2006-11-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfgrodan
Den där kartan gav ju bara mersmak om att se mer ju!

Denna kartan lär knappast vara officiell någonstans...

Aa de e ju synd de. Jag e riktigt IN LOVE med dessa tunnelsystem. Vill bara ner dit å springa stan runt!!!
Citera
2006-11-08, 20:29
Bannlyst
Samma här

Citat:
Ursprungligen postat av Dur3forS
Aa de e ju synd de. Jag e riktigt IN LOVE med dessa tunnelsystem. Vill bara ner dit å springa stan runt!!!

Jag vet inte vad det är som drar och lockar. Men så fort jag ser en port i ett berg så börjar fantasin trigga mig

Utforskarandan tränger sig på och vill gå till djupet. Nyfikenheten är främsta orsaken. Trots att jag är 40 år, så är detta ett intresse som aldrig försvinner.

Hoppas Capmac vill och har fler kartor!
Citera
2006-11-08, 23:31
Medlem
[BBB]Thors avatar
Citat:
http://img209.imageshack.us/img209/6366/gbggemensamcy2.jpg

Finns den i större omfattning; så den täcker fler delar av Gbg? Går det att zooma in den? När jag tar fram den så blir allt smått en stund senare.

Tror inte att den finns i större skala eftersom den är hemmasnickrad men man kan ju alltid hoppas. Ett tips att få kartan större är att spara ner den till datorn och titta på den i tex windows egna visningsprogram. Där kan du zooma hur mycket du vill.
Citera
2006-11-09, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av [BBB]Thor
Tror inte att den finns i större skala eftersom den är hemmasnickrad men man kan ju alltid hoppas. Ett tips att få kartan större är att spara ner den till datorn och titta på den i tex windows egna visningsprogram. Där kan du zooma hur mycket du vill.
Hade Gbg Energi här utanför huset passa på och fråga killen som gick där med mätinstrument osv och så börja jag fråga om gemensamgetstunneln så säger han! Hur vet du om den osv så säger han att dom hyr in sig i tunneln och att det är staten som äger den i förberendande syfte i fall det skulle bli krig osv. Och han sa att det är inte många som vet om det och att dom som jobbar där har tystnadsplikt...
Citera
2006-11-10, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlos76
Hade Gbg Energi här utanför huset passa på och fråga killen som gick där med mätinstrument osv och så börja jag fråga om gemensamgetstunneln så säger han! Hur vet du om den osv så säger han att dom hyr in sig i tunneln och att det är staten som äger den i förberendande syfte i fall det skulle bli krig osv. Och han sa att det är inte många som vet om det och att dom som jobbar där har tystnadsplikt...

Å han höll ju bra på tystnadsplikten...

En svensk tiger...
Citera
2006-11-10, 16:59
Bannlyst
Östra sjukhuset/gemensamhetstunnlar

Såg på kartan att det går en g-tunnel nära Östra. Kan det vara så att sjukhuset har någon gång till denna? Och VAD är det som ligger snett ovan till höger från Apoteket på Östra? Är det den eller nåt annat?
Citera
2006-11-10, 17:02
Bannlyst
Tunneln under älven vid Klippan

Kan detta vara en bild därifrån?

http://www.emas.se/redovisningar/emas093-2005se.pdf

Scrolla ner.
Citera
2006-11-11, 01:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Å han höll ju bra på tystnadsplikten...

En svensk tiger...
Han måste blivit förvånad när jag sa att jag visste om att det fanns en gemensamhets tunnel underhuset. Han började med att fråga hur jag visste om det det vart på slutet han sa att han hade tystnadsplikt. Och att allmänheten inte ska få reda på det. Det känndes som att dom döljer något mer än fjärrvärme där...
Citera
2006-11-11, 02:03
Medlem
Venators avatar
Är gemensamhetstunnlarna något typiskt för Göteborg?
Citera
2006-11-11, 12:05
Medlem
Jarkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Är gemensamhetstunnlarna något typiskt för Göteborg?

Nej
Citera
2006-11-11, 17:52
Bannlyst
Vägen från Delsjön

och in mot Gbg C. På höger sida ser man backen upp vid den där källan finns¨

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kalleb%C3%A4cks_k%C3%A4lla

Nedanför så är det olika färglada radhus. I mellan dessa 2 inslag så går det en port in i berget via en smal slingrig väg.

Har detta att göra med vatten eller nåt?
Citera
2006-11-11, 18:27
Medlem
pixnions avatar
Citat:
och in mot Gbg C. På höger sida ser man backen upp vid den där källan finns¨

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kalleb%C3%A4cks_k%C3%A4lla

Nedanför så är det olika färglada radhus. I mellan dessa 2 inslag så går det en port in i berget via en smal slingrig väg.

Har detta att göra med vatten eller nåt?
Har inte detta tagits upp innan? Svårt att hitta i den här enorma tråden nu bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in