Citat:
Ursprungligen postat av Lazermoo
Hej
Jag har sen ungefär 2-3 veckor tillbaks haft en jobbig hosta, ibland rethosta ibland slem.
Detta i kombination i vad jag trodde var en vanlig förkylning, men sen i helgen började det göra ont när jag andades och ju djupare andetag desto mer ont gjorde det i bröstet. Lät det gå någon dag men vaknade ändå med samma problem nästa morgon, så jag bestämde mig för att åka in till akuten efter råd från sjukvårdsupplysningen. Går dit och sitter i några timmar, dom tog EKG, och olika blodprover. Röntgade även mina lungor. Först trodde sköterskorna att jag kunde ha en hjärtmuskelinflammation, men det visade sig från blodprover att jag inte hade någon inflammation. Läkaren på sjukan sa bara att det kunde vara en muskelsträckning eller ngt liknande som man kan få när man haft hosta så det var inte mer med det.
Men sen morgonen därpå har jag haft en konstant känsla av håll precis vid lungkanten under revbenet typ. Det känns exakt som håll, en typ av strålande känsla, och smärtan vid andning har avtagit lite med det känns fortfarande.
Vad är det för fel på mig? :O
edit
Jag är 20 bast, inga genetiska sjukdomar eller allergier. Tränar regelbundet och är tyvärr en rökare. Äter också bra, så det ska inte vara nå strul med kosten.
Haft båda smärtorna du pratar om. Den första är någon muskelsträckning eller liknande som sköterskorna sa eller så är du fruktansvärt osäker och rädd och därför höll denna bröstsmärta så länge.
Håll känslan har jag ingen aning om vad det är men fick det en gång innan en fotbollsmatch för några år sen, kunde inte springa en meter utan att känna den där smärtan. Den försvann om jag stog still i flera minuter, började jag gå normalt började det igen..
Hjälpte att inte aktivera sig så mycket alls under några dagar så försvann det delvis dag för dag