Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-10-10, 03:31
  #13
Medlem
Du blir sönderblåst och varför betalar du för din inneboende? Släng ut fanskapet
Citera
2012-10-10, 07:09
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STARFACKERS
För ca 1 månad sen träffade jag en kille på datingsidan badoo. Trots ålderskillnaden, jag är 20år och han 29år så började vi snacka. Efter att vi pratat i telefon i några dagar kom han hit och hälsa på. Han verkade som en snäll och bra kille. Vi fortsatte att ses, han var här i princip hela tiden. Allt gick rätt snabbt och jag hann inte riktigt reagera men helt plötsligt var vi tillsammans och redan efter 2 veckor frågade han om han inte skulle få en nyckel snart, vilket jag några dagar senare gav honom.. Efter att han i princip flyttat in på heltid fick han även låna (efter mycket tjat) min iphone 4s som jag precis fått hem på posten, detta för att han skulle kunna ha kontakt med kriminalvården.

Efter ett tag börjar jag märka att saker han säger inte verkar helt trovärdiga. Jag visste redan om mycket av hans förflutna (suttit inne, familjeproblem etc.) men historierna började ändras mer och mer. Detta gjorde mig såklart fundersam, men som den godtrogna människa jag är så ville jag inte inse att något var fel och gjorde precis som alltid, ignorerade problemen

Detta tar mig till gårdagen..
Jag som den ända familjeförsörjaren (till hans tre barn, honom, min psykiskt instabila inneboende och en katt) kommer som vanligt från jobbet och får ett samtal från telenor, där dem vill ha bekräftelse på ordern "jag" gjort på ett nytt abonnemang + Samsung galaxy s3. Denna kollen görs på grund av att abonnemanget är beställt med killens mail, dock mina betalningsuppgifter. Jag blir upprörd men vet inte hur jag ska prata med honom utan att såra hans känslor och därför beter jag mig som vanligt (gör pannkakor och glada mackor m.m.) och försöker glömma denna lilla incident.

Men när jag för några timmar sedan får ett sms från hans nummer till iphonen som han fått låna av mig (alltså inte det nya numret från telenor) där det står "Fan fitta har tappat mobilen "Här vill jag poängtera att smset alltså kommer från numret från iphonen som han påstår vara snodd. Då brister det för mig.

ÄR DET JAG ELLER HAN DET ÄR FEL PÅ? SKA JAG POLISANMÄLA, HOTA ELLER RINGA PAPPA PÅ HONOM? KILLEN HAR MIN TELEFON, MINA PERSONUPPGIFTER SOM HAN UPPENBARLIGEN FLITIGT ANVÄNDER, MINA NYCKLAR OCH SIST MEN INTE MINST, MITT HJÄRTA..

Snälla vet ej hur jag ska hantera detta, någon som varit med om liknande och kanske har några råd på hur jag ska gå tillväga för att ta mig ur den här situationen?

Slutade läsa vid det fetstilta.
Du får skylla dig själv.
Citera
2012-10-10, 09:55
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbannable
Slutade läsa vid det fetstilta.
Du får skylla dig själv.
hon får inte skylla sig själv, hon är en fin naiv person borde finnas fler som hon.

TS du är fin snäll och go, men han utnyttjar dig. det är så tyvärr!
Citera
2012-10-11, 09:23
  #16
Medlem
Ehh spring!
Citera
2012-10-11, 12:43
  #17
Medlem
smets avatar
Wow du börjar chatta med en 10 år äldre kille på en dejtingsida som du bjuder till ditt hem på första träffen. På mindre än 2 veckor flyttar han in och får egen nyckel. Du lånar då ut din mobil för att han ska kunna ha kontakt med kriminalvården.

Blåst?
Citera
2012-10-11, 13:20
  #18
Medlem
Zikniks avatar
Jag som den ända familjeförsörjaren (till hans tre barn, honom, min psykiskt instabila inneboende och en katt) kommer som vanligt från jobbet och får ett samtal från telenor ...

Jo, men det här låter som ett upplägg för en trevlig svensk familjekomedi!
Citera
2012-10-11, 13:24
  #19
Medlem
1nsanes avatar
De där låter som mitt ex förutom att den där killen hade barn... Men seriöst polis anmäl direkt, skicka även din pappa på han... Jag önskar jag hade gjort allt dedär i tid..för för vet du.. Sen drar dom bara och du blir kvar med skulder. Så gör de snyggt och fort
Citera
2012-10-11, 13:53
  #20
Medlem
smets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nsane
De där låter som mitt ex förutom att den där killen hade barn... Men seriöst polis anmäl direkt, skicka även din pappa på han... Jag önskar jag hade gjort allt dedär i tid..för för vet du.. Sen drar dom bara och du blir kvar med skulder. Så gör de snyggt och fort

Snodde han din rosa laptop?
Citera
2012-10-11, 13:56
  #21
Avstängd
Trådskapare: Du är killen. För det finns inga kvinns i Sverige av idag som stavar så illa som du gör...Helt klart är att det är en man som står bakom denna pseudonym. Å en korkad man dessutom...Säkert uppvuxen i Upplands Väsby/Märsta.
Citera
2012-10-11, 14:00
  #22
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JennyP26
Trådskapare: Du är killen. För det finns inga kvinns i Sverige av idag som stavar så illa som du gör...Helt klart är att det är en man som står bakom denna pseudonym. Å en korkad man dessutom...Säkert uppvuxen i Upplands Väsby/Märsta.

Är folk i Väsby/Märsta korkade? Källa på ditt påstående, tack.
Citera
2012-10-11, 14:58
  #23
Medlem
Tråden är skapad efter ett samtal om denna kille och min vän frågade sig om hon var blåst, eller varför ingen annan sagt att han är dum i huvudet. Jag skämtade och sa att du får la lägga upp en tråd på flashback och fråga. Där kommer ingen dalta med dig, bara raka ärliga svar. I annat fall kanske det kunde vara skönt att få skriva av sig om skiten.

Sagt och gjort. Då denna vän inte själv har fb, gav jag henne mitt konto och lät henne skriva av sig lite. Det är alltså inte jag STARFACKERS utan min vän som råkat ut för svinet. Kan ju dock meddela att hon tog sitt förnuft till fånga. Dumpade svinet, bytte lås och polisanmälde honom. Dessutom anmäler också Telenor honom för bedrägeri.
Citera
2012-10-11, 23:57
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STARFACKERS
Problemet är att jag är helt lost i killen, känner mig helt förtvivlad... är jag helt dum i huvudet om jag tar tillbaka honom, det värsta är att han nu stängt av mobilen och jag är orolig som fan... borde jag ringa hans syster och fråga om han är helt instabil? han kanske är psykopat? är sjukt rädd just nu. Fan, vad ska jag göra....

Det sjukaste är att han har sin rosa dator här, och jag börjar undra om detta kanske är någon annan stackars tjejs dator. Jag kanske inte är den första han grundlurat och krossat hjärtat på?


Du är troligen inte den första han blåst! Vad är du kär i? Hans hjälplöshet?

Släpp idioten o vakna till verkligheten, känslor styr man inte över, så förlåt för min okänsliga frågeställning.
Garanterar dig att du kan få bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback