2008-09-10, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr myller
Vart ligger egentligen detta inslag?

https://www.flashback.org/showthread.php?t=215125

Har letat ett bra tag nu och det enda jag hittat är nån konstig port in i berget vid Konstepedimin (inte transformatorstationen). Ni ser ju bilderna som Capmac länkade till och det är inte dem jag hittade. Det är något annat, gammalt tror jag.

Så frågorna blir då:
Vart ligger guldheden-inslaget till GT samt vad har jag hittat ungefär vid konstepedemin?

Ligger inte den nära Odontologen? Är dock inte säker, har aldrig varit där...
Citera
2008-09-11, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin3
Ligger inte den nära Odontologen? Är dock inte säker, har aldrig varit där...
Hmm... vart ligger Odontologen? Blir lite osäker
Citera
2008-09-11, 22:03
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Vart ligger guldheden-inslaget till GT

Men herregud, Urban Exploration, och du kan inte hitta ett inslag du har fått serverat på silverfat? Det enda du tycks göra är att fråga och fråga här...

Åk in vid Medicinareberget, förbi koloniområdet längst in vid parkeringen. Sådär. Skall du ha X-Y-koordinater också?

/capmac
Citera
2008-09-12, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av capmac
Men herregud, Urban Exploration, och du kan inte hitta ett inslag du har fått serverat på silverfat? Det enda du tycks göra är att fråga och fråga här...

Åk in vid Medicinareberget, förbi koloniområdet längst in vid parkeringen. Sådär. Skall du ha X-Y-koordinater också?

/capmac
Har jag missuppfattat allt redan från första början då kanske - jag har iallafall alltid tagit för givet att med "stigorten vid Medecinareberget" så menas detta:
http://img170.imageshack.us/my.php?image=dsc02139ae3.jpg
Så då ligger detta inslag nästan bredvid... tackar, ska åka dit och kolla sen.

Jag tycker att jag är ute och letar/kollar nästan alltid när det är nått nytt - iallafallmycket mer än vissa andra här på forumet som bara "kräver info". Nu i sommras vet jag att jag kan ha verkat lat ibland, men det är för att jag varit bortrest mycket och då blir man liksom lite otålig, vill veta mer för att man inte orkar vänta tills man kommer hem igen. Kanske det du reagerat på?
Citera
2008-09-12, 17:56
Medlem
Citat:
Har jag missuppfattat allt redan från första början då kanske - jag har iallafall alltid tagit för givet att med "stigorten vid Medecinareberget" så menas detta:
Så då ligger detta inslag nästan bredvid... tackar, ska åka dit och kolla sen.

Jag tycker att jag är ute och letar/kollar nästan alltid när det är nått nytt - iallafallmycket mer än vissa andra här på forumet som bara "kräver info". Nu i sommras vet jag att jag kan ha verkat lat ibland, men det är för att jag varit bortrest mycket och då blir man liksom lite otålig, vill veta mer för att man inte orkar vänta tills man kommer hem igen. Kanske det du reagerat på?

Tycker nog allt att du borde veta bättre...
Citera
2008-09-12, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Tycker nog allt att du borde veta bättre...
Menar du angående latheten eller guldheden-inslaget?
Citera
2008-09-12, 19:26
Medlem
Citat:
Menar du angående latheten eller guldheden-inslaget?

Guldheden-inslaget
Citera
2008-09-13, 14:59
Medlem
Tre frågor!

1. Vart finns inslaget för räddningstjänstens väg in till Chalmerstunneln? Antar att den är körbar med bil.

2. Guldhessinslagt såg jag idag. Vilka inslag är innan och efter den? Jag gissar på Chalmers tvärgata och Bangatan. Rätt eller fel?

3. Om man åker spårvagn från Chalmers upp mot Wavrinskys plats, så finns det en dörr på vänster sida där. Är det en ingång ner till systemet eller annat?
Citera
2008-09-13, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin3
1. Vart finns inslaget för räddningstjänstens väg in till Chalmerstunneln? Antar att den är körbar med bil.
Det finns ingen speciell väg in för Räddningstjänsten. Istället använder dem de vanliga mynningarna. Hela tunneln är körbar med bil, och man kan ju gå till det andra tunnelröret också via dörrar.

Citat:
2. Guldhessinslagt såg jag idag. Vilka inslag är innan och efter den? Jag gissar på Chalmers tvärgata och Bangatan. Rätt eller fel?
Jag har fortfarande inte fått någon klarhet i hurvida denna grejen
är en stigort till GT eller inte, men om så borde ju den komma innan Sven Hultins gata (som gatan vid Chalmers-inslaget heter).

Åt andra hållet är det väl Skansen Kronan? Eller kanske inte, alla säger ju olika om den.
Citera
2008-09-13, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Guldheden-inslaget
Om du menar det jag tror att du menar, så har jag försökt "det" men utan större framgång...
Citera
2008-09-13, 21:44
Medlem
[

Jag har fortfarande inte fått någon klarhet i hurvida denna grejen
är en stigort till GT eller inte, men om så borde ju den komma innan Sven Hultins gata (som gatan vid Chalmers-inslaget heter).

Åt andra hållet är det väl Skansen Kronan? Eller kanske inte, alla säger ju olika om den.[/quote]

Den där såg jag med, och kliar mig ff i skallen!
Citera
2008-09-13, 23:35
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Åt andra hållet är det väl Skansen Kronan? Eller kanske inte, alla säger ju olika om den.

Finns ingen upp/nedfart där, bara en förgrening av tunneln djupt under marken.

/capmac
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in