2012-10-19, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
När det snackas om halalslakt då bryr folk sig helt plötsligt folk om hur djuren behandlats, annars skiter de fullständigt i det.

Komiskt.

Jag stör mig för att det legitimiserar islam och när islam får inflytande så vet vi hur det går.

Folk som påstår att det inte pågår en islamisering är verkligen blinda eller korkade, alternativt båda delarna.
Citera
2012-10-21, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Visserligen vet vi att Nasse tämligen är obildad, men jag trodde att du hade gått i grundskolan.
Ja, vilka lagar står över andra lagar Nasse?

Kära Methos, din djurplågare och svenskhatare , jag tycker dina inlägg blir sämre och sämre för varje inlägg du skriver. Att börja använda ord som Nasse och rasse tyder endast på okunighet och att du helt enkelt är obildad och inte har några argument att skriva.Tippar på att du är grundskolelärare, vilket känns väldigt obehagligt. Jag tappar faktist mer och mer respekt för dig för varje inlägg du skriver .Bättre än så här kan du väl skriva.
Citera
2012-10-21, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan
Fast det är ju inte perverst och det har jag gång på gång upprepat i tråden, utan att det fastnar. Finns inga vettiga motargument.

-Halalslakt sker med bedövning
-Halalslakt är industri precis som annan slakt
-Man dödar och äter upp djuret vilketsom
-I "normal" slakt utsätts djuret också för stress och skit

Kära kalasetistan, vid Halalslakt tar det ca 8- 10 minuter innan djuret avlider av förblödning, jag tycker du ska forska mer om halalslakt, du verkar var väldigt okunnig om det ämnet. Oavsett om djuret utsetts för stress när det avlivas via icke halal eller rituell halal så är den minst plågsamma metoden den bästa metoden. Alltså inte halal .Men du verkar ju inte bry dig om djurs lidande. Hoppas att några wahabister ger dig samma behandling i framtiden som djur får av halalslakt.
Citera
2012-10-21, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stenbergsmannen
Kära Methos, din djurplågare och svenskhatare , jag tycker dina inlägg blir sämre och sämre för varje inlägg du skriver. Att börja använda ord som Nasse och rasse tyder endast på okunighet och att du helt enkelt är obildad och inte har några argument att skriva.Tippar på att du är grundskolelärare, vilket känns väldigt obehagligt. Jag tappar faktist mer och mer respekt för dig för varje inlägg du skriver .Bättre än så här kan du väl skriva.

Svara på frågan istället,Nasse. Vilka lagar går över vanliga nationella lagar?
Citera
2012-10-21, 12:36
Medlem
Äckligt hur landet har blivit.

Detta exempel är ju inte det enda som är skandal.

Minns själv när jag växte upp och gick i skolan, alla elever hade ett ljus i bänken som man tog upp på morgonen och tände samtidigt som läraren läste lite.

Ju mer svartingar vi har fått in så räknas det där som rasistiskt på många skolor nu.

Sjunga nationalsång gjorde man vid varje avslutning och nationaldag för 10 år sedan, det finns knappt på några skolor alls nu heller pga att det anses vara rasistiskt.

Blir väl snart dax att köpa bönematta till sina egna svenska barn när det är dax att börja skolan, studiebesök till moskè och hälften av eleverna med gardin på huvudet. Fan så man vill spy bara man tänker på vilken skit dagens svenska barn får växa upp i.
Citera
2012-10-21, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Svara på frågan istället,Nasse. Vilka lagar går över vanliga nationella lagar?

HMF bryter mot grundlagen och FN's konvention om de mänskliga rättigheterna.. Men nu var det iofs inte grundlagen ni pratade om.
Citera
2012-10-21, 13:22
Medlem
datoriprograms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
I den här typen av diskussioner är det ganska intressant att det ofelbart kommer en massa muppar och ska maskera sin främlingsfientlighet till att de värnar om djuren, när samma människor i 99 fall av 100 ALDRIG skulle kunna tänka sig att äta vegetariskt av etiska skäl.

Detta. Jag gillar inte heller att skolmaten ska anpassas efter någon religiös regel eller lag, men diskussionen här använder detta motstånd som en förklädnad för en mycket mer rasistisk agenda. Dilemma, minst sagt.
Citera
2012-10-21, 14:00
Medlem
Withereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datoriprogram
Detta. Jag gillar inte heller att skolmaten ska anpassas efter någon religiös regel eller lag, men diskussionen här använder detta motstånd som en förklädnad för en mycket mer rasistisk agenda. Dilemma, minst sagt.

Det egentliga problemet är inte att djuren slaktas på ett sätt som är allt annat än humant, utan att de slaktas enligt religiös sed. Att man anpassar skolan till en minoritetsreligion och dess seder är helt absurt.
Citera
2012-10-21, 14:58
Medlem
Om det skulle vara tvärtom så skulle det vara ramaskri iaftonbladet med ett gäng gråtandes muslimer.
Citera
2012-10-21, 15:31
Medlem
Stankowskis avatar
Det sjukaste tycker jag ändå är att alla tvingas äta det. På skolor jag gått på så har det alltid funnits specialmat för muslimer som inte kan käka griskött. Då ska det väl förfan åtminstone finnas specialmat för SVENSKAR i SVENSKA skolor? Jävla pajassamhälle man lever i.
Citera
2012-10-21, 16:24
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan
Fast det är ju inte perverst och det har jag gång på gång upprepat i tråden, utan att det fastnar. Finns inga vettiga motargument.

-Halalslakt sker med bedövning
-Halalslakt är industri precis som annan slakt
-Man dödar och äter upp djuret vilketsom
-I "normal" slakt utsätts djuret också för stress och skit

Du har förstås rätt i det du säger, förutom att halal möjligtvis är några få grader värre (det låter lite värre i alla fall).

Men det är riktigt vidrigt att man år 2012 anpassar sig till en religion på det här viset. En religion, oavsett vilken, ska inte ta någon större plats i samhället utan hålla sig på sidan om. Specialkost till troende är helt i sin ordning då läget nu är som det är. Men att endast servera kött som slaktas efter en viss religiös sed är inget annat än just vidrigt. Kan inte i mina vildaste fantasier förstå hur någon icke-troende kan vara för något dylikt.

Men vissa kanske saknar tiden då kyrkan var en stor inflytelserik makt.
Citera
2012-10-22, 00:19
Medlem
kalasetistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenbergsmannen
Kära kalasetistan, vid Halalslakt tar det ca 8- 10 minuter innan djuret avlider av förblödning, jag tycker du ska forska mer om halalslakt, du verkar var väldigt okunnig om det ämnet. Oavsett om djuret utsetts för stress när det avlivas via icke halal eller rituell halal så är den minst plågsamma metoden den bästa metoden. Alltså inte halal .Men du verkar ju inte bry dig om djurs lidande. Hoppas att några wahabister ger dig samma behandling i framtiden som djur får av halalslakt.

Kära stenbergsmannen, vid halalslakt dör djuret inom loppet av några sekunder. Du tror väl inte att något lever i tio minuter om man skär halsen av det? Jag tycker du ska forska mer om halalslakt, du verkar väldigt okunnig om det ämnet.

Halalslakt sker i Sverige med bedövning, så ditt lidandeargument är felaktigt. Stress utsätts djur för även i vanlig slakt. Men du verkar bara bry dig om djurs lidande om det inte sker på dina villkor.

Hoppas man i framtiden binder fast dig vid en skampåle och låter några storkukade bögnegrer våldta dig, eftersom du önskar olycka åt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in