2012-10-10, 15:24
Medlem
Jag har börjat se riktigt dåligt på det ena ögat bokstavligen talat över en natt.Vad kan detta vara? ska till läkaren i morgon men är riktigt orolig,,vad kan det vara??
Citera
2012-10-10, 15:28
Medlem
gilbertgrapes avatar
Diabetes, då kan man få sämre syn på morgonen och sen är den bra senare på kvällen och sen sämre. Men kan ju bero på många andra saker också. Läkarn berättar nog.
Citera
2012-10-10, 15:31
Medlem
Men blir inte bättre och det är första gången detta händer.Mest är jag orolig att det kan vara någon nervsjukdom
Citera
2012-10-10, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
Men blir inte bättre och det är första gången detta händer.Mest är jag orolig att det kan vara någon nervsjukdom

Kan vara någon typ av tillfällig störning eller retning som går över efter ett tag men om du är orolig och vill ha snabbt svar kan du alltid ringa 1177 om råd.
Citera
2012-10-10, 15:49
Medlem
dethalvabarnets avatar
Boka läkarbesök omedelbart.
Citera
2012-10-10, 15:53
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
Jag har börjat se riktigt dåligt på det ena ögat bokstavligen talat över en natt.Vad kan detta vara? ska till läkaren i morgon men är riktigt orolig,,vad kan det vara??

Kan du beskriva synnedsättningen?
Senast redigerad av Duramater 2012-10-10 kl. 15:55.
Citera
2012-10-10, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Kan du beskriva synnedsättningen?

Det är på det ena ögat,det andra har jag sett dåligt på sedan innan och har haft glasögon för det(som jag behövde endast för att läsa).De två har nu blivit "liknande" och jag ser "suddigt",det märks då mest när jag ska läsa något eller titta på klockan osv

Detta händer över en natt,dagen innan var allt normalt.Nu kan jag knappt läsa!!
Citera
2012-10-10, 18:54
Medlem
scooodys avatar
Det kan absolut vara att du är torr i ögonen och den översta hinnan liksom repats lite,om du använder ögondroppar i fortsättningen kommer det ej tillbaka. Hornhinnan läker och du borde se bättre redan i morgon om det är det. Helt ofarligt!
Citera
2012-10-10, 20:20
Medlem
Hoppas det är något sådant,har suttit och läst om allt möjlig,hittat från stroke ,till ms och hjärntumör vill inte dö..är för ung!!
Citera
2012-10-10, 20:28
Medlem
scooodys avatar
Men vid Ms till ex brukar man väl se blixtar och färgen röd ser annorlunda ut. Tror inte du har nån näthinneavlossning heller. Jag e typ hundra på att du har skrapat hornhinnan lite,va inte orolig men kolla upp försäkerhets skull ifall det inte är bättre i morgon..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in