• 2
  • 3
2005-04-07, 10:11
Medlem
MataGringoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Magic bullet är helt klart den onödigaste prylen jag köpt, jävla TV-Shop.

vad äR magic bullet?
Citera
2005-04-07, 10:12
Medlem
Lassemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MataGringos
vad äR magic bullet?

http://www.tvins.com/product.jsp?id=203001

Jag som har varit så sugen på att köpa en sån.
Citera
2005-04-08, 10:06
Medlem
Vitlökspressen är nog min sämsta kökspryl...svår att diska, fastnar en massa skit här och var som måste tas bort amnuellt vilket ger till föld att man stinker vitlök om händerna. Bättre att hacka manellt.

Onödigaste är tveklöst en popcornmaskin som tar enormt mycket plats och används så gott som aldrig. Popcorn skall göras i gryta, inte maskin. Skall slänga den idag, men den måste nog sorteras som grovsopa...
Citera
2005-04-08, 10:10
Medlem
mamma mus avatar
Riskokaren..
Tar bara plats i köket och det är så mkt enklare att koka i vanlig kastrull....
Citera
2005-04-08, 18:33
Medlem
äppelkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Magic bullet är helt klart den onödigaste prylen jag köpt, jävla TV-Shop.
Åh, har du köpt den, det kliar i fingrarana varje gång jag ser reklamen. Den verkar ju hur rolig som helst.

Är den kass eller? I så fall, på vilket sätt?
Citera
2005-04-09, 11:06
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Åh, har du köpt den, det kliar i fingrarana varje gång jag ser reklamen. Den verkar ju hur rolig som helst.

Är den kass eller? I så fall, på vilket sätt?

Nä, inte så att den är dålig, den fyller sitt syfte rätt bra faktiskt, men som för dig var det även för mig att det kliade i fingrarna att köpa den och så gjordes.
Men sedan användes den inte, knappt, jag har gjort några få grejer med den och den håller väl nästan vad den lovar utom "parymuggarna", dom är skit.
Citera
2005-04-09, 12:59
Medlem
Megons avatar
Utan tvekan så är stavmixern den sämsta kökspryl jag har.. det är dessutom en gammal julklapp =) Har använt den en gång och det var för att prova att göra potatismos, dumt gjort. Det var sånt ös i stavmixern så det blev typ gelé av moset.. mycket skumt.

En bakmaskin är dock riktigt underskattat, jag använder min ett par gånger i månaden iallafall. Alltid trevligt med nygräddat bröd på morgonen
Citera
2005-04-10, 02:12
Medlem
Strayns avatar
Hmmm...

Hushållsassistenten, helt klart. Används i stort sett aldrig p g a mycket disk och ett djävla stök för lite jobb...
Citera
2005-04-10, 07:34
Medlem
typhios avatar
har en moj som jag inte visste vad det var. Så berättade x'et att man skulle använda den för att kärna ur oliver .
Helt onödig...
och så fick jag i julklapp en slags behållare som man ska använda för att torka frukt i.
Jag som inte ens tycker om torkad frukt.

Brauns Stavmixer kör jag med minst en gång i veckan för att göra såser eller pannkakssmet och nu när sommaren kommer blir det massa glassdrinkar & krossad is som den används till.

Cheers
Citera
2005-04-10, 08:41
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Kockarnas bästa visp är den onödigaste i mitt kök nämligen ballongvispen, den är usel för man kommer inte åt kanterna i kastrullerna.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in