I lördags/söndags började jag få halsfluss-symptom med hög feber & svullna halsmandlar. Gick dagen efter till VC för att få (trodde jag) penicillin. Svaret jag fick var att det var virusorsakat, alltså inga streptokocker.
Nu, nästan 36 timmar senare efter läkarbesöket blir symptomen bara värre. Får bara ondare och ondare i halsen, nu kan jag inte ens dricka något längre utan att nästan svimma av smärta. Febern håller också i sig.
Har under dagen ätit både ibuprofen och alvedon (Tabletter á 600 & 500 mg) men inget har hjälpt något vidare. Har en sån sjuk frossa också, går runt med 3 lager kläder och ett duntäcke runt mig, men skakar fortfarande.
Detta gör att jag inte kan sova, så nu vänder jag mig till er amatörläkare på FB:
Kan det vara streptokocker ändå?
Hur somnar jag lättast? Proppa i mig ännu mer smärtstillande? (ätit 1500mg av vardera tablett totalt under dagen)
Borde jag åka in till VC imorgon igen? Eller till sjukan nu på en gång?
Sen kanske det inte är relaterat, men blodcirkulationen verkar sjukt seg. Så fort jag har armen/benet/you name it i en ovan position somnar denna lem inom 5 minuter. Skitjobbigt.
Folk får säga vad dom vill, men jag rekommenderar sjukvårdsupplysningen i nära på samtliga fall utom där det är en uppenbar fara för livet (det är inte en uppenbar fara om man fixar att diskutera saken på FB).
Prova igen med ett läkarbesök helst någon annan stans om du inte blir bättre. Alla läkare gör inte alltid rätt bedömning. Sedan kan det mycket väl också vara så att viruset sätter ett starkare fäste efter några dygn dvs du blir mer sjuk. Ring 1177 om du vill ha ett säkrare svar eller så väntar du och se ifall det släpper.
Senast redigerad av Desonix 2012-10-10 kl. 15:51.