Ja nu börjar det dra ihop sig för nyår knappt 3 månader kvar så min fråga är om nån vet/tror om tobaksskatten ska höjas och om uppgifter finns hur mycket den höjs i så fall?
blir redan besviken på hur de höjer för vart år nästan men några har de väl låtit det vara i alla fall med dagens priser är fortfarande överkommliga och bör ej höjas.
men när en dosa snus kostar 500 kr och är budget då är det inte överkommligt längre
Inte vad jag vet Har hört att de ska ändra cigg paketen till helt vita och de står rökning dödar över hela förpackningen, för eu länder. Om det är sant vettifan
hoppas det för det är så sjukt vidrigt och det ligger fimpar överallt. jävla lortäckel som inte kan kasta skiten i en soptunna.
borde bli förbjudet.
luktar så helvetiskt illa av er allihopa
hoppas det för det är så sjukt vidrigt och det ligger fimpar överallt. jävla lortäckel som inte kan kasta skiten i en soptunna.
borde bli förbjudet.
luktar så helvetiskt illa av er allihopa
Bara snuset finns kvar så är det okej för mig om ciggen försvinner snus äger och är gott
Ciggaretter får dem gärna höja priset på, men låt snusen vara!
jag håller med ingen har dött av snus vad jag vet ingen kan bli passiv snusare ändå kostar en dosa snus mycket idag rent jävla förmynderi
cigg i samma prisklass men ger dödlig lungcancer för många luktar illa och ger en massa sjukdomar m,m det motivera en höjning snarare på ciggen men låt fan snusen vara sänk priset så snusar fler
Tobaksskatten höjdes ju rejält direkt efter förra valet. Kanske vågar de sig på en höjning nu till årsskiftet men nästa årsskifte (2013-2014) blir det inget eftersom det är valår då.
Ja nu börjar det dra ihop sig för nyår knappt 3 månader kvar så min fråga är om nån vet/tror om tobaksskatten ska höjas och om uppgifter finns hur mycket den höjs i så fall?
blir redan besviken på hur de höjer för vart år nästan men några har de väl låtit det vara i alla fall med dagens priser är fortfarande överkommliga och bör ej höjas.
men när en dosa snus kostar 500 kr och är budget då är det inte överkommligt längre
Det blir nog en god handling, att köpa smugel, för att minska den orättfärdiga utsugningen och för att motverka att hälsofascismen segrar totalt. (Men jag känner inga smugglare.)
Hälsofascismen är så extrem nu att de försöker med så hårda medel de kan för att utrota ett beteende de själva TROR är fel.
Det ser ut som de censurerar allvarlig kritik. Men det är nog nån mass-självcensur som skapat informationsinavel.
I totalitära fascistoida stater är individen till för staten, individen har inte rätt till privatliv. Staten vill diktera hur vi skall leva.
Politiker Journalister och hälsoexperter fattar inte en sådan enkel sak, som att riskfaktorn är en effekt av många risker.
Det epidemiologin har starkt bevisat är att grupperna skiljer sig på många sätt och därför är kontroll-gruppen oduglig.
Detta mosar nog tolkningen av tusentals forskningsresultat.
Inom andra forskningsområden (t.ex. om social stress-sjukdom mm) känner man till problemet, om vad som orsakar vad eller om det är en bakomliggande orsak. Men om rökning så vantolkar man och låtsas som de står på vetenskaplig grund, jäkla humbug.
Om man kombinerar detta med annan information och pusslar kommer man fram till att det finns felaktiga föreställningar, uppiskade av hälsofascismens TRO.
Nikotin motverkar tuberculosis. http://www.data-yard.net/10c/nicotine.htm
Hypotes: Manliga rökare lever 16 år längre, genom att motverka TBC, fettma, Altzemers mm. (Obs inte absolut bevisat).
Om rökning är så oerhört farligt som sägs, så borde man fått ett resultat tvärt emot detta.
Min slutsats:
Majoriteten av forskare, media, politiker, läkare mm har fel uppfattning om rökning mm.
De kan höja tobaksskatter, därför vi är beroende. Vi är mer beroende av vatten, men där kan de inte utmåla vattendrickarna som usla undermänniskor.
Hälsofascismen ser ut att tagit makten i hela västvärlden,t.ex. i anti-tobaks-organisationer i EU, (Kanske WHO?), folkhälsoinstitutet mm.
Så går det, då demokratin inte får fungera.
Christer
Senast redigerad av ChristerN 2012-10-12 kl. 23:43.
Anledning: rättelse