Citat:
Ursprungligen postat av
Luuugn
Japp, mina favoriter är egen sallads olja baserad på olivolja ,vinäger, med kryddor och örter som jag beskrev innan.
Eller
Så använder man lätt majonäs som jag gör hellmans.
Kolla i bilden nertill vilken stor skillnad det är i kalorier och fett.
Efter par gånger känner man ingen smak skillnad heller. Man blir så fort van.
Typ 3x mindre fett och kalorier i Light majon ifrån samma tillverkare.
https://storage.googleapis.com/mamma...ss-300x300.png
Arla® Grekisk Yoghurt 0% är en fettfri, naturell och fyllig yoghurt. Den är superkrämig, proteinrik och perfekt som frukost eller mellanmål för dig som vill orka lite längre.
Den är grym med , ha citron i, vitlök pressat, och örter mm till sallad. Man får tunna av den lite med
grönmjölk oftast, men försiktigt och bara lite. Annars blir den för krämig och fast utan lite mjölk blandat i.
Jajamen, kalla sallader är alltid trevliga men jag misstänker att det har avtagit i de svenska hemmen fast det är gott och funktionell mat med kallt protein och bra kolhydrater och fibrer.
Tror det sitter mycket i att det är helt värdelöst att frysa in sallader och mejerisåser och då får det stå i kylen istället med storrisken att det slängs av dem som gör för mycket, men det är knappast jobbig matlagning, snarare inte ens matlagning utan serveringssätt
Men tydligen klarar sig dessa deli kallsalladsbarer exeptionellt bra i affärerna för att dumsvenskar betalar tjockt för skitenkla saker man kan slänga ihop hemma med förbehållet att man kan max förvara det tex 3 dagar i kylen
Tom en gammbubbe på semester i spanien fixar ihop en tonfisksallad, men piggare folk köper det i delibaren, mjo minsann
Jag bryr mig inte ett dugg om priset i delisallads baren utan det är principen att jag inte vill bli snuvad på baggisgrejer man kan göra hemma på 20 min handläggning med rätt grejer
https://www.youtube.com/watch?v=jPU1TdznvdA
Men man ska ha i åtanke att kalla protein sallader hör mest till de varma perioderna om året
Men ivf så brukar det vara varmt inomhus så det beror på hur man räknar