starkt bevisat är att grupperna skiljer sig på många sätt och därför är kontroll-gruppen oduglig.

Detta mosar nog tolkningen av tusentals forskningsresultat.
Inom andra forskningsområden (t.ex. om social stress-sjukdom mm) känner man till problemet, om vad som orsakar vad eller om det är en bakomliggande orsak. Men om rökning så vantolkar man och låtsas som de står på vetenskaplig grund, jäkla humbug.

Om man kombinerar detta med annan information och pusslar kommer man fram till att det finns felaktiga föreställningar, uppiskade av hälsofascismens TRO.

Jag upprepar lite här:

De kan höja tobaksskatter, därför vi är beroende. Vi är mer beroende av vatten, men där kan de inte utmåla vattendrickarna som usla undermänniskor.
Hälsofascismen ser ut att tagit makten i hela västvärlden,t.ex. i anti-tobaks-organisationer i EU, (Kanske WHO?), folkhälsoinstitutet mm.
Så går det, då demokratin inte får fungera.

Christer
Senast redigerad av ChristerN 2012-10-12 kl. 23:43. Anledning: rättelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in