Citat:
Ursprungligen postat av capmac
Jag har åkt ner där och sedan vidare i båda riktningar i arbetet för många år sedan. Finns inget spillvatten där, GT ligger mycket djupare. Nedfarten heter fö Bangatan i skyltningen i tunneln. Det leder bort till Skansberget men som jag skrivit i tidigare inlägg finns det inget där som tyder på att det finns anslutning till spillvattentunnlar, dels luktar det inget utom den mycket karakteristiska bergtunnellukten, dels pga den mycket stora djupskillnaden mellan dessa tunnlar, dels pga att det inte tillför något utom problem....
/capmac
Angående Bangatan (jag har tagit som vana att skriva Bergvalls trappor för att inte förväxla med porten längre ner på Bangatan), var god se PM jag skickar om ett par minuter.
Uppgift jag har säger att GT vid Skansberget ligger på 59 meter under havsnivån, spillvattentunnel på drygt tre meter under havsnivå. Det första djupet har säkerligen ett samband med passagen av Rosenlundskanalen. Är annars beredd att hålla med om vad du skriver, jag har ju varit nere i spillvattendelen av systemet på den här platsen.