2007-03-23, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfgrodan
På kartan...

http://img209.imageshack.us/img209/6366/gbggemensamcy2.jpg

... sträcker sig tunneln från Sten Sturegatan och upp vid Heden mot Engelbrektsgatan.

En fråga:
Där strax ovanför Hotell Liseberg Heden finns ett hus med elsymbol på ( nära en parkering och en lekplats). Jag undrar om det är en stigort från/till tunneln som passerar där i krokarna?

Kul att se hur den gamla kartan lyckas hålla sig kvar. Den ritade jag på måfå för ett bra tag sedan utan någon som helst hänsyn till var tunnlarna går.

Den är FAKE.
Citera
2007-03-23, 19:36
Bannlyst
Jaså

Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Kul att se hur den gamla kartan lyckas hålla sig kvar. Den ritade jag på måfå för ett bra tag sedan utan någon som helst hänsyn till var tunnlarna går.

Den är FAKE.
Ok...
Citera
2007-03-23, 19:37
Bannlyst
Jaså

Citat:

Den är FAKE.

Ok
Citera
2007-03-23, 20:32
Medlem
Smurfis - Du är på rätt sträckning...

Om du drar en rät linje mellan korsningen Engelbrektsgatan - korsningen Göteborgsgatan/Gejersgatan, i linje med Engelbrektsgatan via rondell Opalen mot Kaggeledsgatan (norr Ättehögs skolan) så är du ganska rakt över något som mycket väl kan ha en stigort där du gissar....
Nedgången vid Vallhalla ansluter ganska rätt på rakt under ovan nämnda rondell.

Ha en trevlig helg.

/B
Citat:
På kartan...

http://img209.imageshack.us/img209/6366/gbggemensamcy2.jpg

... sträcker sig tunneln från Sten Sturegatan och upp vid Heden mot Engelbrektsgatan.

En fråga:
Där strax ovanför Hotell Liseberg Heden finns ett hus med elsymbol på ( nära en parkering och en lekplats). Jag undrar om det är en stigort från/till tunneln som passerar där i krokarna?
Citera
2007-03-23, 20:34
Medlem
Kartan är fake...

Hej på Dig Griffin,

Kan bekräfta att din inritade sträcknin är "fake". Se vidare svaret till Smurfis...

Vi hörs och syns.

/B
Citat:

Den är FAKE.
Citera
2007-03-23, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergsprängaren
Hej på Dig Griffin,

Kan bekräfta att din inritade sträcknin är "fake". Se vidare svaret till Smurfis...

Vi hörs och syns.

/B

Tog ett par punkter som jag kände till och drog ett par streck mellan dom.. =)
Det var ett himla tjafs om kartor på FB ett tag så jag "fixade" lite..

Sedan har den överlevt sig själv, troligtvis för att det finns "tillräckligt" som stämmer och det hjälper tydligen till för att hålla den vid liv....

/ M.
Citera
2007-03-23, 21:25
Medlem
Tror inte att det är en stigort i Energiverkets trafobyggnader. För lite plats samt farlig (oönskad) omgivning.
Citera
2007-03-23, 22:24
Medlem
Kan mycket väl vara stigort...

Kan mycket väl vara stigort då det inte är länge sedan Gbg Energi drog ett antal nya 130 KVA ledningar för att förstärka näten i stan. Du vet att en av de stora trafo stn ligger inte långt ifrån platsen och att dra 10KVA för spridning är inte helt otänkbart. Dock har jag inga fakta i detta för just denna plats.
Citat:
Tror inte att det är en stigort i Energiverkets trafobyggnader. För lite plats samt farlig (oönskad) omgivning.
Citera
2007-03-25, 00:32
Medlem
halous avatar
Citat:

Banka hårt på dörrn och lyssna efter eko.
Citera
2007-03-26, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergsprängaren
Om du drar en rät linje mellan korsningen Engelbrektsgatan - korsningen Göteborgsgatan/Gejersgatan, i linje med Engelbrektsgatan via rondell Opalen mot Kaggeledsgatan (norr Ättehögs skolan) så är du ganska rakt över något som mycket väl kan ha en stigort där du gissar....
Nedgången vid Vallhalla ansluter ganska rätt på rakt under ovan nämnda rondell.

Ha en trevlig helg.

/B

Hmm, nu vet inte jag hur anslutningen till Vidkärrs IX är men finns det inte en stigort på andra sidan berget? Skolan är ju ett minne blott men jag har för mig att det fanns en strax ovanför skolan. Vet inte hur det ser ut där idag, det skall väl byggas hus där snart.
Citera
2007-03-26, 01:48
Medlem
capmacs avatar
Citat:

Nej det är ingen stigort, men ja, tunneln passerar mer eller mindre under.

/capmac
Citera
2007-03-27, 19:34
Medlem
Okej, jag är något pumpad just nu. Har precis upptäckt en ingång rakt in i ett berg i anslutning till ett objekt som har diskuterats i denna tråden och en annan tråd här på fb.

Har bilder på avstånd men jag tänkte kolla närmare lite senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in