Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
När vi nu ändå spekulerar helt fritt kring olika tunnlar, så tycker jag att det är konstigt att ingen har nämnt dom stora portarna i slutet av Gubberogatan.
Dom borde väl ligga ungefär mitt emot dom vid katolska skolan, fast på andra sidan berget, då...
Och när vi ändå är i trakterna så undrar jag om ingen har några idéer om vad för spännande som kan dölja sig under byggnaden med ventilationsgallren. Man ser den från motorvägen, och den nås via en stig som bitvis går på "bryggor".
Den börjar ungefär i slutet av samma gata.
Smurfgrodan kanske har några teorier...?
De stora portarna är en transformatorstation, percis som den på hissingen och den andra som i landalaberget. De gallrerna som man ser från vägen är antingen till anläggningen, eller tågtunneln och lisebergstationen. Det finns ju en ventilationsbyggnad högre upp på berget som är delvis dolt i vegetationen som är garanterat till anläggningen.
Om man söker så hittar man lite...
Citat:
Ursprungligen postat av rot
Det blev totalstopp i spårvagnstrafiken strax före nio på onsdagsförmiddagen när strömmen försvann i stora delar av centrala och östra Göteborg. Nästan 27000 kunder blev utan ström när en brand utbröt i en transformatorstation på Södra Gubberogatan.
Eftersom de stora knutpunkterna vid Centralen, Brunnsparken och Svingeln blev strömlösa betydde det att det blev totalstopp i spårvagnstrafiken.
http://www.gp.se
Då vet vi vad som finns innanför den dörren