Ville bara dela med mig lite om min barndom angående
Lindholmen/
Sannegårdshamnen
När jag var runt 8 år så fanns en del skit kvar här. Uppe mot berget, inte slottsberget, utan det ligger strax bredvid, på lägre mark. Där fanns ett ganska rötet hus som jag och min äldre bror tog oss in i. Det fanns ett söndrigt fönster på baksidan av det ganska så stora huset, vi lyckades klättra in och vi kom in i ett alldeles tomt rum.
Vi trodde att det inte alls var så mycket att se, men när vi öppnade dörren ut mot hallen blev vi riktigt jävla förvånade. Längs hallen stod det antika stolar/soffor/byrå samt att det hängde en spegel och diverse tavlor på väggarna. Men där tog det slut, vi var ju ganska unga ändå och det var inte särskilt ljust. Man blev skrämd av knarrande ljud från det gamla huset och stack ut fort som fan och gick aldrig någonsin tillbaka in igen. Nåt år eller två därefter så rev dom hela huset.
Jag önskar att jag var i mogen ålder när jag upplevde detta, vilka fynd man kanske kunde gjort i resten av rummen, det var trots allt 2 våningar tror jag, åtminstone 1. Men bara att döma utav möblerna så kanske man hade tjänat en hacka på dom eller tavlorna, men inte brydde man sig ett skit om sånt då. Godis skulle det vara
Sen en annan grej också. Jag var ungefär i samma ålder och hittade tillsammans med samma bror ett kassaskåp under ett par gamla bryggor vid Sannegårdshamnen. Det låg fullt med bröte under dessa ruttnade bryggor. Vi tänkte såklart inte så mycket på detta häller utan vi tyckte mest det var kul att se ett kassaskåp.
Det var en gammal gubbe i en husvagn utanför gården där vi bodde och vi umgicks ibland med honom. Min äldre bror berättade då om kassaskåpet som vi hittade, sen var det inget mer med det. Nån dag därefter så gick jag och min bror ner under bryggorna igen, vi gick dit ganska ofta. Jo visst, såklart så var kassaskåpet öppet... Man kan ju bara spekulera om vad som låg där i
Och en sista grej som hände för cirka 3 år sedan. I bergsrummet under Slottsberget så gick jag och min kompis in med facklor som vi gjort själva. Det fanns 2 dörrar in till samma ställe, och det visade sig att det var helt tomt samt att det inte alls var stort, 20-30 meter så var du vid andra sidan där andra dörren låg.
Men riktigt tomt var det inte utan nån hade ritat upp ett pentagram, låg stearin ljus utplacerade mellan vissa streck osv. Det var lite creepy faktiskt, men mer än så var det inte.