Har lite frågor om villkoren för att bo i en chalmersstudenlägenhet. Bor sedan 1 mars i en sådan. Nyligen ändrade de sina villkor för att bo här. Ang. studiekrav skriver de såhär: "Hyresgäst ska bedriva aktiva studier på Chalmers eller Göteborgs Universitet. För att kravet på aktiva studier ska anses uppfyllt krävs godkänt resultat på motsvarande minst 25 % av heltidsstudier per termin". Man ska dessutom vara med i en studentkår.
Mitt problem: Jag läser juristprogrammet, har läst 2 år. Jag klarade dock inte programmets interna villkor för att få fortsätta på termin 5 (visst antal poäng tagna osv). Så nu är jag omregistrerad på termin 3, och kommer nästa termin (V13) vara registrerad på termin 2 och 4. Är rädd för att inte få bo kvar, för jag vet inte om mina studier räknas som heltid eller om de behöver vara heltid? Hur tolkar ni det? Jag kommer ta fler poäng än 25 % av heltid (alltså 7,5), men räcker det? På mitt registreringsintyg står att jag är registrerad på "Teoritermin m. miljö- och socialrätt 30 hp". Jag är med i kåren. Kan någon hjälpa mig tolka? Har lite smått panik just nu, efter att ha läst de nya reglerna.