Jag satt och tänkte på en grej, ifall vi skulle kunna välja vilken grupp som skulle styra landet.
Man kan alltså välja en grupp, artister. Allt från Bob Marley till Pink. Någon ni kanske ser upp till?
Forskare, politiker(?), filmskapare? Vilka isåfall. Man kan korsa lite hur man vill så länge man kan sätta upp ett namn för vad de ska styra under det här samhället.
Ifall tråden är felplacerad får den gärna flyttas, tack.
Någon slags symbios mellan VD:ar inom industri/IT (ofta ingenjörer), forskare inom naturvetenskap, författare och hantverkare. Dessa fyra grupper tycker jag ofta verkar bestå av väldigt jordnära, tänkande människor som löser problem och är produktiva. Författarna är för att de är den enda klicken av kulturmänniskor jag litar på.
Några jag hade litat på vore t.ex. Carl Sagan, Bill Gates, Alfred Nobel, Einstein, Dickens och Victor Hugo.
Senast redigerad av MonkeysOnParole 2012-10-11 kl. 16:48.
Mitt seriösa svar får bli, kunninga människor. Inga trams kärringar som har varit politiker sen de var fem och inga slemiga gubbar som använder skattepengar till att betala sina personliga utgifter.
Ingen, då människan inte kan undvika att misslyckas i form av missbruk av makt och korruption. Leta i historien om du hittar någon som ville befolkningens bästa och inte missbruka makten till sitt eget syfte.
Människan är dömd att misslyckas. Vi har alltid misslyckas i alla system vi har haft. Spelar ingen roll hur det utvecklas, vi misslyckas idag med.
Ingen, då människan inte kan undvika att misslyckas i form av missbruk av makt och korruption. Leta i historien om du hittar någon som ville befolkningens bästa och inte missbruka makten till sitt eget syfte.
Människan är dömd att misslyckas. Vi har alltid misslyckas i alla system vi har haft. Spelar ingen roll hur det utvecklas, vi misslyckas idag med.
Gentleman, This.
Men nu får vi göra det bästa av våra liv som vi utdelats.
Jag kanske ska ändra mig, jag tycker inte om att han är hård mot de hårda så jag borde nog säga Mahatma Gandhi istället men samtidigt, som Bob Dylan sa:
Never trust a bald man.
Senast redigerad av Richie Aprile 2012-10-13 kl. 10:16.
Anledning: Reflektion