2009-01-02, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capmac
Ren spekulation, men jag skulle tippa på dimensionering av ventilation.

/capmac

Det låter mycket rimligt i mina öron. För i Angered är det väl dessutom endast självdrag?
Citera
2009-01-02, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Det låter mycket rimligt i mina öron. För i Angered är det väl dessutom endast självdrag?
Vid Salivagatan, där gatan kröker, 20 m österut, i gräset, finns ett stort galler där jag har en anteckning om "kraftigt utblås", så viss forcerad ventilation finns nog trots allt. Här finns också en stigort om jag förstått saken rätt (i röda huset intill?)
Citera
2009-01-02, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viewfinder
Vid Salivagatan, där gatan kröker, 20 m österut, i gräset, finns ett stort galler där jag har en anteckning om "kraftigt utblås", så viss forcerad ventilation finns nog trots allt. Här finns också en stigort om jag förstått saken rätt (i röda huset intill?)

Stämmer bra.

Salivagatan
Citera
2009-01-02, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin3
Stämmer bra.

Salivagatan

Hmm.. jag har ju aldrig sett några fläktar där nere, men men....
Citera
2009-01-02, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin3
Stämmer bra.

Salivagatan
Tja, "freudiansk tangentsnubbling".
Avståndet mellan örter/kryddor och saliv är ju inte så stort...
Senast redigerad av viewfinder 2009-01-02 kl. 19:30.
Citera
2009-01-02, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Hmm.. jag har ju aldrig sett några fläktar där nere, men men....
Konstigt egentligen att man kan få tillräckligt mycket luft att gå runt i ett så stort system. Man måste tillochmed få ut viss luft..
Citera
2009-01-02, 20:16
Medlem
Vent schakt vid Vidkärr

Är det inte ett ventilations schakt bakom Vidkärr där man "suger" ut luft från bl.a. tunneln upp till Råda. Likaså vid Oscar Fredriks kyrka. Dvs man skulle suga inn luften vid t.ex. Råda, Esperanto platsen och liknande platser där det är stora grindar. Det är inga stora luftmängder som behövs där nere.
Möjligt jag missuppfattat infon.

/B
Citat:
Ursprungligen postat av dr myller
Konstigt egentligen att man kan få tillräckligt mycket luft att gå runt i ett så stort system. Man måste tillochmed få ut viss luft..
Citera
2009-01-02, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bergsprängaren
Är det inte ett ventilations schakt bakom Vidkärr där man "suger" ut luft från bl.a. tunneln upp till Råda. Likaså vid Oscar Fredriks kyrka. Dvs man skulle suga inn luften vid t.ex. Råda, Esperanto platsen och liknande platser där det är stora grindar. Det är inga stora luftmängder som behövs där nere.

/B
Okej, kan säkert stämma. Vid exempelvis Esperento, använder man sig av någon speciell utrustning för att få in luft eller är det ren självinströmmning? Vid Råda har jag för mig att det är med teknisk hjälp luft sugs in.
Citera
2009-01-02, 23:54
Bannlyst
Korvkiosken på Skanstorget

Citat:
Ursprungligen postat av Albert.D
Ja, inte lär det ju vara för att de säljer hemliga hamburgare iallafall.

Och enda anledningen Eniro pixlar saker på kartan lär väl vara på uppdrag av pappa Staten.

Men det skulle vara intressant att *veta* varför den kiosken är pixlad.

Det ska finnas ett "safehouse" för hotade personer vid Skanstorget, kan det ha något med saken att göra..?
Citera
2009-01-03, 10:45
Medlem
Citat:
Är det inte ett ventilations schakt bakom Vidkärr där man "suger" ut luft från bl.a. tunneln upp till Råda./B

Besöker man nödutgången till Råda så upptäcker man ett mycket kraftigt insug. Av den anledningen ser även själv byggnationen runt nödutgången ut på ett sett man inte finner på så många andra ställen.
Citera
2009-01-03, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr myller

Det är inget man känner när man vistas i systemet. Iof är tunnelytan förhållandevis stor i jämförelse med en liten människa.
Citera
2009-01-03, 14:19
Medlem
Vidkärr - intag

Jag rättar mig själv. Schaktet i parken är ett luftintag.

Sorry,

/B

Citat:

/B
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in