2008-01-25, 14:08
Medlem
www.urbanexp.se/temp/fb4.jpg

Gamla berget byggdes med portarna i marknivå.. men man insåg att en atombomb skulle blåsa ut hela berget om den detonerade i närheten av Göteborg.

Därför byggdes nya berget med portarna under marknivå samt med öppningar som släppte förbi tryckvågen. Dessutom så var porten i själva berget insprängd i så att tryckvågen bara blåste förbi. Man fuskade dock i öppningen ut mot plattan eftersom det inte var troligt att en bomd skulle detonera från den riktningen.

Enligt obekräftade rykten så väger portarna in till nya berget mellan 45-90 ton. Gigantiska saker kan intygas.

Det spekuleras i att gamla berget var VÄRLDENS FÖRSTA bergshangar.. Så vi var tidigt ute även här...
Citera
2008-01-25, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
www.urbanexp.se/temp/fb4.jpg

Gamla berget byggdes med portarna i marknivå.. men man insåg att en atombomb skulle blåsa ut hela berget om den detonerade i närheten av Göteborg.

Därför byggdes nya berget med portarna under marknivå samt med öppningar som släppte förbi tryckvågen. Dessutom så var porten i själva berget insprängd i så att tryckvågen bara blåste förbi. Man fuskade dock i öppningen ut mot plattan eftersom det inte var troligt att en bomd skulle detonera från den riktningen.

Enligt obekräftade rykten så väger portarna in till nya berget mellan 45-90 ton. Gigantiska saker kan intygas.

Det spekuleras i att gamla berget var VÄRLDENS FÖRSTA bergshangar.. Så vi var tidigt ute även här...
Det gamla berget kan betraktas som regnskydd i förhållande till det nya.
Citera
2008-01-26, 12:45
Medlem
halous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halou
Det kanske är en nödutgång från Kungsgaraget? Garaget är ju från början ett befolkningsskyddsrum och lär ha mer än en nödutgång.
Nu vet jag vad detta är, min gissning var fel.

Det har varken med Kungsgaraget eller teletunneln att göra.
Citera
2008-01-26, 13:14
Medlem
Citat:

berätta gärna...
Citera
2008-01-26, 16:30
Medlem
Ingen som har kommenterat dagens GP och dom 4 sidorna UE i "Två Dagar"?
Citera
2008-01-26, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigru
Ingen som har kommenterat dagens GP och dom 4 sidorna UE i "Två Dagar"?

Tramsartikel... hela fyra uppslag och av texten framkom det egentligen inget roligt alls. Stackars Jörnmark som blev indragen.. =)
Citera
2008-01-26, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Tramsartikel... hela fyra uppslag och av texten framkom det egentligen inget roligt alls. Stackars Jörnmark som blev indragen.. =)
Tråkigt nog kommer väl skyddsrummet i "mölndal" snart bli igenpluggat efter detta. Men, men, man får väl se.
Citera
2008-01-28, 22:11
Medlem
cyckelmorfars avatar
Citat:

DU kanske har lust att dela med dig av infon? =)
Citera
2008-01-29, 04:47
Bannlyst
Jag har inte hållt på med UE nu på ett par år var ganska aktiv för ett par år sen och nu är det så att jag fick tillbaka suget när jag satt och läste i tråden..

Ni har inte något bra tips att dra till med bilen i veckan?
Gärna en tunnel eller övergiven lokal/hus..

Skicka PM!..Tack!
Citera
2008-01-29, 04:52
Bannlyst
Var exakt kan jag finna denna trappan?
http://www.putfile.com/pic.php?img=7521585

Någon som har lust att visa genom ett flygfoto från enrio!..

Och vad är det? Låst? Larmat?
Citera
2008-01-29, 09:48
Medlem
Bluebeast72s avatar
En fågel visslade att ett berg i gbg skall säljas o således troligen tas över av privata ägare. Passa på, efter den mitten på feb börjar troligen arbetet med renovering o förstärkning av skydd mot intrång.
Skall ske visningar snart av bergets hemligheter o har varit lite aktivitet senaste veckan så tat lungt om ni skall dit.
Senast redigerad av Bluebeast72 2008-01-29 kl. 10:01.
Citera
2008-01-29, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
En fågel visslade att ett berg i gbg skall säljas o således troligen tas över av privata ägare. Passa på, efter den mitten på feb börjar troligen arbetet med renovering o förstärkning av skydd mot intrång.
Skall ske visningar snart av bergets hemligheter o har varit lite aktivitet senaste veckan så tat lungt om ni skall dit.
Mölndal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in