2012-11-20, 06:01
Medlem
Kära UE-vänner!

Det första inlägget i den här tråden skrevs av användaren Cyberax2002. Det var den 20 november 2002. Jag vill nu be er som vaknar upp den här morgonen att kolla dagens datum. Ni kommer märka att vår tråd idag firar tio år och det tycker jag är otroligt kul!

Tänk vad mycket som har hänt sedan dess. Alla de platser vi då bara kunde drömma om som vi nu har utforskat och dokumenterat på dessa 429 sidor och 5137 inlägg. Längs vägen har det varit många upp- och nedgångar, jag tänker speciellt på att aktiviteten tidsvis dalat – just nu är väl tyvärr en sådan period, och de minnesvärda bråk/konflikter som utspelats mellan skribenter som kommit och gått här i tråden.

Samtidigt vill jag hylla de tidiga utforskarna för att de var mer våghalsiga. Här och var stöter man på spännande historier – "Mackan" någonting som sågade nattetid i Eriksboskogarna (oklart hur det gick för honom?), de som kröp in genom ett uppbrutet galler vid Hammarkullens transformatorstation efter tips över PM (ledtråden ”en ingång bredvid en stor elstation” hade säkert varit mer självklar idag), eller varför inte när Vattenverket bytte ut ventilationsgaller och ställde en fin container ivägen. Mer sånt!
Nu för tiden har vi utvecklat en förmåga att vara väldigt strukturerade i vårt letande och vi har nya vägar att finna kunskap om platserna. Och även det är bra!

Grattis UE i Göteborg/Gångar i Göteborg, kärt barn har många namn. Hur man ska fira detta är svårt men de som dricker fredagsgrogg vill jag starkt uppmana att ta sin redan ikväll!
Senast redigerad av diskhanduk 2012-11-20 kl. 06:23.
Citera
2012-11-20, 06:53
Medlem
policlowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
Kära UE-vänner!

Det första inlägget i den här tråden skrevs av användaren Cyberax2002. Det var den 20 november 2002. Jag vill nu be er som vaknar upp den här morgonen att kolla dagens datum. Ni kommer märka att vår tråd idag firar tio år och det tycker jag är otroligt kul!

Tänk vad mycket som har hänt sedan dess. Alla de platser vi då bara kunde drömma om som vi nu har utforskat och dokumenterat på dessa 429 sidor och 5137 inlägg. Längs vägen har det varit många upp- och nedgångar, jag tänker speciellt på att aktiviteten tidsvis dalat – just nu är väl tyvärr en sådan period, och de minnesvärda bråk/konflikter som utspelats mellan skribenter som kommit och gått här i tråden.

Samtidigt vill jag hylla de tidiga utforskarna för att de var mer våghalsiga. Här och var stöter man på spännande historier – "Mackan" någonting som sågade nattetid i Eriksboskogarna (oklart hur det gick för honom?), de som kröp in genom ett uppbrutet galler vid Hammarkullens transformatorstation efter tips över PM (ledtråden ”en ingång bredvid en stor elstation” hade säkert varit mer självklar idag), eller varför inte när Vattenverket bytte ut ventilationsgaller och ställde en fin container ivägen. Mer sånt!
Nu för tiden har vi utvecklat en förmåga att vara väldigt strukturerade i vårt letande och vi har nya vägar att finna kunskap om platserna. Och även det är bra!

Grattis UE i Göteborg/Gångar i Göteborg, kärt barn har många namn. Hur man ska fira detta är svårt men de som dricker fredagsgrogg vill jag starkt uppmana att ta sin redan ikväll!

Det var tider det... tänk vad mycket spännande denna tråden har givit. Har blivit en och annan ny bekantskap som tyvärr försvunnit igen. Mullvadarna vart tog ni vägen? Pellen och hans beerserve-ftp... ja till och med smurfgrodan och killen på skf, vad han nu hette... Alla gångar till Danmark och gud vet vart..

Blev till och med omnämnd i en video, en ganska bra sådan dessutom..

Dags att skrämma liv i tråden igen?

PS:
Det var aldrig uppbrutet, mycket större precision och finess än så....
Senast redigerad av policlown 2012-11-20 kl. 07:48.
Citera
2012-11-21, 07:28
Medlem
policlowns avatar
Jäklar vilket drag på tio-års festen. Jag minns inget av gårdagen..
Citera
2012-11-22, 20:41
Medlem
Håller med, dålig uppslutning..

Citat:
Ursprungligen postat av policlown
PS:
Det var aldrig uppbrutet, mycket större precision och finess än så....
Utveckla gärna... Här eller över PM!
Citera
2012-11-23, 13:20
Medlem
policlowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
Håller med, dålig uppslutning..

Utveckla gärna... Här eller över PM!

Skruvade ur 8-10 torx och plockade bort en gummilist och lite aluminiumlister. Satte sedan tillbaka allt så att det inte syntes. Allt eftersom det spred sig slarvade folk högt och lågt och tillslut var det uppenbart vad som pågick och det åtgärdades.
Citera
2012-11-26, 02:01
Medlem
Vildmarksskris avatar
Det enda jag känner till om UE i Göteborg är en nedlagd fabrik i Mölndal, Papyrus. Hörde dock att den skulle rivas, och också att det brukade finnas vakter där då och då om nätterna.

Hur ser det ut med den, finns den fortfarande kvar, och hur pass säkert är det? Vill ju inte riskera att åka på olaga intrång
Citera
2012-11-29, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildmarksskri
Det enda jag känner till om UE i Göteborg är en nedlagd fabrik i Mölndal, Papyrus. Hörde dock att den skulle rivas, och också att det brukade finnas vakter där då och då om nätterna.

Hur ser det ut med den, finns den fortfarande kvar, och hur pass säkert är det? Vill ju inte riskera att åka på olaga intrång
Än så länge är fabriken kvar. Finns vakt/polis där ibland, samt folk som jobbar i husen bredvid.

Några kompisar träffade på polisen där inne, de kollade igenom väskorna efter sprayburkar eller liknande, men de var där för att träna parkour så de visade några volter och fick gå sen. Tror de mest vill undvika folk som förstör.
Citera
2012-12-06, 19:49
Medlem
Ville bara dela med mig lite om min barndom angående Lindholmen/Sannegårdshamnen

När jag var runt 8 år så fanns en del skit kvar här. Uppe mot berget, inte slottsberget, utan det ligger strax bredvid, på lägre mark. Där fanns ett ganska rötet hus som jag och min äldre bror tog oss in i. Det fanns ett söndrigt fönster på baksidan av det ganska så stora huset, vi lyckades klättra in och vi kom in i ett alldeles tomt rum.

Vi trodde att det inte alls var så mycket att se, men när vi öppnade dörren ut mot hallen blev vi riktigt jävla förvånade. Längs hallen stod det antika stolar/soffor/byrå samt att det hängde en spegel och diverse tavlor på väggarna. Men där tog det slut, vi var ju ganska unga ändå och det var inte särskilt ljust. Man blev skrämd av knarrande ljud från det gamla huset och stack ut fort som fan och gick aldrig någonsin tillbaka in igen. Nåt år eller två därefter så rev dom hela huset.

Jag önskar att jag var i mogen ålder när jag upplevde detta, vilka fynd man kanske kunde gjort i resten av rummen, det var trots allt 2 våningar tror jag, åtminstone 1. Men bara att döma utav möblerna så kanske man hade tjänat en hacka på dom eller tavlorna, men inte brydde man sig ett skit om sånt då. Godis skulle det vara

Sen en annan grej också. Jag var ungefär i samma ålder och hittade tillsammans med samma bror ett kassaskåp under ett par gamla bryggor vid Sannegårdshamnen. Det låg fullt med bröte under dessa ruttnade bryggor. Vi tänkte såklart inte så mycket på detta häller utan vi tyckte mest det var kul att se ett kassaskåp.

Det var en gammal gubbe i en husvagn utanför gården där vi bodde och vi umgicks ibland med honom. Min äldre bror berättade då om kassaskåpet som vi hittade, sen var det inget mer med det. Nån dag därefter så gick jag och min bror ner under bryggorna igen, vi gick dit ganska ofta. Jo visst, såklart så var kassaskåpet öppet... Man kan ju bara spekulera om vad som låg där i

Och en sista grej som hände för cirka 3 år sedan. I bergsrummet under Slottsberget så gick jag och min kompis in med facklor som vi gjort själva. Det fanns 2 dörrar in till samma ställe, och det visade sig att det var helt tomt samt att det inte alls var stort, 20-30 meter så var du vid andra sidan där andra dörren låg.

Men riktigt tomt var det inte utan nån hade ritat upp ett pentagram, låg stearin ljus utplacerade mellan vissa streck osv. Det var lite creepy faktiskt, men mer än så var det inte.
Senast redigerad av Tradman 2012-12-06 kl. 20:02.
Citera
2012-12-07, 11:38
Medlem
Som nybliven chalmersstudent så skulle jag vilja ha lite tips på ingångar till tunnlarna under chalmers.
Hört om att det skall finnas ingångar till dem i fysikhuset samt vid teknologparken.
Söker dock mer information.

Letar även i tråden efter info.
Citera
2012-12-07, 12:22
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MixTap3
Som nybliven chalmersstudent så skulle jag vilja ha lite tips på ingångar till tunnlarna under chalmers.
Hört om att det skall finnas ingångar till dem i fysikhuset samt vid teknologparken.

Är det inte bättre att leta runt Chalmers?
Citera
2012-12-08, 22:16
Medlem
jagyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MixTap3

Du menar Teknologgården, va?
Ingångar till kulvertsystemet finns i princip i varje byggnad på Chalmersområdet... Det finns till och med skyltar som visar dessa, här och var!
Citera
2012-12-09, 20:16
Medlem
Hej på er alla..
Har varit ute å ue:at en del.
Givet vis blev det lite bilder oxå..

http://imageshack.us/photo/my-images/850/mg7025.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/69/mg7019.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/195/mg6803w.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/694/img9521t.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/706/img6746q.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/831/mg6650q.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/547/mg6651.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/805/mg6574.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/692/mg6815.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/546/mg6853.jpg/

Börjar dock få ont om platser så har ni någon plats att dela med er av så vore det väldigt trevligt!

Mvh Ryaskogen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in