Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Jisses, nu kan vi snart döpa om den här tråden till "Göteborgs FV nät".
Vad är det egentligen som är så lockande med FV nätet? Det är ju knappast så att man lyckas ta sig in och utforska stället på riktigt, finns det inte mer intressanta platser i Göteborg att diskutera eller är folk bortskrämda av fjärrvärmen?
Jag har ingen aning varför det är så lockande heller. Har man sett en del av det, har man sett hela.
Ang studiebesök är det ingen fara, om man bara snackar ihop ett gäng. Sporven är inga problem, inte heller de två stora eltekniska underjordiska anläggningarna som är några av de största i västra sverige är svårt att komma på besök till, som ligger lite smått utanför göteborg. Brudarmossen är inga heller problem. Jag har många kontakter.
Hela G/FV/VA systemet var ju nästan helt dokumenterat av portar av truxa (om jag inte minndes fel) som lade upp bilder på varenda jävla port och ritade kartor, och använde gammla kartor från stadsbyggnadskontoret.
Sen tycker jag det är löjligt att inte lägga upp bilder på SO. Detta är flashback, alltid funnits bilder på sådant här. Tycker att det är intressant. Fienden vet ju redan var allt ligger ändå. Dock så känns det som en brist på millitära anläggningar inom göteborg.
Finns ju fåtal civila mindre LC, som i partille, kungälv, mölndal. Det millitära verkar vara gammla anläggningar som är äldre än STRIL-60, som är plomberade.
Vad finns kvar av intresse? Det finns ju betydligt många övergivna byggnader i göteborg, men som aldrig talas om. Minns när jag gjorde ett fotojobb emot hassebladskahuset (det mittemot nordstan) hade det stått öde i 12-15 år. Sedan finns det ju den där villan ovanför stadsbiblioteket som jan jörnmark har dokumenterat. Vet att i örgryte finns det några övergivna dödsbon som är överbeväxta (då detta verkligen är UE).
Men vad i göteborgsregionen finns det som inte är G-tunnlar och inte tidigare skrivits i tråden?
(Btw, jag tänker göra en sammanfattning av denna tråden för det är så mycket skit i denna)