2008-02-14, 19:14
Medlem
LågOchLångsams avatar
Jag orkar inte läsa igenom 200 sidor så jag ber er ärade göteborgare om tips på vad man kan besöka för platser i stan. Har ett par timmar över i gbg kommande vecka och då skulle lite UE sitta fint.

Tack på förhand.
Citera
2008-02-15, 20:45
Medlem
Sl0bbans avatar
Var ute på Trälen idag ned kameran. Fantastiskt ställe, och en dag som det var idag så blir det inte mycket bättre. Var där i solnedgången, massa fina bilder.
Får bara hoppas att det inte förstörs mer än vad som redan är gjort.

Får väl se om jag orkar ladda upp någonstans.
Citera
2008-02-15, 21:06
Medlem
LågOchLångsams avatar
Bilder, ja tack.
Citera
2008-02-15, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sl0bban
Var ute på Trälen idag ned kameran.
Hur ser det ut där ute nu? Jag har inte varit där sedan innan TV4 eller ilka det var som var där och spelade in nån dokusåpa...
Citera
2008-02-16, 11:00
Medlem
Sl0bbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rand_althor
Hur ser det ut där ute nu? Jag har inte varit där sedan innan TV4 eller ilka det var som var där och spelade in nån dokusåpa...

Inte sett denna dokusåpa, men jag förmodar att det ser ut likadant där nu som det gjorde för 5-10 årsedan, förfallet är överhängande. Vissa hus har börjat ge vika för naturlagarna och dess krafter. Men ändå, vilket ställe, riktigt fashinerande med liksom en hel öl med hus, om än små som bara står vind för våg. Allt ifrån liten stuga till affär och resturang ( Var aldrig där inne, är det stora huset en resturang ? )
Citera
2008-02-17, 18:00
Medlem
Sl0bbans avatar
Ett par utav bilderna ifrån Trälen.

Har inget annat ställe att ladda upp dem på, därför den lilla storleken. Hade varit fint med en riktig ftp eller dyl för att kunna hosta bilder i full storlek men imageshack får duga.

http://img181.imageshack.us/img181/5388/dsc1924ss4.jpg
http://img171.imageshack.us/img171/7011/dsc1923fn8.jpg
http://img135.imageshack.us/img135/8995/dsc1934im9.jpg
http://img263.imageshack.us/img263/2280/dsc1958eh1.jpg
http://img529.imageshack.us/img529/8439/dsc1962zs4.jpg
http://img142.imageshack.us/img142/3982/hippyw9.jpg
http://img259.imageshack.us/img259/7302/dsc1961dc2.jpg

Hoppas det smakar, finns massa fler bilder men som sagt var, pallar verkligen inte att sitta och uploada bild för bild, tar för lång tid helt enkelt.
Citera
2008-02-18, 15:28
Medlem
LågOchLångsams avatar
Det smakade

Använd www.photobucket.com Du laddar upp mycket snabbare än med imageshack och motsv.
Citera
2008-02-18, 17:04
Medlem
chuckberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shlem
kanske fel tråd att skriva i men eftersom jag ser att en del folk från mölnlycke hänger här så gör jag ett försök..

på väg till bråta/landvetter i höjd med kohagarna finns ett övergivet hus, på vänster sida om vägen. det ligger lite dolt bakom ett buskage så man ser det inte så tydligt om man kör förbi. jag var där för nåt år sen och med min dåvarande kille och vi bröt oss in för att titta lite. överallt i trädgården låg det skräp och inne i huset fann vi massa sönderslagna möbler i rummen. vi hade ingen ficklampa med oss så vi gick inte längre in än till hallen och tittade in i rummen på nedervåningen. längre in i hallen såg vi en stor ring av ljus och marchaller och det var pentagram målade överallt, lite creepy.

någon som varit där/vet vad för folk som hänger där?
hade ju varit intressant, i mina ögon såg det ju ut som ett tillhåll för nån läskig häxsekt.. vet inte hur mycket av stället som finns kvar nu, kanske skulle gå dit och titta igen någon dag.

men till saken så hade det ju varit kul att höra om någon vet mer om det ödehuset?
Ja jag tror jag vet vilket hus du menar (det i kurvan?) för ca 15-20år sedan bodde det en gubbe i huset och alltid när man åkte förbi när jag var liten så såg man honom vara ute i trädgården och pyssla,verkade vara något av ett orginal då han var rätt udda klädd.
Rätt förvånande att huset har fått stå relativt ifred då det vart öde väldigt länge och samtidigt är så synligt.
Citera
2008-02-20, 00:25
Bannlyst
Infarten vid härlanda tjärn

Citat:
Ursprungligen postat av DeGe
Tror det är VA-Verket som har tunnlar stora nog att svälja lastbilar uppe vid Härlanda Tjärn, ligger mellan parkeringen och kiosken. Har hört att de ska gå bort till Kallebäck.

Jag och ett 1 kompisar gick ner i den tunneln när vi var ca 13-14 år gamla (13-14 år sen) och vi hade en kompis som väntade utanför. Efter att vi hade gått ner ca 200 m i tunneln hörde vi nåt som lät som en stor jävla traktor som kom körande med en jävla fart upp mot oss. Vi hade kommit tillräckligt långt in för att inte hinna springa ut utan att bli upptäckta så vi tryckte oss mot väggen i en fördjupning. Förbi oss körde en helt vanlig gammal ford, vi pustade ut av lättnad och började gå mot utgången då killen som körde bilen skrek att vi skulle komma ut. Våran kompis som väntade utanför såg när han skulle stänga till dörrarna och sticka därifrån, han sprang fram och berättade att vi var kvar där nere.
Vi kom upp och killen som var riktigt sjysst sa att vi kunde åka ner och titta vad det var så att vi inte skulle göra om det och bli inlåsta nästa gång. Bilvägen var jäääkligt lång och längst ner fanns det en pumpstation som pumpade vatten från göta älv upp till delsjön och det var riktigt stort därnere.. D blev en lång historia d här men jag vet inte om det finns några förgreningar vidare men det är i alla fall inga stora gångar som man kan åka bil i
Citera
2008-02-21, 15:39
Medlem
cyckelmorfars avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Ooky
Jag och ett 1 kompisar gick ner i den tunneln när vi var ca 13-14 år gamla (13-14 år sen) och vi hade en kompis som väntade utanför. Efter att vi hade gått ner ca 200 m i tunneln hörde vi nåt som lät som en stor jävla traktor som kom körande med en jävla fart upp mot oss. Vi hade kommit tillräckligt långt in för att inte hinna springa ut utan att bli upptäckta så vi tryckte oss mot väggen i en fördjupning. Förbi oss körde en helt vanlig gammal ford, vi pustade ut av lättnad och började gå mot utgången då killen som körde bilen skrek att vi skulle komma ut. Våran kompis som väntade utanför såg när han skulle stänga till dörrarna och sticka därifrån, han sprang fram och berättade att vi var kvar där nere.
Vi kom upp och killen som var riktigt sjysst sa att vi kunde åka ner och titta vad det var så att vi inte skulle göra om det och bli inlåsta nästa gång. Bilvägen var jäääkligt lång och längst ner fanns det en pumpstation som pumpade vatten från göta älv upp till delsjön och det var riktigt stort därnere.. D blev en lång historia d här men jag vet inte om det finns några förgreningar vidare men det är i alla fall inga stora gångar som man kan åka bil i

Du vet ingenting om hur det är där idag? Skulle vara kul och kolla upp, tack för infon
Citera
2008-02-26, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ooky

mycket spännande historia... en fråga bara:
den där pumpstationen, hur såg den ut?
typ jättestora ledningar och nån stor maskin som brummade på?
Citera
2008-02-26, 19:38
Medlem
steve_os avatar
vad finns här??

Citat:
Ursprungligen postat av halou
Jodå, knåpade ihop en liten karta (tack Eniro) ..

http://vt100.info/bilder/ue/ECF52D64C7.jpg

Gammalt inlägg, men ändå aktuellt för mig då jag följer detta eminenta forumet ofta och jobbar i närheten. Vad finns här? Stor port med ny fräsch grind 30 meter från porten. Hjulspår i närheten. Teorektiskt sett skulle det kunna vara ett soprum då det finns mycket bostäder i närheten. Men det finns inga antenner i närheten. Porten ligger såpass dold, men ändå centralt att man blir nyfiken. Vet någon något? Tacksam för svar då jag är mkt nyfiken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in