• 3
  • 4
2012-10-12, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razaone

Vill främst höra vad tjejer säger om detta då jag fått uppfattningen att det är just tjejer som är alldeles för nyfikna på sin kille.

Jag anser att ett friskt förhållande har tre liv. Jag har ett, han har ett o så har vi ett ihop. Naturligvis vill inte jag veta hans koder till olika ställen på nätet, jag vill inte veta vem han pratar med eller vad de pratar om. Han har rätt till sitt privatliv..liksom jag har mitt.

Att springa runt o snoka är bara destruktivt o väldigt avtändande.
Citera
2012-10-12, 16:28
Moderator
VitKallas avatar
I en relation anser jag att post/info addresserad till mig är min privata, den får bara jag öppna. Jag skulle ogilla mycket om någon fick för sig att öppna post med mitt namn på, om det så bara är från tandläkaren. Samma gäller lösen. Dom är privata.

Så självklart anser jag detsamma om min partners post. Det skulle aldrig falla mig in att rota i andras saker.

I ett förhållande med mig får man lita på att jag delar med mig av det som är nödvändigt och givande för oss båda, men det jag delar med vänner är privat i vissa lägen. Bla. Jag litar ju på att han också delar med sig.

Det är ju dock inte alltid det respekterats och jag tar mycket illa vid mig när det snokas i mina provata grejer. Tappar tillit fullständigt.
Citera
2012-10-12, 17:48
Medlem
Jag vill att min partner ska få ha "hemligheter" från mig. Bara för att vi är ihop behöver inte betyda att hon vill berätta samma saker för mig som för sina vänner eller tvärtom. Min partner vet att jag är väldigt förlåtande men att det som skulle leda till att jag gör slut direkt utan pardon är om hon snokade, oavsett om jag har något att dölja eller inte.

Ni som tycker det är självklart att ni eller er partner ska ha tillgång till varandras lösenord osv, skulle ni tycka det vore okej om farbror staten kom och ville ha alla era lösenord bara för att ni lever i det svenska samhället och med argumentet att ni väl inte har något att dölja? Varför är det skillnad på det och ett förhållande?
Citera
2012-10-12, 20:34
Medlem
Har dock inte läst hela tråden nu, men början iaf. Måste bara få skriva detta någonstans, då det är något som stört mig länge, detta med att om man inte vill att någon ska titta bland ens privata grejer så har man något att dölja. Jag har inte något att dölja, inga skelett i garderoben eller liknande, men inte fan vill jag att folk ska få sitta och titta i mina saker bara för det. Har en liten anteckningsbok i vilken jag brukar skriva ner fina citat, rita lite teckningar, och andra blandade grejer jag gillar, och har stött på många som ska hålla på och pilla - nyfikna jävlar! Nyfikenhet i all ära, men det är inte nödvändigt. Och för att få någon form av ursäkt till sin nyfikenhet kör man på den klassiska "Vaddå? Har du något att dölja, eller?".

Sen i ett förhållande är det klart att det är det bästa om man känner varandra så väl som det bara går, är så nära varann som det bara går, men om min framtida pojkvän inte vill att vi ska kunna varandras FB-lösenord skulle jag inte kommentera det. Skulle inte ens be om det från första början. Tycker faktiskt att det är märklig information att be om. Det finns saker som man måste få ha privat, man är ju sin egen person, inte en person tillsammans med sin partner.
Citera
2012-10-12, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squie
Jag anser att ett friskt förhållande har tre liv. Jag har ett, han har ett o så har vi ett ihop. Naturligvis vill inte jag veta hans koder till olika ställen på nätet, jag vill inte veta vem han pratar med eller vad de pratar om. Han har rätt till sitt privatliv..liksom jag har mitt.

Att springa runt o snoka är bara destruktivt o väldigt avtändande.

Helt rätt!

Mitt inlägg var nog lite repetition på mycket som sagts i tråden, men det får vara
Citera
2012-10-12, 20:40
Medlem
Inte mina lösenord, inte min e post,inte öppna mina pappersbrev heller-ni som tycker det är ok,varför? Är det ok att gå igenom er plånbok med? Kolla tjejens handväska?
Att ha ett förhållande innebär inte att all ens personliga integritet upphör.
Måste någon kolla detta är den personen sjukligt svartsjuk och kontrollerande till sin läggning och ingen jag vill ha ett förhållande med.
Citera
2012-10-13, 22:18
Medlem
Nejnejnej, man måste få ha ett privatliv. Bara för att man är två så är man inte en enda person, utan fortf två individer med var sitt liv. Även om jag har snokat och har problem med svartsjuka så skulle jag aldrig kunna kräva tillgång till lösenord eller kolla någons konto regelbundet, känns lagom sjukt.

Skulle aldrig i mitt liv lämna ut mina heller. Handlar inte om att ha något att dölja eller inte, man har rätt till sin integritet. Även om man själv inte har något att dölja så kanske man skrivit med vänner som har det och pratat problem som ens partner inte har någon rätt att se. Man måste kunna lita på varandra, och kan man inte det har man andra och större problem.
Senast redigerad av invasion 2012-10-13 kl. 22:20.
Citera
2012-10-13, 22:28
Medlem
chockas avatar
Jag kan dela med mig utav det mesta när det gäller mitt privatliv till den tjej jag älskar. Men min mobil, facebook och andra konton med konversationer vill absolut ha för mig själv! Jag döljer inget men förstår inte vitsen varför andra ska se vad jag talar om med andra folk. Känns jäkligt övervakat då. För övrigt är min mobil helig och den får ingen röra!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in