2012-10-10, 00:16
Medlem
Hallå! jag har haft väldigt täppt näsa nu i 3 månader ungefär. det rinner inget och har ingen hosta, började använda nässpray efter 2 månader cirka. Det blev outhärdligt efter ett tag. mest är det på morgon och kväll. har aldrig någon sorts allergi! när jag försöker snyta mig så kommer det lite blod, men jag tror att just blodet kan ha med sprayen att göra.

är det någon som har haft liknande och vad var det ni hade isåfall?

är väldigt tacksam för alla tips! go kväll på er!
Citera
2012-10-10, 00:18
Medlem
Zelogaths avatar
Är det vanlig nässpray för förkylning som du har använt i flera månader så är mitt tips att du lägger ned.

Stå ut med nästäppa x antal veckor, och vips så är du bättre!

Skulle så inte vara fallet så har du någon allergi du inte är medveten om, troligtvis något inom hemmes trygga väggar.
Då kan du behöva ett annat spray utskrivet på recept.
Citera
2012-10-10, 00:20
Medlem
tror de är nässprayen som är boven i dramar just nu..
Citera
2012-10-10, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Är det vanlig nässpray för förkylning som du har använt i flera månader så är mitt tips att du lägger ned.

Stå ut med nästäppa x antal veckor, och vips så är du bättre!

Skulle så inte vara fallet så har du någon allergi du inte är medveten om, troligtvis något inom hemmes trygga väggar.
Då kan du behöva ett annat spray utskrivet på recept.
tack! men konstigt att jag var riktigt täppt i näsan 2 månader innan den "vanliga" nässprayen. har precis flyttat hemifrån och städningen har väl inte varit lika bra som när jag bodde hemma! saknar verkligen att kunna känna den friska höstluften. ibland kan jag vakna på nätterna av att jag inte andas ordentligt, är trött och ofocuserad på dagarna. kan detta vara boven i dramat? tack för tipsen!
Citera
2012-10-10, 00:34
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuxxe
tack! men konstigt att jag var riktigt täppt i näsan 2 månader innan den "vanliga" nässprayen. har precis flyttat hemifrån och städningen har väl inte varit lika bra som när jag bodde hemma! saknar verkligen att kunna känna den friska höstluften. ibland kan jag vakna på nätterna av att jag inte andas ordentligt, är trött och ofocuserad på dagarna. kan detta vara boven i dramat? tack för tipsen!
Du kan kanske vara allergisk mot damm, kvalster eller vad som helst som kan finnas i hem-miljö

Testa att städa, och vädra lägenheten varje dag, undvik nässpray.
Blir det bättre så är det nog någon form av allergi!

Då tar du dig till Våc eller en ÖNH-läkare, Nasonex är ett spray som är ganska normalt att man får ut vid allergi oavsett om det är luftburna partiklar utomhus eller inomhus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in